Jamen så vil jeg da igen være ham der går imod strømmen og siger at et domæne slet ikke har så stor betydning som alle siger.
Min mening er at værdien ligger i ankerteksten. Ikke kun i indgående links, men også ankertekst i intern link struktur.
Begge dele kan dog opnås ved at lave undersider som her:
eksempel.dk/keyword.htm
Tænkstort skriver:
F.eks. hvis man søger på "tjene penge på nettet", så indeholder de fire
første resultater lige præcis de ord, der er søgt på.
Ja det er rigtigt, men hvis du kigger på nummer 2 så er det et domæne der hedder enova.dk
Der er altså ikke købt et seo domæne. De har til gengæld lavet en smart url på deres underside og opnået en god effekt og optimal intern link struktur. Præcis som jeg snakker om.
Det har nummer 4 i øvrigt også. Her er det et domæne som hedder blog.10000kr.dk
Ud af de fire der ligger øverst er det altså kun 2 af dem der indeholder søgeord, og faktisk kun den ene der indeholder hele sætningen.
Til at starte med ser det jo ikke super seriøst ud med en side der hedder
tjen-penge-online-nu-dk
Det lugter laaaaangt væk
For det andet er det ikke nemt at huske
For det tredje så er effekten slet ikke så stor, og den effekt det har kan også laves på et domæne uden en seo url hvis man bygger siden rigtigt op.
Når google scanner sider så siger googlebot ikke "hov det her domæne har et keyword i sig, den skal nummer 1"
Vælg et navn der passer til din virksomhed, et navn hvor kunderne kan huske det og kommer til at tænke på de produkter du har.
Google går efter indhold og domænenavnet viser ikke hvilket indhold din
side har. Du kan dog lave en intern link struktur med dine urls som viser hvilket indhold der er på de forskellige sider.