Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor søges...

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en større forretnings ide. Reelt er der tale om 3 forskellige grene, men som har god connection og med stort potentiale.

Der ligger en gennemarbejdet koncept beskrivelse samt forretningsplan.

Jeg kan dog allerede se nu at jeg ikke kan starte dette alene, derfor skal jeg ud og have ansat nogle personer, som kan være med fra start - dertil har jeg ikke selv alle pengene, derfor søger jeg efter en investor, der kan bidrage med kapital de første par år, indtil virksomheden er selv finansierende.

Jeg har en person i tankerne, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal gribe situationen an, og på hvilken måde man skal/kan kontakte ham - her er tale om en meget kapital stærk person, men som ikke har nogle offentlige kontakt info liggende - jeg har en adresse på et af hans mange holding selskaber.

Spørgsmålet er om man skal vove pelsen, og sende et anbefalet brev, attention til den pågældende med hele materialet, dermed risikerer man dog også at hele ideen bliver realiseret af andre, selvom jeg ikke tror dette om den pågældende person, eller skal man blot skrive et kort brev, om et evt. møde - og så derefter håbe på man kan overbevise manden om at mødes, og så man fremfører hele forretnings ideen "live" - eller er der andre måder og gribe dette an på?

Selvfølgelig er jeg også interesseret i, hvis der skulle sidde nogle kapital stærke personer herinde - så er jeg selvfølgelig meget lydhør, og så må i selvfølgelig meget gerne kontakte mig.

Lige for at ridse potentialet op på min ide, så mener jeg at indenfor en 5-7 årig periode, vil jeg mene at en omsætning på 200-300 mio kroner er realistisk både med salg i Danmark og export, men det kræver at man kommer helt rigtigt igang, og dette kan ikke lade sig gøre uden en vis kapital.

Ser frem til at høre hvordan jeg evt. kan gribe situationen an, eller hvis der skulle sidde nogle kapitalstærke personer og kigger med herinde, så må i meget gerne sende mig en mail. I kan se mine kontakt info på min profil.

God aften.

MVH

Michael Bendtsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45

Hej 

Spændende projekt.

Med et forretningskoncept af den størrelse tror jeg ikke du skal gribe an skriftligt...  Måske skulle du nævne personen ved navn - hvem ved, måske er der nogen der har kontakt til ham, eller kender nogen der har?

Mvh

Anna 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 20:33

Hej Anna

Ja, det er et meget spændende men også kompleks projekt.

Jeg mener dog ikke jeg kan navnet herinde på forum, selvom chancen for en skulle kende personen kunne være her - men jeg tror det vil være strategisk forkert.

Men hvis jeg ikke skulle lave noget skriftligt, hvad skal jeg så.

Skal jeg være den "frække" fyr, der tropper op med projektet under armen, og så bane mig vej ind til personens kontor, og så fremlægge hele projektet?

Er meget lydhør, da jeg ikke før har været i situationen, hvertfald ikke af denne størrelses orden.

Bendtsen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bendtsen:
Jeg mener dog ikke jeg kan navnet herinde på forum, selvom chancen for en skulle kende personen kunne være her - men jeg tror det vil være strategisk forkert.

Ja det er det sidste du skal gøre, han ønsker hemmelighed omkring projektet ligeså meget som dig. Der udover så er der nogen der søger meget personlig branding, og nogen der slet ikke ønsker branding af deres person. Min egen erfaring er at SUPER rige personer, har det fint med at flyve under radaren.

Bendtsen:
Skal jeg være den "frække" fyr, der tropper op med projektet under armen, og så bane mig vej ind til personens kontor, og så fremlægge hele projektet?

Nej. Han skal invitere dig. Har han ikke en sekretær ? Eller så få fat i nogen fra hans virksomheder og bed om hans mail ,postadresse eller tlfnummer, hvis du formulerer det korrekt, kan det godt lade sig gøre.

Skriv evt

"

Kære XXX

Jeg er udvikler på et projekt som er jeg ret sikker på at XXX vil finde stærkt interessant. Ideen er naturligvis kun et anliggende imellem mig og ham, og jeg vil værdsætte meget, hvis du kan oplyse mig hans e-mail/tlfnr eller evt til hans sekretær.

1000 tak for din hjælp, den er yderst værdsat. Jeg kan kontaktes på tlf XXX elller mail XXX

Med venlige hilsner

XXX "

Denne metode har jeg brugt til særdeles store firmaer, og er kommet i kontakt med koncernchefer, kommet til møder og har udviklet videre på projekter med.

Der er ikke noget at være nervøs for, de er sgu ligesom os. Nogen er søde , andre knap så flinke.

God fornøjelse :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 20:50

Hej Jimi

Tusind tak for et godt indspark.

Jeg kender adressen på hans hovedselskab, så tror du man skulle tillade sig selv og skrive et personligt brev til ham, hvor jeg skriver att.: til ham udenpå kuverten? - Eller er det bedre med det indirekte brev til en medarbejder eller sekratær?

Er som sådan ikke nervøs, da jeg tror på potentialet af dette projekt - men som du så nok også ved - man skal gøre det rigtigt første gang, for man får nok ikke flere chancer. Og selvom der ikke er en facit liste, så sætter jeg stor pris på hvad i andre mener herinde, så jeg kan veje de forskellige muligheder, før jeg kaster mig for løverne :)

God aften

Bendtsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:55

har du prøvet personsøgning på cvr. CVR  får adresserne fra cpr-registret. Største problem er hvis den pågældende bor i udlandet så er det ikke meget bevendt....

/Henrik

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:57

Ps:

Du må ALDRIG tale eller bare være i nærheden af at tale om projektet på nettet, hvis det er en virksomhed som får meget medieomtale. De er endnu mere følsomme overfor hvordan de brandes. Og HVIS i kommer til at arbejde sammen, bliver de hysteriske omkring hvad du skriver på nettet. Nogle firmaer er meget afhængige af hvordan de opfattes i medierne, og hvis du bliver samarbejdspartner og fremstår som en " loose canon ", der ikke kan holde kæft, så er du færdig i deres verden. Det ved jeg af erfaring :-) Jeg fik en mail, hvor jeg fik besked på ikke at snakke med Thorborg på nettet om projektet. Jeg har dog aldrig nævnt det, og vil aldrig gøre, men bare det at jeg nærmede mig emnet, som jeg gør nu, gav dem nervøse trækninger :-)

Det skal dog siges, at jeg ikke blev fyret for det, men nogle firmaer er VIRKELIG strikse med sådan noget.

Så hvis det lugter af at være sådan et firma, sådan en mand, så klar det via mail. Søg råd via PB herinde eller via mail til andre personer. Og luk tråden her ned :-)

Jeg er selv virkelig travl, så har ikke mere tid end det jeg har givet her

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 21:00

Hej Henrik

Tak for indlægget, det har jeg dog allerede gjort, derfra har jeg hans adresse, både firma mæssigt, men regner med at den anden jeg har er hans private.

Men havde ikke lige tænkt på at man kunne være så smart og sende det hjem til ham privat - kan man godt tillade sig det, eller vil det ryge ud sammen med reklamerne?

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 21:03

Hej Jimi

Havde bestemt ikke tænkt mig og gå i detaljer omkring selve projektet - og som tidligere skrevet så tror jeg det vil være utrolig dumt og nævne den påpgældende person herinde - så giver dig fuldstændig ret - men bare rolig, holder det tæt ind til kroppen.

Bendtsen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:04

Bendtsen:
Eller er det bedre med det indirekte brev til en medarbejder eller sekratær?

Det synes jeg. Hun er sikkert lidt mere storsindet, og hvis hun synes du virker sød og rar i den henvendelse, sender hun brevet / mailen videre. Jeg har både fået e-mail adresser til topchefer direkte fra receptionen og fra sekretærer. Det jo ikke fordi de ikke vil i kontakt med folk, men de vil gerne begrænse strømmen af folk med " geniale " ideer, der vil have fat i deres penge , så derfor ingen kontaktinfo på nettet :-)

Bendtsen:
man skal gøre det rigtigt første gang, for man får nok ikke flere chancer.

De laver også fejl, det er også min erfaring ;-) Så jo vi får alle en chance til.. mindst. Men prøv da at holde fejlene på et minimum ;-)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)