Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af IT-virksomhed

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Dette er mit første indlæg, så bær over med mig Smile

Mig og en kammerat, går med den idé, at starte en virksomhed hvor vi sælger hjemmeside mm. lavet af folk i Indien, hvor vi så skal stå for formidlingen og kontakten til den indiske leverandør.

Vi har taget kontakt til eventuelle leverandører, og de har alle sammen yderst konkurrencedygtige priser, set i forhold til de danske konkurrenter. 

Men er dette overhovedet et muligt marked at indtræde i forhold til startsomkostningerne?

I så fald, har I så et navn der spiller? Vi har selv tænkt på noget ala nemwebsite.dk eller EWsolutions.dk (easy web solutions)

På forhånd tak

Thomas Kjærgaard

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:41

hmm hva med nyhp.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jul 10
Skrevet kl. 01:48

Vi har overvejet nemhp.dk bl.a. men vi mener, at et navn med "hp" får folk til at tænke på Hewlart-packed :) Så nyhp.dk er udelukket

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:18

Hej Thomas,

Dine start omkostninger er nok begrænset idet du kan gøre det hele hjemme fra dit køkkenbord. Jeg tror dine udfordringer vil blive:

• Få kunder
  • Få kunderne til at betale
  • Konkurrencen (den er knivskarp)
  • Gennemføre projekterne 

Der er så mange aktører på det marked du overvejer at bevæge dig ind i at konkurrencen bliver meget skarp. Hvis jeg var jer ville jeg søge efter en niche, det kan være Iphone udvikling, Android eller Navision eller noget helt fjerde og så fokuser der. Du vil naturligvis stadigvæk have konkurrence men den vil være betydelig mindre end på standard hjemmesider.

Husk at få fat i et godt projektstyrings værktøj så du kan holde styr på hvad der laves, der er et hav af dem.

Mvh

Peter

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jul 10
Skrevet kl. 02:47

Tak for det gode svar Peter!

Det var en god idé, så derfor tog vi kontakt til en af de indiske firmaer.

Det viste sig at en af dem er i stand til at levere re-design af hjemmesider, så de er optimale til smartphones. 

Men ja, konkurrencen er som sagt skarp. Derfor vil vores priser på en 'normal' hjemmeside også være minimale, men en endelig pris er ikke fastlagt. Men omtrent 2000-3000 vil vi tro.

Kan du nævne et projektstyrings værktøj? 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:05

Hej Thomas,

Ingen årsag. En ting er at du finder en som kan lave det billigt, en anden ting er kvaliteten. Forstil dig følgende:

Hvis du sælger en hjemmeside for DKK 3000 så skal du sælge 18 - 20 hjemme sider om måneden for at have en brutto løn på DKK 35,000, hvis i begge to skal have den løn så skal i sælge 36 - 40 hjemme sider, det er ca. 2 om dagen. (i ovenstående gætter jeg på at i kan købe det færdig site for DKK 1000 i Indien)

For det første tror jeg ikke at kvaliteten er i orden til DKK 1000 (men jeg kan tage fejl), for det andet tror jeg ikke i kan sælge 1.8 hjemme sider om dagen (igen jeg kan tage fejl).

Når alt det er sagt så er der ingen som har startet op med at tjene DKK 35,000 fra den første måned, det er jeg med på, men jeg tror sku det bliver op af bakke og med mindre du kan trække en kanin op af hatten så så kan jeg ikke se at i har noget unikt at tilbyde. Kunden vil sige hvorfor skal jeg betale et nystartet firma DKK 3000 når jeg kan købe fra spiller som har været på markedet i flere år. 

Derfor ville jeg i jeres sko forsøge at finde en niche og så blive god til det. 

Med hensyn til projekt styring så kan jeg ikke anbefale noget da vi bruger vores eget system. Du bør dog kun vælge noget som er web baseret (men det giver jo sig selv).

Mvh

Peter

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 06:42

jeg kan ha noen andre råd og tips til deg hvis du skal arbeide med folk i India og den type land. Skriv til meg på jniska@gmail.com

/johnny 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:38

Held og lykke med det.

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jul 10
Skrevet kl. 11:01

Du har nogle gode pointer Peter. 

Men vi regner skam heller ikke med at gå ud og lave et site, der bare lige overnight laver DKK 35.000 om måneden. 

Du har nok ret i at den bedste vej frem, er at finde en niche, som er vores speciale. Men derfor kan vi, jo også godt have andet med i produktsortimentet.

Johnny:

Jeg sender dig en mail snarest.

Remy:

Tak Smile

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:22

Hej Thomas

Jeg kan anbefale dig at bruge os i stedet for at se på Indien

Vi er et dansk webdesign firma beliggende i Kenya i Afrika

www.webdesignkenya.com