Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny sag om Google click fraud

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel:

Chargeback vil være fraud :)

I har fået varen er bare ikke enig i at det er den rigtige vare, men i har fået en vare.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:30
Dato: 09-12-2006 00:15:29 Forfatter: Ronnie Gasseholm
Mikkel:

I har fået varen er bare ikke enig i at det er den rigtige vare, men i har fået en vare.

Det er jeg ikke enig i.
Hvis jeg bestiller en vare og jeg får leveret noget der er meget ringere end det jeg er lovet. Jeg klager til sælgeren og de ignorerer mig, så er det kun mere end rimeligt at lave en chargeback.

Dbh Martin
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:39
Dato: 09-12-2006 00:29:39 Forfatter: Martin Thorborg
Mikkel:

Det er jeg ikke enig i.
Hvis jeg bestiller en vare og jeg får leveret noget der er meget ringere end det jeg er lovet. Jeg klager til sælgeren og de ignorerer mig, så er det kun mere end rimeligt at lave en chargeback.

Dbh Martin

Ja og selvom nogle sælgere stritter imod, så ender mange af den slags sager jo hos Forbrugerstyrelsen.. Se blot på bilmarkedet, hvor der har været en masse sager med brugtvognsfusk...

Derudover mener jeg at det ville være rigtig dejligt med en udspecificeret faktura fra google, for det er da irriterende at man ikke kan se noget som helst ud fra den. Min regnsskabsassistent har da kommenteret dette nogle gange. Som Mikkel selv nævner, så kan man da på fakturaen fra PBS (om man så kan li'' dem eller ikke) se de detaljerede oplysninger og det samme med PostDK osv osv.. Kunne det mon være en ide at lave en slags underskrift indsamling, som Mikkel så kunne viderebringe og understøtte med de rigtige argumenter ???

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 06:01

Mikkel:

Nej, det er eg ikke enig i - og det er der faktisk en masse advokater nu, i USA, som heller ikke er. Nu er Amerikansk og Dansk lovgivning o ike ens, men på lige dette punkt dog heller ikke så forskellig.

Man har krav på at få, ikke bare en vare, men den vare man faktisk har betalt for. Hvis du køber og betaler for en ny Mercedes 500 SEL så må forhandleren naturligvis heller ikke spise dig af med en brugt 2CV.

1) Google skriver at man betaler for kliks som "brugere" laver. "Brugere" er ikke robotter men rigtige mennesker.

2) Google tilbyder at man kan begrænse sine kampagner til bestemte lande og/eller sprog. Vises annoncerne udenfor disse er det ikke den vare jeg købte.

3) Google lover at gøre deres bedste for at filtrere ugyldige kliks fra. Hvis det viser sig ikke at være korrekt (hvilket meget tyder på, da de f.eks. ikke filtrere kliks fra der kommer fra kendte spam-IPs, som de ellers filtrerer fra i f.eks- gMail) så lever de ikke op til aftalen.

Og der kan listes mange flere punkter og detaljer.  

Som annoncør kan du alene se (i dine logs, eller med andre tracking systemer) hvilke steder (IPs/lande/Typer) du har fået klis fra - men ikke helt præcist hvilke af dem Google har taget penge for. Kun Google ved det, for de vil nemlig ikke fortælle os annoncører hvad det helt præcist er vi betaler for. Her ligger et af de store problemer begravet. Det er lidt som at købe Kejserens Nye Klæder. Men som annoncør kan man sandsynliggøre, at man hr betalt for noget andet end det man fik, og herefter er det så op til Google, i en charge back sag, at fremlægge dokumentation for at de faktisk har leveret varen. Det har vi jo netop set masser af andre eksempler på er sagen med PBS.

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 08:49
Hej Mikkel

Ikke at det skal blive dne store Visa/dankort diskussion.

Men jeg er uenig med dig (nok for første gang :)

Et chargeback kan bruges når du ikke har modtaget en vare eller ikke har bestilt.

Har du derimod modtaget en vare så kan du ikke bruge et chargeback.

Sådan har jeg altid fået forklaret reglerne af DIBS og PBS folk.

Ikke sagt at det IKKE kunne være sjovt at se 10.000 chargeback mod google på en dag :)

Men man kan rissikere at være ude i noget Fraud selv.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:54
> Har du derimod modtaget en vare så kan du ikke bruge et chargeback.

Nej, det er ikke sådan det virker. Spørg bare Martin T :)

Hvis ikke den vare du har bestilt leveres kan du bede om en charge back. Alt andet ville egentligt også være urimeligt. Det er så fortolkningen der kan være diskusion om. Jeg husker f.eks. den sag Martin havde, hvor en bruger af SpamFighter efter 6 måneders brug skiftede til en anden email klient der ikke understøtes af SpamFighter - han fik alle pengene retur. En sådan sag er da 100 gange mere tvivlsom end sagerne om falske kliks - og her fik kunden ret, så jeg har svært ved at se hvordan vi som annoncører ikke også skulle få ret, når vi kan fremvise dokumentation på at vi SLET IKKE har fået den vare vi købte, eller i hvert fald kun en del af den.
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 08:58
Hehehe Ja jeg husker godt sagen.

Men hvad havde kunden skrevet af grund det mener jeg aldrig vi fik afvide.

Men nu skal det her opklares, så jeg har skrevet til mine kontakter hos PBS og DIBS og bedt dem om skriftligt svar :)

ps. Mikkel sover du aldrig :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:06
> ps. Mikkel sover du aldrig :)

Ikke så meget som jeg sikkert burde. Og når jeg så bevæger mig mellem mange tidszoner, så bliver det helt galt :)

Jeg tror ikke PBS kan give dig et brugbart svar, med mindre du skriver et MEGET langt brev med tilhørende dokumentation. Det er derfor jeg tror vi skal have en prøvesag på dette - en case, hvor dokumentationen er lige så god som AIT-sagen - eller tæt på.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:40
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:30
Jeg tror ikke hverken Forbrugerombudsmanden eller Markedsføringsloven kan hjælpe os, men måske aftalelovivning eller andre kan hjælpe. Det er det en advokat ville kunne hjælpe med at belyse nærmere.
Side 2 ud af 3 (30 indlæg)