Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræmmermarked: Salg af Haribo slikposer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har i min familie overvejet at opstille en bod på det lokale kræmmermarked. Vi forestiller os, at f.eks. salg af 10x Haribo slikposer til 50,-, vil være en god idé.

I den forbindelse vil vi gerne have nogle råd til, hvordan vi kommer i kontakt med nogle der kan sælge en parti - evt. rastparti, af denne varer. Evt. kunne det også være andre slikpose-mærker.

På forhånd tak for svaret.

P.S. Håber jeg fandt den rigtige kategori :) 

Mvh. Dennis

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:16

Du finder ik nogen, som kan levere Haribo poser billigt nok til sådan et tilbud...

Når supermarkederne køre den pris, så taber de penge + får reklame tilskud fra Haribo...

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 23:17

Tror ikke I kan sælge til den pris med fortjeneste. Er ret sikker på, at når føtex og andre store kæder sælger til den pris er det udelukkende for at lokke kunder i biksen, de taber højst sandsynlig på Haribo poserne, men tjener så på evt. andre køb fra kunden.

Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 23:26

Jeg har personligt være til markeder, hvor der har været boder der udelukkende har solgt Haribo poser med samme tilbud - uden at have andre varer. Og de har stået der flere år i træk.

Så de må kunne købes til en fornuftig pris et sted. Med mindre det er pga. reklametilskud fra Haribo - eller boder der decideret er opstillet af Haribo selv.

Mvh. Dennis

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis Madsen:

Jeg har personligt være til markeder, hvor der har været boder der udelukkende har solgt Haribo poser med samme tilbud - uden at have andre varer. Og de har stået der flere år i træk.

Så de må kunne købes til en fornuftig pris et sted. Med mindre det er pga. reklametilskud fra Haribo - eller boder der decideret er opstillet af Haribo selv.

Eller varerne er købt i Tyskland eller Polen, og der ik er betalt sukkerafgifter + manglende indberetning af moms... Ja så kan det godt lade sig gøre...

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:37

Ja, jeg tror desværre også det er op af bakke. Men jeg har en anden idé, som du kan høre hvis du sender mig en PM :)

Og hvis du stadig vil sælge slik, så snak med Jesper fra Sliknet.dk. Han er super flink, og han er nok den Amino der har bedst styr på Haribo :-)

Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 10:13

Ellers så koster 100g poser ca. 2-3,- pr.. stk. på tyske hjemmesider, men du kan kun trække 7% moms fra, og skal betale 25% moms + sukkerafgift ved salg herhjemme.

Send mig en PM hvis du vil have et link til et par hjemmesider i Tyskland :)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:20

3 kr per pose, der skal bruges 10 poser til tilbuddet på 50 kr.

3 x 10 = 30

Man kunne trække 7% fra, det gir -2.10 kr

Nu har vi 27.90 kr

Så skal der 25% moms på.

Nu ligger vi på ca. 34.87 kr

Til det kommer der sukkerafgift og fragt, samt en forhåbenlig avance.

Der skal langes mange 10 x haribo poser over disken/kræmmer bordet før at det kan betale sig.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dennis

Flere andre har allerede helt korrekt svaret - det kan ikke lade sig gøre til den pris, desværre.

Når de sælges på markeder alligevel , er det 110% sikkert "udenom".

SKAT er blevet meget opmærksomme på denne trafik, og har de seneste weekender lavet "razia" og knaldet stort set alle sliksælgere på markederne - hvilket er super positivt for de som betaler afgifter og moms, da det giver lige betingelser.

Nogle af de store grossister herhjemme kører pt. tilbud - og her er prisen 6,68 incl. moms/afg.

For et større parti + 500 poser, kan jeg tilbyde dig dem for 6,25.

Chokoladebarer - kunne være en anden mulighed - der kan jeg tilbyde et større parti for dkk 5,25

Supermarkeder kører som nævnt "lokketilbud" en gang imellem, og sætter til på det - men får sansynligvis hevet det hjem på de andre varer der puttes i kurven.

For lige at gøre Lasses regnestykke færdigt:

pr. pose 3 dkk - 7% = 2,79

Afgift: ( 17,75 pr. kilo) = 1,42

ialt ex. moms= 4,21

moms 25% = 1,06

ialt dkk 5,27

Og så er det så lige salgsprisen du skal betale moms af....

Det positive Smile er så at slik jo er impulsvarer, og det er ikke så vigtigt om du sælger dem for lidt mere end du havde tænkt på.

Men du er velkommen til at ringe/skrive hvis du vil vide yderligere.

Mvh

Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 217
Fra  MusicUpdates.dk & LifesNetwork.dk Skrevet kl. 18:32

Jesper Laugesen:

Når de sælges på markeder alligevel , er det 110% sikkert "udenom".

Hej Jesper,

Jeg er ret overbevist om, at de på Hjallerup Marked ikke er 110% udenom, da SKAT går rundt og besøger de forskellige boder på markedet -  og det er med garanti Hjallerup Marked, Dennis snakker om, at han har set salg af Haribo på.

Besøg Danmarks største musik-nyhedsportal for unge: www.MusicUpdates.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)