Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indlæg på blog og forum hvad må man..

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er så igang med min job blog.. og i den forbindelse kommer jeg til at tænke på hvad man må skrive..

Altså hvis en bruger opretter et indlæg og skriver at de har været til samtale med Hr. xxxx hos firma xxx og de bare var de mest mærkelige osv...

Kan man mer eller mindre skrive hvad man vil i et forum, de fleste er jo anonyme...

Og kan jeg fordi jeg lægger side til hænge op af nogle firmaer - personer..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:31
I den forbindelse synes jeg, du skal tænke over, hvad du gerne vil have ud af din job-blog. Vil du gerne have at virksomheder og ansøgere skal kunne tage den seriøs, så nytter det jo ikke noget at hænge folk ud. Samtidig kan man ind imellem synes, at nogle skal have en tur, men så har – i hvert fald virksomheden – som regel allerede rygtet i forvejen.

Desuden ser vi jo som mennesker ikke ens på tingene. Én kan synes, et sted er røvsygt, hvor en anden synes, det er den bedste arbejdsplads, der findes.

Jeg synes, du skal passe MEGET på med, hvad du tillader på blog''en, så det ikke ender med, den kører sig selv i sænk pga. dårlig omtale. Så forsvinder virksomhederne i hvert fald.

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 09:35
Tak den er jeg med på :-) .. men vi ved alle at det der er godt at læse er når nogen skriver lidt hårdt osv... ikke alle guld historierne.. ligesom her på amino :-)

Men jeg sprøger ind til hvad der er lovligt.. eller mere hvem hænger på den hvis nogen bliver fornærmet... er det mig eller den der skriver indlæget.. og det er jo oftes at den der skriver indlæget er anonym..

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 09:39
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41
Det må stadig være vigtigt at pointere, at man opfordres til at skrive i god ro og orden – og nogle gange tæller til 10, inden man lader sin harme komme ud i et offentligt forum. Ofte vil man i sådan en blog kun høre sagen fra den ene part, og en sag har jo som oftest to sider.

Jeg synes blot, det vil være synd, at blog''en boykottes af virksomheder, fordi tonen bliver for grov.

Held og lykke med den!

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 10:03
Umiddelbart må du vel skrive hvad du har lyst til, så længe det er inden for lovens rammer.

Her kunne jeg forestille mig at du ligger under de samme regler som f.eks. en avis. Hvis en avis skriver en usand artikel om et firma, så står de til ansvar for det, og vil formentlig blive straffet efter i hvor stor grad det har skadet firmaet.

Nu gav du et eksempel omkring at give oplysninger om et møde man har været til, og der er det igen sund fornuft. Hvis du skriver noget som du måske har fået at vide med en underforstået tavshedspligt, ja så burde du nok lade være med at sende det ud i cyberspace. Men at sige at ham gutten havde grimt hår, det kan du jo ikke straffes for, medmindre det er direkte æreskrænkende (hvis det da overhovedet er ulovligt?).

Men det betyder jo ikke at det ikke har konsekvenser. Hvis man sviner verden til, ja så sviner den nok tilbage ;)

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 11:35
Her kunne jeg forestille mig at du ligger under de samme regler som f.eks. en avis. Hvis en avis skriver en usand artikel om et firma, så står de til ansvar for det, og vil formentlig blive straffet efter i hvor stor grad det har skadet firmaet.

- men vil det siger at det er Martin T, der skal betale bod hvis nogen bliver sure her på amino  og gå rettens vej ?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:48
> men vil det siger at det er Martin T, der skal betale bod hvis nogen bliver sure her på amino  og gå rettens vej ?<

Ja, det kan det sagtens være. Paradokset med communities er, at jo mere du overvåger dem og modererer dem i almindelighed, jo større er dit ansvar! Det er derfor at teleselskaberne kan slippe afsted med alt det lort der ligger i newsgroups, da de jo netop ikke er modereret af dem. Et forum som dette, eller din blog, derimod er under din kontrol og dermed også dit ansvar. Dette ansvar kan dog også godt ramme den der skriver indlæget, hvis du ved hvem det er. Men det er jo ikke altid muligt. Og det kræver at den forudrettede kan få de informationer af dig.
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 12:05
ja jeg kan godt se det..

Kan man skrive sig fra det.. noget i stil med at man fralægges sig al ansvar for osv..

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:45
Jeg bruger desværre mere og mere tid på advokater vedr. Amino.

Hver gang en af jer sviner en anden til, det være sig privatperson eller firma, så er chancen for at jeg får et brev fra en advokat stor.
Jeg skal så tage stilling til hvad jeg skal gøre og det er ikke nemt. Det jeg ofte gør er at fjerne indlægget, men det tager tid og det ødeløgger ellers gode tråde.
Dertil har jeg kendskab til min. 1 sag hvor en Amino skal af med 25.000 kr. for at skrive et negativt indlæg om en virksomhed.

Så pas på!

Og nej, man kan som communityejer ikke fraskrive sig et totalt ansvar. Man kan slippe hvis man rydder pænt op og siger undskyld, men gør man ikke det, så falder hammeren.
Med andre ord, hvis du kan overbevise dommeren om at du ikke kendte til det krænkende indlæg, så kan du sikkert slippe...

Så gør mig og jer selv en tjenest at lade være med at svinde andre til tak!

Dbh Martin

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)