Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banner vs. AdSense

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål som i kloge hoveder sikkert kan svare på:

Hvad giver den højeste indtægt: Banner reklamer eller AdSense?
 
Jeg kører et site der har haft over 200.000 hits de sidste seks måneder, og jeg har banner reklamer på alle siderne. I de seks måneder har jeg tjent ca. 52 kr. på bannerne, hvilket jeg ikke synes er alverden - mildt sagt.
 
Så jeg overvejer at skifte bannerne ud med Google AdSense for det kan vel ikke blive ringere - eller sagt på en anden måde - skulle jeg gå glip af yderligere 52 kr. over de næste seks måneder overlever jeg nok alligevel.
 
Jeg har selvfølgelig prøvet at finde bannere der passer til målgruppen, så jeg er skuffet over udbyttet
 
mvh Carsten
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten

Hvad er 200.000 hits for dig?
Er det sider, besøg eller unikke besøg?

Dbh Martin
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sidevisninger. Der er ca. 15.000 unikke brugere i den periode...

/Carsten
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kommer det jo and på målgruppe og meget andet, men du kan under alle omstændigheder tjene langt mere på Adsense.

Dbh Martin
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lavede for ca. 2 uger siden en testside for lige at finde ud af hvordan det der adsense virkede. Testsiden har haft 164 hits og jeg har lavet knap 9 USD - så jo, jeg vil tro du kan få væsentligt mere ud af adsense hvis du vel og mærke har noget fornuftigt indhold på dine sider

 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

> du vel og mærke har noget fornuftigt indhold på dine sider

Man tjener bedre med det rene crap indhold :) - jo bedre indhold jo mindre indtægt - det er AdSense paradokset hehe

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/20/2005 10:45:23 PM Forfatter: Mikkel deMib

Man tjener bedre med det rene crap indhold :) - jo bedre indhold jo mindre indtægt - det er AdSense paradokset hehe

Ja det skulle ikke undre, idéen er jo at få folk til at klikke og ikke læse
 
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, og ikke nok med det - annoncørerne er også glade for det (dem der måler resultaterne). Jeg er i Stockholm lige, hvor jeg har talt på en konference om markedsføring i søgemaskiner (Search Engine Strategies) og her snakkede jeg med nogle der faktisk har målt ROI på det vi kalder "crap AdSense sider" og konverteringerne (kliks til salg) var 3 gange så høj som fra søgeresultater! Det giver stof til eftertanke ... :)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar!

Jeg synes at det er et meget spændende emne og en spændende måde at tjene penge på. Det er uden tvivl også noget der skaber værdi for annoncørene.
 
Men som Mikkel også er inde på, så er indtægterne lave på sites hvor besøgende er interesseret i sitets indhold. Det er måske mit problem. Det site jeg har eksperimenteret med er en venskabsforenings site, som indeholder kulturelle og historiske emner.
 
mvh Carsten
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, men jeg tror at du under alle omstændigheder vil kunne lave en indtjening på mere end de kr. 52 du har lavet på bannersalg.

Debatten her besøger jeg skam også kun for indholdets skyld men jeg må da indrømme, at der ind i mellem er en annonce der lige falder i øjnene på mig og resulterer i et klik
 
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)