Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betyder hjemmeside navnet noget mht. SEO?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 294
Fra  lukket virksomhed Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa SEO eksperter Smile

Jeg har lige lavet en blog og vil egentlig bare gerne vide om det gør nogen forskel mht. seo om siden hedder hamderfrost.blogspot.com eller noget der har med at tjene penge på nettet (som min blog handler om) som tjen-penge-nu.blogspot.com  Smile

:o) 

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jan 10
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 16:16

Det korte svar er, ja domæne navnet betyder noget iforhold til seo.

iPadfan.dk - Apple iPad Community. Læs guides som: Køb iPad

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2237
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 16:38

Yes det betyder lidt mht. SEO. 

Men hvad er mest værd: 

1. et domæne der er nemt at huske?

2. et domæne der giver lidt SEO juice?

tænk lidt over det inden du beslutter dig. 

:)

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 16:52

kommer an på hvad du vil rankere på, men JA det har en del at sige.

.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:41

Det betyder MEGET.

F.eks. hvis man søger på "tjene penge på nettet", så indeholder de fire første resultater lige præcis de ord, der er søgt på.

Der er selvfølgelig også mange andre faktorer der spiller ind. skal man lige huske på, MEN navnet betyder meget.

Smile

Kommer snart...

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 17:54

MMarketing:

Yes det betyder lidt mht. SEO. 

Men hvad er mest værd: 

1. et domæne der er nemt at huske?

2. et domæne der giver lidt SEO juice?

tænk lidt over det inden du beslutter dig. 

:)

Det er nok nr. 2 i denne case, sjældent at man går efter et domæne der er nemt at huske, når det er affiliate marketing der ligger på domænet :-)

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 18:00

Det er helt sikkert navnet du skal gå efter med mindre du lige vil smide 100000 efter en seo mand eller selv er super til at lave seo

Fra Taastrup
Tilmeldt 1. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:05

Hej William,

Domænets navn spiller en rolle, og angivelsen af "-" i stedet for "_" mellem ordene fortæller i hvertfald Google at der er tale om adskilte ord.

Spørgsmålet er så om du kan tiltrække henvisninger/link fra andre websteder på en naturlig måde ved at have et subdomæne til blogspot. Dette kan godt blive svært. En anden ting er at din site hamderfrost.blogspot.com på vigtige Google indikatorer ikke afspejler at det handler om at tjene penge.

1. Titel: tjen penge indgår ikke
  2. Description: tjen penge indgår ikke
  3. Billedtekst: tjen penge indgår ikke
  4. Overskiften (h1) hedder bare "Ham der Frost" - Du har dog en en mindre overskrift (h3) hvori "tjen penge" indgår.

Jeg kunne skrive flere ting om density, prominence, udgående link m.m., men vil nok bare råde dig til arbejde lidt mere med at lave indhold på siden. Lige nu er der ikke meget.

Kim

Ekspert i digital management.

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:21

Jamen så vil jeg da igen være ham der går imod strømmen og siger at et domæne slet ikke har så stor betydning som alle siger.

Min mening er at værdien ligger i ankerteksten. Ikke kun i indgående links, men også ankertekst i intern link struktur.

Begge dele kan dog opnås ved at lave undersider som her:

eksempel.dk/keyword.htm

Tænkstort skriver:

F.eks. hvis man søger på "tjene penge på nettet", så indeholder de fire første resultater lige præcis de ord, der er søgt på.

Ja det er rigtigt, men hvis du kigger på nummer 2 så er det et domæne der hedder enova.dk

Der er altså ikke købt et seo domæne. De har til gengæld lavet en smart url på deres underside og opnået en god effekt og optimal intern link struktur. Præcis som jeg snakker om.

Det har nummer 4 i øvrigt også. Her er det et domæne som hedder blog.10000kr.dk

Ud af de fire der ligger øverst er det altså kun 2 af dem der indeholder søgeord, og faktisk kun den ene der indeholder hele sætningen.

Til at starte med ser det jo ikke super seriøst ud med en side der hedder

tjen-penge-online-nu-dk

Det lugter laaaaangt væk

For det andet er det ikke nemt at huske

For det tredje så er effekten slet ikke så stor, og den effekt det har kan også laves på et domæne uden en seo url hvis man bygger siden rigtigt op.

Når google scanner sider så siger googlebot ikke "hov det her domæne har et keyword i sig, den skal nummer 1"

Vælg et navn der passer til din virksomhed, et navn hvor kunderne kan huske det og kommer til at tænke på de produkter du har.

Google går efter indhold og domænenavnet viser ikke hvilket indhold din side har. Du kan dog lave en intern link struktur med dine urls som viser hvilket indhold der er på de forskellige sider.

Hjælper gerne med seo hvor jeg kan.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2237
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 18:40

godt beskrevet og formuleret seo noob.

Jeg er helt enig. :)

Kristian Ole Rørbye

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)