Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fusker Google med klik?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vellinge (Sweden)
Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Firstcom A/s Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har prøvet at søge om der har været andre indlæg ang dette, men desværre ikke fundet noget.

Mit spørgsmål er om Google fusker med klik under adwords?

Grunden til jeg undre er at jeg ser en del besøgendene på vores site hvor det er samme tid de lander på vores site som de har sidste klik.
Slår man ip nummerne op så er det for det meste en søgebot som er bag.

Vi køre med Oscommerce og har også en andet system installeret på.(banner system) og der kan jeg se at systemet tæller hvis en googlebot har klikket sig igennem et banner. så tæller den også når en Bot gør det igennem adwords?

Kan godt være at at det er mig der er helt ude i torvene, men hvad er jeres erfaringer?

Mvh
  Kent Ellegaard
www.fixatilldig.se

Kent Ellegaard / kitesport.nu
Har Danmarks bedste Kite udstyr

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 74
Fra  OCEAN eCommerce Skrevet kl. 20:11

Hej Kent !

Jeg har konstateret det samme på min shop, og undrer mig også over, hvad der sker. Så jeg ser frem til at høre fra nogle 'kloge hoveder' på dette område ...

Venlig hilsen

Morten

OCEAN eCommerce udvikler og driver eHandels koncepter; Gelateria.dk - DomoTech.dk - MoccaBar.se - OceanShop.dk - WebBiz.dk

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 20:18

Hej med jer

jeg vil ikke udtale mig om adwords fusker med klik..

Men jeg køre en del affiliate kampagner med adwords og når jeg kigger statistikker passer de meget sjældent. 

Udad nok de 20,000 daglige klik mangler der ca. 40 - 150 klik et sted i systemet, jeg tør dog ikke sige hvor tallende falder ud..

Måske det hænger sammen med nogen opdateringer ?

jeg ved adwords er meget langsom til at opdatere sig selv.

Hvor de selskaber jeg køre gennem opdatere næsten med det samme, både med mine lead, men også når jeg kigger på klik..

Der er i hvertifald et hul et sted for mig også mellem Adwords og mine andre statistikker

Mikkel

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 21:33

Jeg har ikke nogen kilder på det, så I må ikke hænge mig op på det.

Men jeg mener at det var fremme i medierne for nogle år tilbage, at man faktisk også betalte for besøg fra bots. Google forsvarede sig med at det ikke var deres egne bots. Der findes jo også et hav af andre bots der fiser rundt på må og få :-)

Google ville ikke gøre noget ved det, andet end hvis de oplevede massive bot-besøg på enkelte konti. Svaret var derfor at man selv måtte indprise disse bot-besøg i ens budget, og så evt. byde det lavere pr. klik.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:23

Erik Pilgaard Hejlskov:

Jeg har ikke nogen kilder på det, så I må ikke hænge mig op på det.

Men jeg mener at det var fremme i medierne for nogle år tilbage, at man faktisk også betalte for besøg fra bots. Google forsvarede sig med at det ikke var deres egne bots. Der findes jo også et hav af andre bots der fiser rundt på må og få :-)

Google ville ikke gøre noget ved det, andet end hvis de oplevede massive bot-besøg på enkelte konti. Svaret var derfor at man selv måtte indprise disse bot-besøg i ens budget, og så evt. byde det lavere pr. klik.

det lyder plausibelt - dog kunne google vel sagtens "åbne bannerurls" ved deres indexering af en side ligesom alle andre bots gør det.

en måde at undvige det på er ved skjule annoncerne for bots med javascript for eksempel, men da det jo kun gavner annoncørerne og ikke hjemmesidens ejer som er dem der viser annoncerne, er der jo ikke meget ide i at gøre det den vej.

hvis man benytter sig af bannerannoncering, kan man beskytte sig, ved udelukkende at bruge flashbannere med det indbyggede clicktag. Der er ikke stor sandsynlighed for at bots følger/klikker flashbannere (endnu)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:00

Hej Kent

Du bliver lige nødt til at være ca. 10 gange mere præcis med dit spørgsmål:

"så tæller den også når en Bot gør det igennem adwords?"

Beskriv præcis den tese du har, ellers kommer der vidst ikke noget konstruktivt ud af det Wink

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)