Jeg tror, at du skal tage udgangspunkt i hvad en virksomhedsleder kan "tåle" at høre. Som Carsten skriver, så føles det ofte voldsomt, hvis der kommer en person, og vil ændre hele ens liv og verdensbillede. Det bliver næsten af religiøs karakter, og lidt som at sige: "Du har fejlet indtil nu - skal jeg komme og redde dig?". Pointen er, at det er ligegyldigt, om du rent faktisk kan ændre hele kundens liv og forretning til det bedre, hvis du ikke viser helt præcist, hvordan man ved din hjælp - step by step - udvikler rummet og kontoret i den rigtige retning. Så behøver man som kunde ikke at blive omvendt, men blot nysgerrig, for at indlede dialogen med dig. Neo Feng Shui er vel det samme som Ny Feng Shui, som i en dansk virksomhedsleders ører er det samme som salgsgas og hippie-naturmedicin på nye malerbøtter. Så kald det noget i stil med "Indret kontoret så dine kunder og kolleger smiler i stedet for at stresse". Og når du så har fået skabt en sund interesse, kan du fortælle hvordan du gør det. Det er lidt ligesom med "Nyhedstrekanten". Nu har du skabt en fællesnævner der hedder: "Vi vil også gerne smile i stedet for at stresse" - og om du så derefter forklarer, at det er ved hjælp af Feng Shuis indretningsprincipper, eller hvad pokker det nu må være, der gør forskellen på den typiske indretning og dine særlige kompetencer og virkemidler... så er Carsten, Kenneth og alle de andre rødder nok også modtagelige for lidt nyt;-) Med hensyn til din "no cure / no pay" -strategi synes jeg ikke nødvendigvis, at du er ude på et sidespor - tværtimod. Jeg praktiserer lidt af det samme når jeg skriver tekster, og hvis du tror nok på dit produkt - så kan det jo være en god sikkerhed for kunden, som du netop skal over-tale/bevise om, at du har nogle kompetencer, som vedkommende skal prøve at gøre brug af. Jeg har endnu aldrig oplevet, at kunden ikke har været tilfreds med mit arbejde - men derimod har jeg tit brugt lidt for mange timer, som jeg ikke har taget betaling for, på at rette til og skrive om. Dette er lærepenge (for dem der er bevidste om at de stadig kan lære:-) og samtidig grundlaget for, at du måske også får kunden næste gang. Derfor kan det være en dyr strategi - men samtidig også et udtryk for selvtillid og villighed til at tage kundens respons alvorligt, så det endelige resultat munder ud i at blive det bedste fra dig selv og kunden i fællesskab. Hvis ikke kunden vil komme til Neo Feng Shui, så lad Lotte - der skaber trygge, behagelige og kreative rum - komme til kunden. Mvh. René |
Hej til jer alle.
Først rigtig mange tak fordi I gider at bruge lidt tid på mig - det har været helt fantastisk, at få alle de input, som I har givet mig.

Jeg har tænk meget og længe over det ialle har skevet og er efterhånden ved at komme frem til, at når så mange siger mere eller mindre det samme, så er det altså sådan virkeligheden er! SLUT!
Jeg kan jo ikke rigtig bruge, min egen virkelighed til noget lige nu.
Når det så er sagt, så er jeg altså nød til at slå fast med mega søm, at jeg kan og jeg måler altid "cure" i et eftermøde med kunden. Jeg vil vide, at de har fået det produkt de bad om. Min troværdighed går jeg ikke på kompromis med.
"No cure - no pay" - for mig har det ikke været et billigt trik, men en garanti til dem, som var tvivlende i forhold til, om jeg var i stand til at levere varen. Jeg har ikke tænk på, at det kan opfattes negativ. Den har jeg taget til efterretning. Ville dog håbe at andre tude tilbyde det samme. Jeg synes ofte, at jeg selv skal have pungen op en ekstra gang i stedet for at får den rigtige vare i første omgang. Kiropraktoren, zoneterapeuten, akupunktøren, massøren, frisøren (farven holdt ikke...du vasker hvis dit hår i noget forkert shampoo...prøv denne her til 249,- kr...osv.)
Men... jeg kan godt se, at jeg skal tage kundens briller på og til at sende andre signaler til omverdenen.
Hvad er det så lige for en produktbeskrivelse (slogan?), jeg skal sælge mig på frem over?
Hvilken beskrivelse skal jeg give af mig selv og ikke mindst mit produkt?
Hvad er det så lige jeg kan, som andre ikke kan?
Jeg har derfor valgt at jeg vil starte en ny tråd.
Min oplevelse er, at min indgangsvinkel til denne debat nu er kommet der til, hvor jeg skal se på mit firma med nye øjne. Noget jeg glæder mig meget til - for jeg kan mærke, at I har ramt nogt meget centralt, som jeg aldrig har fået sat ord på, trods det, at jeg nok vidste, hvor skoen trykkede.
Endnu engang mange mange tak for jeres hjælp.

For at får endnu flere tilbagemeldinger, tror jeg min nye tråd skal spørge om flg.:
- hvad skal jeg kalde mit firma (har tænkt mig at få et mere enkelt navn som- folk kan høre og forstå første gang.)
- hvordan skal jeg beskrive mit produkt, så det sælger bedst og hvad skal jeg slå på som virkelig ringer?
Jeg ved, jeg er god - endda rigtig god, men hvordan får de lige øje på mig, som hende der er unik til det jeg laver?
Håber vi skrives ved igen.
Bedste hilsner fra
Lotte