Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design forvirring - hjemmeside

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 198
Fra  liisab Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har jeg over en længer periode lavet nogle forandringer på min side. www.liisab.dk

Men jeg er nu ikke helt tilfreds. Så derfor ønsker jeg noget konstruktiv kritik.

Det er udelukkende designet jeg ønsker input til.

En ting som skal blive som det er, er min menu bar den skal blive i venstre side. Måske skulle den laves om til rulle menu, for at få nogle færre katogorier.

Hvad med farvevalg.? andre bud på en god farve?

Jeg vil ikke have en side som ligner alle andres. 

Så kom endelig med nogle inputs

WWW.kidztownshop.dk - kreativt design til aktive børn

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:10

Hej med dig

Jeg vil da gerne give dig lidt feedback.

Først vil jeg sige til dig det du sælger i din shop er genialt, ingen tvivl om du har en vare som folk gerne vil have. Dit design er i min verden en ommer.

Her er så nogle ting du kan gøre bedre :

Logo ville jeg gøre mere synlig, måske få lavet et logo som signalere det du sælger.

Dit indhold på siden er et stort rod, derfor vil jeg anbefale dig at dele det lidt op træk nogle linjer, så du på den måde skaber et bedre overblik for dine besøgende.

Jeg vil mene hvis ikke du vil spendere de store penge hos f.eks en webudvikler (som mig ;) så er du bedre tjent med at købe dig et template design og så få det tilpasset dine ønsker, disse designs fås helt ned til 50$ (ca 400 kr)

Hvis du vil selv anbefaler jeg dig at tager et par dage hvor du surfer rundt på nettet og henter inspiration til hvordan andre sætter deres ting op, ikke at du skal kopiere noget men bare kikke og se hvordan andre gør, dette skulle gerne give dig ideer til hvordan du kan bygge det op.

Håber du kan bruge dette til noget .

/allan

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 12:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Liisa.

Lad mig først sige, at jeg synes dine kreationer er fantastiske. Jeg er særligt vild med dine tasker lavet af seler. Den sorte taske med en enkelt rød sele er virkelig lækker, og bestemt noget jeg kunne finde på at give min kæreste. Næste gang hun skal forkæles, vil jeg da lige se om du har noget interessant på lager :-)

Når det så er sagt, så synes jeg ikke din hjemmeside er på højde med dine produkter rent designmæssigt. Den er forholdsvis kedelig, og minder lidt for meget om hjemmesider som de så ud for 10 år siden.

Nu ved jeg ikke om du er villig til at kaste penge efter et professionelt design - det afhænger sandsynligvis af, om du har et fornuftigt salg. Men hvis dine salg kan bære udgifterne til et professionelt design, så vil jeg bestemt anbefale det.

Alternativt kan du, hvis din hjemmeside er baseret på et Content Management System, kigge efter en alternativ design-skabelon.

Hvis du vil have en professionel grafiker til at kigge på din hjemmeside, så anbefaler jeg altid Allan fra DesignYou.

Men hvis vi ser bort fra hjemmesiden, så fortsæt endelig med dine kreationer - fantastisk arbejde! :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 12:14

Hehe, Allan havde faktisk ikke skrevet et indlæg, da jeg begyndte at skrive mit, så det var da et sjovt sammentræf :-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:24

Hej

Efter min mening har du alt for meget tekst på forsiden - væk med det til en af undersiderne.

Jeg ville også samle nogle af produkterne under enkle menuer:

Tøj - tasker - smykker , og så have undermenuer derunder.

Facebook - fylder for meget på siden; det primære for din butik er vel ikke at få flere til at tilmelde sig ?  De skulle gerne købe nogle varer, så få fokus på varerne i stedet for alt mulig andet.

Fedt at du har alle oplysninger med - tel. adresse, cvr.nr osv - det er positivt.

Dit logo - og toprammen kunne godt tydeliggøres mere , det står meget svagt, og også lidt kedeligt iforhold til de fede ting du laver Yes  - farvevalg kunne også friskes op.

Håber du kan bruge noget af dette.

Mvh

Jesper

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 12:26

Et par små bidrag:

(1) Du har noget rod med de valgte fonte på forsiden fra "Hvad siger din taske om dig" overskriften og ned. Det ser ud til at du bruger en blanding af Arial or Verdana og det ser ikke godt ud i Firefox. Hvis du selv bruger Internet Explorer ser du det nok ikke da det her vises ens.

(2) Jeg synes at din menu i venstre side er for lang. Den er uoverskuelig og løber ud i "bunden" af skærmen. Hvis det er muligt for dig bør du overveje at lave den sådan at under-menupunkter først vises når der klikkes på det overliggende menupunkt. Og du skulle overveje at samle alle produktkategorier under et fælles menupunkt "Produkter".

(3) Du er glad for at centrere tekst. Det er selvfølgelig et spørgsmål om smag og behag. Jeg synes det ser rodet ud og vil klart foretrække venstrestillet tekst, i hvert fald når der er tale om større tekstmængder. Centreret tekst er sværere at læse.

(4) Din headergrafik er for høj, uklar og ude af balance med resten af sitet. De valgte fonte går lidt i et med baggrunds-mønsteret og gør det svært at læse. Det er selvfølgelig igen et spørgsmål om smag og behag, men jeg vil personligt foretrække at baggrunds-mønsteret ikke er helt så dominerende i forhold til teksten. Jeg vil anbefale at du markerer teksten i headeren lidt mere, evt. ved at lægge en "kant" ind i en mørkere farve. Jeg vil også anbefale dig at sætte højden på headeren ned til max. 100 px, rykke hovedlogoet lidt ned så det centreres og så rykke "håndlavede unika-ting" lidt op og til venstre, så det hænger sammen med hoved-logoet. Som det er nu hænger det hele og flagrer langt fra hinanden.

Slutteligt skal du også være opmærksom på at der også er layout problemer med headeren i Firefox. Jeg gætter på at du bruger Microsoft Frontpage og det er ikke det bedste hvis du gerne vil sikre at tingene også ser godt ud i andre browsere end Microsofts.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:01

Jimmy Thomsen:
Hehe, Allan havde faktisk ikke skrevet et indlæg, da jeg begyndte at skrive mit, så det var da et sjovt sammentræf :-)

hehe ja man skulle tro vi sad sammen ;) det må næste være lige så svært at ramme i lotto ;)

Tak for henvisningen JimmySmile

/allan

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Origo Web Design Skrevet kl. 13:12
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Din side mangler helt klart fokus. Der er ikke nogen elementer, der opfordrer kunden til at udforske din butik (såkaldte call-to-action). Dit siden mangler også visuelt hiraki - det er mere eller mindre umuligt at bestemme hvilke oplysninger, der er vigtige, hvis man bare skimmer siden. Centreret tekst er også dårligt for læsningen. Det tager længere tid at fokusere og læse på den. 

Din menu er heller ikke alt for brugervenlig. Jeg ville nok foreslå du slog dine forskellige produkt sider sammen, så du i stedet fik en samlet side, som overskueliggjorde dine produkter for kunden, så denne hurtigere kan danne sig et overblik. Herfra skal kunden så kunne filtrere og sortere produkterne samt klikke sig videre til en mere detaljeret beskrivelse af produktet. På denne side er det også vigtigt, at opfordre kunden til at købe produktet ved hjælp af et "køb nu"-link.

Det er alt sammen små belastninger, som gør, at siden virker mindre skarp og professionel. En stor del af dine problemer med forsiden ville kunne løses uden de helt store design ændringer, hvis du ændrede typografi og i større grad tog stillingen til, hvad du aller helst vil opnå, når folk første gang lander på din forside. Mit gæt ville være, du gerne ville have de købte nogle produkter ;), så i stedet for at servere en lang tekst om tasker generelt (denne kan du gemme til en "om mig" side), burde du have en kort og kontakt tekst med stor skrifttype noget ala: "Vi laver unikke og moderne tasker af miljørigtige genbrugsmaterialer. Klik her for at se vores kollektion" efterfulgt af et flot produktbillede. På den måde fortæller du hurtigt din kunde, hvad du laver og hvordan de kommer videre på hjemmesiden.

Når det er sagt vil jeg også råde dig til at få fat på en professionel designer, der kan løfte dit design. Dit produkt har i den grad potentiale, og hvis du gerne vil forøge dit salg yderligere er det en god idé at optimere sin hjemmeside. Du vil kunne finde mange gode designere her på Amino, der vil kunne hjælpe dig til en fornuftig pris. Du kan også kontakte mig, hvis du er interesseret.

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 198
Fra  liisab Skrevet kl. 13:24

Mange tak for alle jeres input.

Der er rigtig mange gode ideer. Som jeg helt klart vil kigge på.

Det er bare så rigtig det i siger.

Jeg har ikke råd til at bruge penge på webdesigner nu. har ikke noget salg af betydning endnu fra siden.

Som det blev gættet er det Frontpage at siden er bygget op i. Og det er kun fordi at det var var jeg havde til rådihed den gang jeg begyndte at lege med det for fler år tilbage. Nu har jeg mulighed for at bruge Dreamweaver.

Jeg har fået lavet nogel 360grades billeder(film) af mine tasker. Som jeg gerne vil have med.

Så lige et par spørgsmål mere.

Jeg kunne godt tænke mig at have en anden baggrund på ikke bare en kedelig farve som nu, men noget med noget mønster i. Nogen der kan give et link hvor man kan downloade sådan noget henne.

Nogen bud på hvad farver jeg skal arbejde i?

WWW.kidztownshop.dk - kreativt design til aktive børn

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Origo Web Design Skrevet kl. 13:42

Angående farver kommer det meget an på hvilke værdier, du gerne vil have din side til at udstråle. Her er et godt link med idéer til forskellige farve-kombinationer og hvad de betyder. Hvis du vil vide lidt mere om farveteori kan du med fordel læse hele afsnittet her

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)