Jeg havde langt om længe fået opsat ovenstående gratis brugeranalyse system på min side, men så kom det helt bag på mig, at man li'som fik smidt spørgeskemaet i hovedet med det samme, man kommer ind på siden. Så min første tanke var, at det ville skræmme brugeren væk og holde fokus væk fra det, de oprindelige kom for, nemlig at købe varer. Derfor skyndte jeg mig at fjerne det igen! Jeg troede egentlig, at skemaet først ville komme op, når brugeren forlader siden. Det ville jo være optimalt for så kunne man jo også stille dem nogle relevante spørgsmål i forhold til deres oplevelse af siden osv. Jeg vil dog gerne høre andres mening om den form for analyser og evt. erfaringer med UserReport.com (selvom det vist er forholdsvis nyt). |
Hej Lise
Jeg har selv brugt UserReport.com på flere af mine sites. Som svar på dit spørgsmål, vil jeg sige at det er jo en opvejelse af den viden du får kontra den faldende konverteringsrate, du kan konstatere.
Jeg valgte at lade spørgeskemaerne køre et stykke tid på samme vis, som havde det været en splittest. Herefter tog jeg dem af igen og når jeg på et tidspunkt har lavet væsentlige ændringer, vil jeg slå det til igen. Jeg synes at det har været særdeles brugbar information, som jeg ikke ville have været foruden.
Tip - du er godt klar over, at du kan indstille hvor mange gange (procentuelt) at dit spørgeskema skal vises, ikke? Og så har du rent faktisk også mulighed for blot at integrere spørgeskemaet på en enkelt eller flere håndplukkede sider alt efter hvad dit CMS tilbyder dig. Det vil sige, at du kan "præsentere" spørgeskemaet på side A, med en svale om at du gerne vil målrette og forbedre websitet yderligere, mhp øget brugerværdi, og så linke til side B, hvor folk der ønsker det kan svare. Validiteten må du selv vurdere i den sammenhæng :-)
Steen