Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Næste blogindlæg om jura - hvad interesserer dig?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Kaffe & Co:

Jeg tror det vil interessere mange i disse tider at få en helt klar beskrivelse af proceduren for at indrive tilgodehavender specielt med hensyn til 'småsager' under de 50.000.
YesBeerYesJa Søren, også den der oppe i mit indlæg også kaldes småsagsprocessen.

Jeg vil se frem til at læse din blog.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Sorry overså jeg - og hold da op som du kan bruge ikoner :-)

/Bønne

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:12

Kaffe & Co:

Jeg tror det vil interessere mange i disse tider at få en helt klar beskrivelse af proceduren for at indrive tilgodehavender specielt med hensyn til 'småsager' under de 50.000.

Ja det er da et emne, som efterhånden er oppe og vende ofte!

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 22:10

@ alle: Tak for input. Kom endelig gerne med flere forslag.

@ debatmanden: Hvilke "grimme" episoder tænker du fx på?

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:54

Hej

Der bliver stillet et spørgsmål, der igen rejser nogle flere spørgsmål, i denne tråd:

http://www.amino.dk/forums/t/93811.aspx

Personligt synes jeg det er et hamrende interessant område.... Så hvis det er noget, du kunne skrive et eller andet om, ville jeg bukke og neje pænt :)

Problemstillingen, jeg håber du kan tage fat på, er kort fortalt: Hvis man bruger et billede/design, f.eks. fra et site for royalty frie billeder/designs, kan man så risikere at få ørene i maskinen, hvis det viser sig billedet/designet ikke alligevel var royalty frit? Man kunne f.eks. forestille sig det var blevet lagt på sitet af en trediepart, som ikke har ophavsretten for materialet.

Derudover....hvis man er fritaget fra skyld, såfremt man har handlet i god tro, hvad skal der så til før man kan overbevise en domstol/advokat om man har handlet i god tro?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 15:34

Jeg har lige lavet et indlæg i samme tråd, som Fama henviser til - med henvisning til denne tråd om ulovlig brug af billeder og udsendelse af regninger:

http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1014&thread=27828081

Det kunne være rart med et juridisk input, om den slags holder i retten i Danmark:

En website-ejer køber i god tro billeder fra et firma. Firmaet lukker, og efterfølgende får website-ejeren en stor regning af billedernes ejermand for ulovlig brug af billederne. Det viser sig, at firmaet har stjålet billederne.

Er der forskel på, om firmaet er dansk eller udenlandsk?

Vi kommer helt sikkert til at se mere af den slags i fremtiden, efterhånden som billedsøgnings-programmer bliver mere avancerede.

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)