Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorning bøjer sig i skattesag

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

Lundsby:

var Løkkes regelbrud heller ikke! Det var mere om han kunne stå inde for måden han havde brugt skatteborgernes penge. Jeg mener ikke der var noget ulovligt i det!

Som du selv skriver, han brugte skatteborgernes penge! Det kan man næppe sige at Thorning's mand har gjort. Han fulgte sin revisors rådgivning om at han skulle betale skat i udlandet, men for at undgå at det bliver politiseret, vælger han så nu at betale i DK også.

Nøgleordene her er:

Løkke = brugte skatteborgernes penge.

Thorning's mand = betalte penge til skat.

:)

Det afhænger nok af øjne der ser! Det spændende bliver om det ændre meningen hos den brede vælgermasse. Det tror jeg egentligt ikke, men man skal aldrig sige ....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:18

tænkstort:

Forskellen her er at Løkke brød reglerne, mens Thorning's mand ikke har brudt nogle regler, men bliver tvunget til at betale ekstra skat, som han ellers ikke behøvede at betale, bare fordi han er Thorning's mand.

Det var da noget af en påstand at smide ud... Har du dokumentation for det?

Skat har ik svaret i sagen endnu, men du konkludere at loven er fulgt :S

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:22

Jakob Søndergård:

Det er svært at sige. Måske har du ret, måske ikke - det afhænger selvfølgelig meget af hvordan medierne behandler sagen fremover.

Hvis man sammenligner med Golf Søren, så lader medierne næppe sagen ligge her... Og slet ik, hvis SKATs afgørelse går imod Thornings mand. Så begynder skriverierne for alvor!

Jakob Søndergård:

Den er slem, især når de hårdnakket har påstået, at han har været i DK under 180 dage...

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 00:25

Fashion-Seller:

Jakob Søndergård:

Den er slem, især når de hårdnakket har påstået, at han har været i DK under 180 dage...

Den er nemlig ret slem. Og sjovt den kommer liiiiige akkurat efter Thorning melder ud at de vil indsende en selvangivelse. Wink

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:27

Jakob Søndergård:

Fashion-Seller:

Jakob Søndergård:

Den er nemlig ret slem. Og sjovt den kommer liiiiige akkurat efter Thorning melder ud at de vil indsende en selvangivelse. Wink

Hun har sikkert kendt til afsløringerne via nogle kilder... Så smart træk, men en lorte situation at stå i!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det bliver spændende, at se hvor hurtigt de kan få sagen ud af pressen. Det væsentlige for dem, bliver selvfølgeligt at der ikke kan findes nyheder i sagen, som i Løkke sagen.
Det tegner til at de tackler det bedre end Løkke gjorde med sine billag eller Espersen gjorde med sin ferie, men de er ikke ude af skoven endnu! Nu må der bare helst ikke ske flere udviklinger i sagen!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:37

Lundsby:

Det bliver spændende, at se hvor hurtigt de kan få sagen ud af pressen. Det væsentlige for dem, bliver selvfølgeligt at der ikke kan findes nyheder i sagen, som i Løkke sagen.
Det tegner til at de tackler det bedre end Løkke gjorde med sine billag eller Espersen gjorde med sin ferie, men de er ikke ude af skoven endnu! Nu må der bare helst ikke ske flere udviklinger i sagen!

Jeg tror slet ik, at vi har hørt det sidste til denne sag... Der er flere grunde til det.

- Det er først nu, at den for alvor bliver sjov for medierne
- En så hurtig turn around fra Thorning, som for en uge siden var 100% sikker i sin 180 dages regel, kunne tyde på et negativt svar fra Skat, eller at der er mere i sagen. Dvs nu begynder dem med skovl og spade for alvor at grave i alle små huller
- Det er kun få uger siden, at Helle var efter de rige i DK og deres skattemoral. Dette gør sagen endnu mere sjov, da de rette informationer for en journalist, kan betyde en ny Brixtofte sag med dertilhørende hæder
- Sagen i sig selv er torske dum, og er blot en i rækken fra Thornings mand. Derfor kunne flere måske fristes til at grave ned, og se om der måtte være flere sager
OSV...

Man må håbe at Thornings spinddoktor er klar til noget overarbejde, og ik dobbeltjobber hos Thorning og Superbest, som Demib sagen ;D

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 10:18
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:55

Faktum er ...

1) Helle indrømmer nu, at det er en "gråzone" - det er meget langt fra den skråsikkerhed og grove forsimpling af skattereglerne som hun ellers fastholdt for blot en uge siden

2) Helle har afgivet forkerte informationer i sagen. Om det er løgn eller sjusk vides ikke, men ingen af delene klæder en statsministerkandidat.

3) Helle og hendes mand har ikke søgt den rådgivning eller forhåndstilsagn fra SKAT, der skulle til for at være på sikker grund - og altså ude af gråzonen.

4) Helle og hendes mand har helt bevidst kastet sig ud i lige præcis den form for skattespekulationer, som hun krtiserer andre velhavende for at gøre.

Alt i alt fremstår Helle som en blanding mellem et rodehoved, en skattespekulant og en løgner - alt efter vurdering. Det kan ikke undgå at skade hendes chancer ved et kommende valg. Med al sandsyndlighed bliver der tale om meget små marginer - så der skal ikke flyttes mange stemmer, før hele S-SF projektet vælter.

Hvis jeg var menigt medlem af S eller SF ville jeg fand'me være sur over at Helles grådighed eller rod har spændt ben for et så stort projekt.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 11:18

Mikkel deMib Svendsen:

2) Helle har afgivet forkerte informationer i sagen. Om det er løgn eller sjusk vides ikke, men ingen af delene klæder en statsministerkandidat.

Hendes mand var til forretningsmøde i Danmark kun en uge inden hun klart benægtede at han nogensinde var det. Personligt tør jeg godt konkludere ud fra den... ;)

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis jeg var menigt medlem af S eller SF ville jeg fand'me være sur over at Helles grådighed eller rod har spændt ben for et så stort projekt.

Hvis jeg var menigt medlem af S eller SF ville jeg forhåbentligt komme til den konklusion at det ikke kun er regeringen, som er nogle manipulerende, taburetklæbende, kontrollerende r*vhuller - men at oppositionen er ligeså godt med. Pest eller kolera.

Det der virkelig undrer mig er, at diskussionen altid går på hvem der er mindst dårlig til at forvalte magten, ikke om de overhovedet skal have så meget magt. Det er kollektiv "ansvarsdovenskab" og den slags fører kun i én retning.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)