Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino rang..

Side 7 ud af 9 (83 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Og med hensyn til Thomas de Oliveira debatten som fortsætter fra nu og indtil 2024: Det er FINT, at I synes alt hvad han laver er fantastisk og ikke bør kritiseres. Fred være med det. Men her kommer nyheden: Der er andre i universet end jer og jeres ligesindede. 

Fem stjerner herfra - men kun fordi at du skriver Thomas de Oliveira og ikke Thomas De Oliveira - jeg er ved at bide mig selv halvt over at Thomas ikke snart indser at han skal hedde de og ikke De - det er sgu ikke fordi at jeg går så meget op i skriveriet - når men jeg er bare fuld, og i drille humør.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:06

Søren Romlund:

Hej Martin

Når du skriver, der er få tilfælde hvor det går galt og at i vil prøve at gøre det bedre.
kan du evt. give et eksempel på det? :)

Er bare nysgerrig. :)

mvh
Romlund

• Man kan højst stemme fem gange om dagen.
  • Man skal have været registreret Amino medlem i mindst tre måneder.
  • Man skal have 250 karmapoint for at kunne stemme.
  • Og man kan ikke stemme på ens egne indlæg.
  • VI har gjort det muligt at se hvem man får stjerner fra (Plus Medlemmer)

Og så arbejder vi på en feature, hvor Plus Medlemmer kan ignorere brugere de ikke gider høre på.

Dbh Martin
  • Fra København Ø
    Tilmeldt 30. Aug 08
    Indlæg ialt: 1601
    Skrevet kl. 23:14

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
    Fem stjerner herfra - men kun fordi at du skriver Thomas de Oliveira og ikke Thomas De Oliveira - jeg er ved at bide mig selv halvt over at Thomas ikke snart indser at han skal hedde de og ikke De - det er sgu ikke fordi at jeg går så meget op i skriveriet - når men jeg er bare fuld, og i drille humør.

Jeg er rimelig god til spansk og er aldrig stødt på nogen der hedder De med stort D. Det er altid 'de la', som eks. 'de la Cruz'. En Google søgning viser også, at Thomas er den eneste som bruger 'De' udover Facebook og et par andre sider, som forstørrer bogstavet automatisk med et script.  

Men en rimelig ligegyldig diskussion hvis der står 'De' i mandens papirer, det kan hverken du eller jeg jo lave om på :-)

Back on track.

Fra Skodsborg
    Tilmeldt 24. Mar 05
    Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:16
    Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BZR:

Igen må jeg blot konstatere, at Martin Thorborg er af en langt mere tolerant størrelse end jeg nogensinde bliver. Tænk sig folk ikke kan skue ud over egen næse og forstå, hvor svært det i virkeligheden er at skabe et forum, som imødekommer og lever op til tusindvis af brugeres individuelle krav og behov. Alligevel er det lykkedes for Martin, og hvis du ikke tror på det, så gå lige ud og undersøg hvor mange andre foraer du kan finde, som har samlet ligeså mange iværksættere og værdifulde ressourcer for selvstændige som Amino har.

Du kommer til at lede længe.

Tusind tak for de pæne ord :-)

Du har ret, det er faktisk ikke så let at gøre alle folk glade.
    Alle mennesker har deres egen agenda, deres egne behov og syn på verden.
    Næsten alle tror, at det de selv vil have, det er det alle vil have og sådan er verden ikke.

Det er let at skyde på karmasystemet, fordi en flok mennesker gik over gevind over en ung bruger. Men på den positive side, så er han faktisk i dag et meget større aktiv på Amino, end da han startede og han er blevet bedre til at nøjes med at ytre sig, når der er noget han ved noget om.

Med andre ord er stjernerne med til at belønne dem der gør en god indsats og på samme måde vise folk der ikke giver værdi, at de måske skulle tænke mere før de skriver. Med andre ord regulerer de en adfærd for at bruge nogle fine ord.

Og ja, nogle gange går det galt, men sådan er alle systemer og vi bliver efterhånden også bedre til at designe dem, så de virker så hensigtsmæssigt som muligt.

Og slutteligt, så giver de faktisk et rigtigt godt overblik over hvem der er hjælpsomme i de forskellige kategorier og det er jeg sikker på at mange drager nytte af.

Dbh Martin

Fra Aarhus
    Tilmeldt 31. Aug 09
    Indlæg ialt: 143
    Skrevet kl. 23:17

Martin Thorborg:

Søren Romlund:

Hej Martin

Når du skriver, der er få tilfælde hvor det går galt og at i vil prøve at gøre det bedre.
    kan du evt. give et eksempel på det? :)

Er bare nysgerrig. :)

mvh
    Romlund

• Man kan højst stemme fem gange om dagen.
  • Man skal have været registreret Amino medlem i mindst tre måneder.
  • Man skal have 250 karmapoint for at kunne stemme.
  • Og man kan ikke stemme på ens egne indlæg.
  • VI har gjort det muligt at se hvem man får stjerner fra (Plus Medlemmer)

Og så arbejder vi på en feature, hvor Plus Medlemmer kan ignorere brugere de ikke gider høre på.

Dbh Martin
  • Synges også det er rigtig træls at man ikke kan stemme på sig selv
    så man kan få flere amino karma.
    Men nu kan jeg så ikke rigtig forstille mig at i en helhed at det skulle være et problem?.

mvh
    Romlund

Tilmeldt 29. Nov 10
    Indlæg ialt: 0
    Skrevet kl. 23:17

Martin Thorborg:

Uha - selv klovnen har fået spasmer i armen efter kreditkortet..... Kan man så ikke også få en feature der fortæller en - når man taler for døve øre.......Yes

Fra Skodsborg
    Tilmeldt 24. Mar 05
    Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:23

Henrik Krogh:

Uha - selv klovnen har fået spasmer i armen efter kreditkortet..... Kan man så ikke også få en feature der fortæller en - når man taler for døve øre.......Yes

Jeg har overvejet det, men det tror jeg vil give mere ufred, med god ide :-)

Dbh Martin

Tilmeldt 22. Apr 10
    Indlæg ialt: 1708
    Skrevet kl. 23:46

Martin Thorborg:
    Det er let at skyde på karmasystemet, fordi en flok mennesker gik over gevind over en ung bruger. Men på den positive side, så er han faktisk i dag et meget større aktiv på Amino, end da han startede og han er blevet bedre til at nøjes med at ytre sig, når der er noget han ved noget om.

Bestemt.... Men Oliveira-Gate demonstrerede jo med alt tydelighed, at karmasystemet altså ikke altid fungerer efter den officielle hensigt.... Det "problem" ved jeg så ikke helt hvordan jeg personligt står i forhold til. Et eller andet sted er jeg lidt ligeglad.... Men på den anden side så kan man jo ikke ignorere det faktum, at der tilsyneladende er en del herinde, der går op i det med karmaen.

Så hvis vi tager problemet seriøst.... Ja så er det jo helt oplagt, hvor det går galt. Problemet er at folk kan afgive de stjerner mere eller mindre anonymt.... Hvis man gjorde det synligt, for alle, hvem der har stemt og hvordan de har stemt på et givent indlæg.... Ja så vil jeg godt vædde på karmasystemet, fra den ene dag til den anden, stort set udelukkende vil blive brugt i tråd med dets officielle formål.

Martin Thorborg:
    Og slutteligt, så giver de faktisk et rigtigt godt overblik over hvem der er hjælpsomme i de forskellige kategorier og det er jeg sikker på at mange drager nytte af.

Hæ hæ.... Jow.... Men hvordan bliver de lister udformet? Jeg kan se jeg selv er i toppen i kategorien "Brugervenlighed og design på nettet". Det er jeg naturligvis rigtigt glad for - ikke mindst fordi jeg tillader mig at mene jeg rent faktisk kan byde ind med noget fornuftigt i den kategori. Men hvor mange af mine point er brugertildelte og hvor mange er bare de point systemet automatisk tildeler et nyt indlæg?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Copenhagen
    Tilmeldt 31. Oct 07
    Indlæg ialt: 3545
    Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:49
    Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Martin Thorborg:

Der er ikke en skid styr på tingene, og det har forfølgelsen af Thomas De oliveira været et slående eksempel på. Kald det hvad du vil, Hr. Thorborg, karmasystemet er ubrugeligt og udelukkende til stede fordi, at det giver en vis drama og efterfølgende flere indlæg på amino, som du ved, at google elsker. Det kan simpelthen ikke tages seriøst!

Mvh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Ahhh Thomas, det lærte dig at opføre dig nogenlunde ordentligt.
    Du kom brasende ind på Amino og pissede gud og hver mand af og selvom det tog noget tid for dig at forstå hvorfor du fik en milliard minus point, så fangede du den til sidst og de fleste af dine indlæg har siden været nogenlunde til at leve med.

Og du er ikke den eneste, jeg her set det ske flere gange.

Så nej, jeg er bestemt ikke generelt utilfreds med karma systemet, som jeg syntes virker i langt de fleste tilfælde. Men de få tilfælde hvor det går galt, det skal vi prøve at gøre bedre og det er en løbende proces.

Dbh Martin

HAPS! Det var præcis det svar, jeg forventede fra dig, Martin, og som jeg kun ventede på. Som tidligere nævnt så var det ikke mine mange minus-karmapoint, der bevirkede, at jeg ændrede "stil". Hvis jeg havde ladet mig skræmme af dit pointsystem, så havde jeg aldrig ladet det komme så vidt som til at få -700 til -800 karmapoint, dét skal der trods alt en del til for at opnå, og det stoppede mig åbenbart ikke :-) Jeg vil ikke komme nærmere ind på de pågældende indlæg, da jeg har gjort rede for dem i såvel tråde på amino som i private beskeder imellem du og jeg.

Men ved du hvad? Dét, jeg finder allermest interessant er, at du skrev til mig, at jeg tydeligvis ikke havde lært noget af, at så mange folk var uenige med mig, at jeg ikke var modtagelig overfor kritik, og at jeg ikke ville lytte til de mange gode og velmente råd. Og gud-hjælpe-mig om ikke Hr. Thorborg viser sig at være fuldkommen uimodtagelig overfor kritik fra diverse aminoer, der - med rette - kritiserer din måde at håndtere interviewet med Simon Mørch. Jo, du snakkede alt for meget uden at sige noget som helst. Du jabbede og jabbede løs, fordi du elsker at høre din egen stemme, og den kritik du fik, fejede du af vejen med et "Det er sgu mit talkshow". Men andre folks mening er åbenbart ikke relevant og betyder ikke en skid, når kritikken vendes imod dig selv. Det synes jeg er hykleri og "forskelsbehandling" :-)

I øvrigt: Folk kan give mig alle de barnlige minuspoint, de vil. Dér, hvor det pisser mig af, er, når aminoer som Thomas De Oliveira bevidst jagtes, fordi nogen ikke kan lide ham. Og han er ikke den eneste, der har været udsat for netop dét.

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
    Tilmeldt 31. Oct 07
    Indlæg ialt: 3545
    Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:59
    Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

BZR:

Og hvis nogen skulle have en pause, så burde det efter min mening være dem der tuder over karmasystemet. Det er dem som starter de ukonstruktive og infantile diskussioner hver gang. Langt størstedelen af Aminos brugere er tilfredse med systemet som det er, men alligevel skal en lille håndfuld brodne (og fuldvoksne) kar skabe dramatik på grund af de forbandede stjerner.

Stjerner er hundredevis af sammensatte gule pixels og ikke en kniv i hjertet eller ryggen, som nogle Aminoer tilsyneladende tror.

Hvor svært kan det være at opføre sig ordentligt og acceptere, at stjernerne ikke er mere end en lynhurtig tilkendegivelse af, hvad man synes om et givent indlæg. 

Og med hensyn til Thomas de Oliveira debatten som fortsætter fra nu og indtil 2024: Det er FINT, at I synes alt hvad han laver er fantastisk og ikke bør kritiseres. Fred være med det. Men her kommer nyheden: Der er andre i universet end jer og jeres ligesindede. 

Igen må jeg blot konstatere, at Martin Thorborg er af en langt mere tolerant størrelse end jeg nogensinde bliver. Tænk sig folk ikke kan skue ud over egen næse og forstå, hvor svært det i virkeligheden er at skabe et forum, som imødekommer og lever op til tusindvis af brugeres individuelle krav og behov. Alligevel er det lykkedes for Martin, og hvis du ikke tror på det, så gå lige ud og undersøg hvor mange andre foraer du kan finde, som har samlet ligeså mange iværksættere og værdifulde ressourcer for selvstændige som Amino har.

Du kommer til at lede længe.

Suk! Du har jo ikke fattet en skid af det hele! Det er ikke et spørgsmål om, at alt hvad Thomas De Oliveira laver eller skriver er fantastisk. Det er et spørgsmål om, at aminoer som dig har givet ham slag over nakken uanset, hvad han bidrager med. I din seneste kritik af ham er der NUL indhold fra din side. Hvis du har noget at kritisere, så kom med noget konstruktiv kritik. Hvis du ellers er i stand til det. Og hvis du ellers kan finde tid til det ind imellem dine Thorborg-er-så-fantastik-kommentarer.

Thomas

www-tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 7 ud af 9 (83 indlæg)