Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbrugergaranti ved salg som dropshipping ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 74
Fra  OCEAN eCommerce Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det egentlig med forbrugergarantien, når man sælger varer ved dropshipping ?

Jeg går ud fra, at sælger - og ikke leverandør, indestår for de 24 måneder i forhold til forbruger, da det er sælger, der udsteder regningen.

Det udgør jo så et problem i forhold til leverandør, som ved salg B-t-B kun skal give 12 måneders garanti. Ellers sagt på en anden måde, hvem indestår for de 12 måneders difference garantimæsigt i forskellen mellem forbruger- og B-t-B køb ?

Venlig hilsen/Morten

OCEAN eCommerce udvikler og driver eHandels koncepter; Gelateria.dk - DomoTech.dk - MoccaBar.se - OceanShop.dk - WebBiz.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sælgerens hovedpine.

Det er som du selv er inde på, ham der har ansvaret overfor forbrugeren, så hvis ikke sælger har sin ryg dækket ind med en passende reklamationsret overfor sin leverandør, er der kun sælgeren selv til at betale.

Bemærk forøvrigt at der er væsentligt forskel på begreberne reklamationsret (påbudt ved lov ved B2C) og garanti (noget der stiller køberen væsentligt bedre end købelovens bestemmelser om reklamationsret)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)