Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content - Juridisk bevis for økonomisk skadevirkning?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Simply Law:
Jeg overvejer at lancere en online-løsning med stor troværdighed, som domstolene vil have tillid til i retssager.

Det ville ikke være så svært at automatisere en sådan løsning. Prøv at tage fat i danske Ankiro - de ville kunne lave det.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 16:04

@Men har man fx en kopi af sin hjemmeside fra et givent tidspunkt fungerer det som et godt udgangspunkt.

Jo, men det jeg mener er at sådan noget kan man jo selv sidde og lave. Man kan simpelthen stille tiden tilbage på computeren og lave alt det tilbage daterede materiale man har lyst til.

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 16:17

Mikkel deMib Svendsen:

Simply Law:
Jeg overvejer at lancere en online-løsning med stor troværdighed, som domstolene vil have tillid til i retssager.

Det ville ikke være så svært at automatisere en sådan løsning. Prøv at tage fat i danske Ankiro - de ville kunne lave det.

Jeg er altså stadig lidt bekymret for hvor stærkt beviset bliver på den måde. Hvis materialet bliver sendt til online-løsningen samtidig med det bliver lagt på nettet, så har man selvfølgelig tidspunktet for publiceringen, men hvad med den anden parts retssikkerhed.?

En dommer vil da formodentlig ikke dømme nogen fordi de ikke abonnerer på sådan en onlinetjeneste.

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:23

Jeg VED med sikkerhed at en korekt plomberet og dateret løsning holder 100% i retten. Den er som sagt brugt gennem mindst 20-30 år - muligvis mere, i musikbranchen.

Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 16:38

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg VED med sikkerhed at en korekt plomberet og dateret løsning holder 100% i retten. Den er som sagt brugt gennem mindst 20-30 år - muligvis mere, i musikbranchen.

Det kender jeg godt, men der er der jo også tale om fysiske materialer som kasettebånd (som det jo var dengang), cd'er o.l. som ligger i en konvelut med postvæsenets stempel, underskrift i alle samlinger med tape henover så man ikke kan udskifte indholdet.

Den er også mere sikker, for man kan ikke bare få postvæsenet til at stemple et år tilbage

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:54

Det er intet problem, at lave en teknisk løsning der vil være præcis ligeså stærk og holdbar som den fysiske plombering/anbefalede forsendelse. En vigtig brik i sådan en sikring kunne f.eks. være, at den "plumberede" digitale version obevares af en advokat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:12

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis det er sandt, så synes jeg godt nok at det er lidt uhyggeligt. Hvis jeg snupper fem kuverter i dag og sender dem til mig selv, uden at lukke dem, kan jeg altså hive dem frem om tre år og putte et eller andet i dem og derefter plombere dem? Og så fremlægge det som bevis på at det indhold var i kuverten da jeg sendte den?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:14

Nej Tommy, det har du misforstået. Plomberingen er kun den ene halvdel af sikkerheden - postvæsnets stempling af den er den anden. Det er de to dele tilsammen der giver sikkerheden. Den samme dobbelt-mekanisme kan man sagtens skabe elektroonisk. Man skal bare tænke sig lidt om :)

Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 17:20

Mikkel deMib Svendsen:

Det er intet problem, at lave en teknisk løsning der vil være præcis ligeså stærk og holdbar som den fysiske plombering/anbefalede forsendelse. En vigtig brik i sådan en sikring kunne f.eks. være, at den "plumberede" digitale version obevares af en advokat.

Det er heller ikke så meget der jeg har mine bekymringer, men det giver jo kun datoen for offentliggørelsen hos den ene part.

For at komme det nærmere kunne man måske, hvis der er tale om en shop der bliver systematisk kopieret, sætte en scaning igang af den shop der kopierer og dermed dokumentere et mønster der viser at artiklerne dukker op hos kopisten et stykke tid efter de er offentliggjort.

Ellers ved jeg squ ikke hvad man kan gøre ved det

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:25

Løsningsmodellen har som sagt eksisteret i masser af år, og den holder juridisk. Så der er ingen grund til at bekymre sig over den del. Det virker.

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)