Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA som holding for ApS

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop i dag snakket med E&S - Både deres "selskab-support" og en special konsulent vedr. SMBA.

Fra deres side er der ikke nogen speciel indsats ift. SMBA - Men derfor kan SKAT godt være ekstra opmærksomme - men da jeg skal drive en lille lovlig butik, har jeg ingen problemer med det..

Men både 1 og 2 person i E&S fremhæver at banker måske er lidt forbeholdne i at låne penge til SMBA? - Det er deres eneste  "råd" - De forstår IKKE hvorfor det er blevet så forbudt at snakke SMBA når det er for at hjælpe folk som os!! -

Jeg har nogle helt specifikke ønsker og krav som SMBA løser - og ved at stifte ApS ejet af SMBA opnår jeg fuld anonymitet hele vejen igennem :) . Og de 4 årlige fakturaer mellem drift og holding (patent licens aftale mellem holding og drift - Imatterielle rettigheder ligger i SMBA), er der ingen grund til at brue en revisior til at holde styr på! :)

Jeg kan oprette driftselskaber i andre lande som skattefrit kan flytte udbytte i mit SMBA (jeg ha patent licens aftale for 15 EU lande) - Så derfor :)

Jeg synes der er iidt unødig frygt for SMBA fra din side? :)

Kan ikke se hvorfor jeg skulle lave 2 x ApS hvis det er en ulempe for min aktuelle situation, hvor en SMBA holding, ApS drift faktisk løser alle "problemer" :)

Men igen.. Hvis du har erfaring med ulemper vedr. SMBA hører jeg meget gerne om dem :)

Tak for input alle sammen!

Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:28

Hej Anders - Lyder godt med assistance til oprettelsen - Jeg fanger dig på mail (Nr1)

M

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:36

GMEA:
Jeg synes der er iidt unødig frygt for SMBA fra din side? :)

Jeg læste det nu ikke som "frygt" fra Peters side, men blot en løftet pegefinger om at være opmærksom på fordele og ulemper. Vi har set flere eksempler her på Amino, hvor folk har startet et SMBA for bagefter at konstatere at det ikke var så gennemtænkt.

Du har tænkt over dit setup og har selv været proaktiv i modsætning til mange af de sager der har været oppe at vende her på Amino gennem årene.

Hvis medarbejderne i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen talte frit fra leveren ville de såment godt kunne fortælle dig hvorfor SMBA i mange kredse har et blakket ry - men lad nu den diskussion ligge.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38

Anders...Det gør jeg nu heller ikke!

Det er vel udmærket at få tingene belyst fra flere vinkler.

Trådstarter ønsker denne løsning...........jeg ville dog ikke være i tvivl, hvad jeg ville vælge.

Via selskabslovgivningen kan der "skjules"så mange ting i det officielle regnskab, så ud fra det

synspunkt ville jeg nok ikke vælge et SMBA.

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:40

Peter - Revisor:
Via selskabslovgivningen kan der "skjules"så mange ting i det officielle regnskab, så ud fra det

Vil du ikke i vid udstrækning f.eks. i relation til den koncerninterne omsætning blive fanget af notepligt.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42

Jo...muligvis.

Men som du selv skriver...lyder set-uppet fra trådstarters side da fornuftigt.

Så held og lykke med det.

MvH

Peter

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:58

Jeg har selv brugt et smba som holding selskab til nogle andele i et aps. Der har ikke været nogen problemer i hverken oprettelse eller efterfølgende.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)