Hej Amino, Jeg kigger i øjeblikket på en lejlighed i København, både ejer og andel. Jeg har fundet en andel som kunne blive rigtig lækker, men nu ser jeg at foreningens lån er optaget med renteswap. Hvilken betydning har det på foreningens gæld? Lånet er på 88.000.000 kr. men det er en meget stor forening på 278 lejligheder, eller ca. 316546 kr. gæld per. lejlighed. Det ser ud til at de har styr på rengskabet og deres balance ser fin ud, men hvad sker der med lånet når renten begynder at stige? Jeg vil sætte pris på et godt råd:) Nis |
Hej Nis
Sandsynligvis er der tale om et variabelt lån som foreningen har swappet om til et fastforrentet, så de kender renten periode ud, og har betalt en merpris for dette.
Men man skal vide lidt mere om lånet - og om hvordan det er bogført for at udtale sig skråsikkert.
Jeg vil tro hvis du får flere dataljer om långiver mv. , at du kan tage det med i banken for en vurdering.
Det kan også være lavet i en af kreditforeningerne, hvor du så kan kontakte dem for nærmere opl.
mvh
Jesper