Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lavede "raketten", men hvad nu?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra London
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har over den seneste måneds tid bygget et lille website, som i dag fik et uventet antal besøgende. Websitet er baseret på livestreams, og jeg havde udfra min Google Analytics spottet, at der ville være en hel del der ville lede efter Holland - Danmark i dag - og minsandten om der ikke var bid.

For en uge siden, hvor jeg som sådan ikke havde lanceret noget endnu, havde mindre end 20-30 danskere besøgt sitet. Op til VM havde et par stykker mere fundet frem til sitet - og i dag rundede vi 2.000 unikke besøgende på én dag. Af de 2.000 besøgende valgte godt 7-8% at blive medlem af sitet - selvom det indtil videre ikke rigtig har nogen betydning, da sitet langt fra er færdigt.

Det viser dog, at der er potentiale, hvorfor jeg nu har fået bevæget mig her ind - for at få hjælp!

En af grundene til mit høje besøgstal i dag var nemlig til dels en Google Adwords kampagne, som kastede godt halvdelen af de 2.000 besøgende af sig. Da omkostningerne er så små, vælger jeg at offentliggøre dem. Det kostede mig £60 (havde en voucherkode på £50, så reelt set "kun" £10), at promovere kampen "Holland -Danmark" på Google Adwords. Det fungerede fint - siden der var en CTR på 10%!

Mit eneste problem er dog nu, at der ikke rigtig kom noget den anden vej, hvor jeg har Google Adsense liggende. Indrømmet; Jeg var slet ikke forberedt på så stort et ryk ind, men at tjene "blot" £3 på Adsense, for en udgift på £60 på Adwords, er der jo ikke rigtig forretning i.

Mine mange spørgsmål er derfor rettede til Amino'er, der har erfaring med websites, der ikke sælger noget, men som udelukkende lever af indtjening fra reklame. Med de tal jeg har præsenteret, hvor ser du/I mulighederne for ekstra indtjening? Hvilke programmer hjælper mig bedst videre? Er Google Adwords løsningen for et site som mit, der blot videregiver en service?

Håber der er et par af jer, der har taget jer tiden til, at læse tråden igennem - og har lyst til at diskutere den.

Mvh
bluedane

Læs dine fodboldnyheder på Footy.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:33

Hej Bluedane,

Din indtjening er ikke så vigtig i første omgang. Hvad er din CTR og og eCPM på adsense? Du kan forbedre de tal ved at ændre placeringen på dine annoncer, og skabe indhold målrettet reklamer med en høj CPC.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra London
Tilmeldt 10. Jul 07
Skrevet kl. 23:42

Hej Casper,

Tak for hurtig respons!

Min CTR på Adsense er 0,70% med en side-eCPM på £1,18.

Jeg har placeret min Adsense forholdsvis lavt nede på siden, men for mig måske værd at tilføje et nyt Adsense banner højere oppe på siden.

Du kan se mit site her: www.direktefodbold.dk

Mvh

Bluedane

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:52

Hej bluedane

Du bliver nødt til at have en plan med det du laver.

At du får noget besøg på en frase i et kort øjeblik virker ikke specielt planlagt.

I min verden er AdSense afgået for flere år siden, den tid er ovre hvis du skal lave noget du skal kunne leve af.

Så du bør finde ud af, hvad du vil med det hele.

Et godt sted er at udarbejde et regnestykke, der fungerer i teorien og så tage den derfra.

Tænk over, hvad du selv har af viden du kan bidrage med.

Venlig hilsen,

Christian

Red: Vi fik lige skrevet oven i hinanden, så jeg havde ikke set din hjemmeside, da jeg skrev ovenstående.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:55

bluedane:

Mit eneste problem er dog nu, at der ikke rigtig kom noget den anden vej, hvor jeg har Google Adsense liggende. Indrømmet; Jeg var slet ikke forberedt på så stort et ryk ind, men at tjene "blot" £3 på Adsense, for en udgift på £60 på Adwords, er der jo ikke rigtig forretning i.

Mine mange spørgsmål er derfor rettede til Amino'er, der har erfaring med websites, der ikke sælger noget, men som udelukkende lever af indtjening fra reklame. Med de tal jeg har præsenteret, hvor ser du/I mulighederne for ekstra indtjening? Hvilke programmer hjælper mig bedst videre? Er Google Adwords løsningen for et site som mit, der blot videregiver en service?

Hej,

Du har den grundlæggende udfordring, at folk der læser fodboldnyheder eller i det hele taget bevæger sig rundt på fodboldsider, meget sjældent har nogen form for kommerciel interesse i deres søgninger. (Med mindre du bevæger dig ind på de få hjørner, hvor der faktisk sælges fodboldtrøjer, rejser m.m.).

Og derfor vil din CTR i Adsense også være lavere end på sites, hvor de besøgende har en eller anden form for kommerciel bagtanke.

Så du skal nok anstrenge dig for at finde nogle affiliateprogrammer af forskellig slags, som kan passe sammen med fodboldtemaet. (Og ellers indstille dig på, at du helt generelt kommer til at få markant lavere indtjening pr. besøgende end i så mange andre nicher. Det må du så kompensere for i ren volumen på din side).

Fra London
Tilmeldt 10. Jul 07
Skrevet kl. 00:02

Hej Christian,

Helt enig - og netop derfor, at du finder mig her :)

Min plan har hele tiden været at få udviklet et stabilt site/portal, hvorfor jeg slet ikke har skænket mine indtjeningskilder en tanke. Dagen i dag har dog fået mig på lidt andre tanker, i forhold til om sitet er klar til at tage den trafik, som den har vist potentiale til.

I forhold til at sige at Adsense ikke længere virker, og til at jeg bør udarbejde et regnestykke, der fungerer i teorien, så savner jeg måske lidt mere svar på den fase, og den research, der er nødvendig for at lave et sådan regnestykke?

Det er jo nemt nok at gå ud og sælge sig selv som et site med 20.000 unikke brugere om måneden, men jeg føler måske du peger i retning af noget andet?

Mvh

Bluedane

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja.

Hvis du skal tjene rigtige menneskepenge, så skal du selv skabe en service eller et produkt, som dine besøgende med glæde vil betale en god pris for.

Så det er bare om at gå i Brainstorming "mode" og komme i gang Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:15

Jeg lavede et forsøg engang på adsense som viste at jo mere kedelig et site var, jo flere var der der klikkede på reklamerne.

Hvis du vil have reklamer på et fodbod site så vil jeg nok gå efter affiliiate programmer at tilbyde medlemmerne. Eller at sige at vip medlemmer får sitet uden reklamer også kan de betale x kr for det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)