Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsrets-inkasso - feedback på koncept

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Hej Aminoer

Jeg vil bede om jeres feedback til mit nye koncept:

  • Navn: Ophavsrets-inkasso
  • Målgruppe: Iværksættere og mindre virksomheder, der har prøvet at få kopieret tekst, lyd, video eller billeder online
  • Produkt: Simply Law skaffer dig den betaling, du har krav på + eventuelt mere
  • Pris: No cure no pay. Hvis krænkeren betaler tager Simply Law 25%, ellers gratis. 

Jeg forsøger at løse det problem, at mange iværksættere og små virksomheder ikke har ressourcer til at forfølge ophavsretskrænkelser på nettet. Ved at bruge konceptet er der ingen økonomisk risiko.

Simply Law går hele vejen og stævner krænkeren hvis nødvendigt. De fleste betaler dog når de får en skrivelse fra Simply Law, komplet med juridisk argumentation og bevis for krænkelsen, henvisninger til ophavsretsloven + beskrivelse af retspraksis. Simply Law tager sig af hele processen  og du behøver ikke at bekymre dig mere, når først du har overgivet sagen til os.

Tror I, der vil være efterspørgsel efter den slags service? Har I forslag til forbedringer?

På forhånd tak.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg bestemt, at der er et marked for.

Jeg tror såmænd også du vil kunne erhverve dig fuld tid med det, blot ved at gøre folk opmærksomme på at du findes på amino en gang imellem.

Venlig Hilsen

Allan

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes principielt det lyder som en god ide. Der foretages ekstremt mange ophavsretslige krænkelser, og der burde derfor være et godt og stort marked for denne service. Jeg kunne godt selv finde på at benytte mig af det.

Jeg kom dog til at tænke på, hvordan advokatbranchen (og Advokatrådet) ser på resultatafhængigt salærer. Jeg synes jeg kan huske, at der er lidt diskussion om dette. Hvad er egentligt status på det?

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - Det er et fedt koncept hvor du nok skal få nok at lave

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mikkel: Status er, at de advokatetiske regler forbyder advokater at tage procenter på den måde.

Jeg har erfaring som advokatfuldmægtig fra firmaet Plesner, men har ikke titlen "advokat", der kræver, at man arbejder 3 år under en person, der har titlen (jeg har 14 måneder). Men det er heller ikke nødvendigt for at være kompetent. Jeg er juridisk rådgiver og det har følgende fordele:

  • advokater kan ikke tage procenter, det kan jeg => det skaber værdi for kunden
  • jeg kan føre retssager med krav på op til 50.000 kr. 
  • kompetente advokater interesserer sig ikke for mindre krav fordi deres timepriser gør dem økonomisk uinteressante

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh, OK - så var jeg ikke helt misinformeret.

Men det lyder da som en god løsning du så har ....

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Stort udækket behov + gode priser = Go for it Yes

Venlig hilsen,

Christian

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Det er en af de bedste ideer jeg har set til dato! Det er noget som jeg hundredprocent vil bakke op omkring, da det faktisk kan få direkte økonomiske konsekvenser hvis folk kopiere mit indhold.

Når du har det hele klar vil jeg gerne høre mere: info@ioosinternet.dk

Hvis du skal lave en forbedring, så kunne du måske også tilbyde en form for overvågning af ens indhold på nettet. 

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Simply Law:
  • jeg kan føre retssager med krav på op til 50.000 kr. 

Super ide. Jeg er sikker på at der er et stort marked for det her.

Men det eneste, der ikke ser så heldigt ud er, at du "kun" kan føre retssager med krav på op til kr. 50.000.

Hvad sker der så med sager hvor krav er mere end kr. 50.000? Har du evt. kontakt til en der kan overtage disse sager? eller afviser du bare disse sager?

Ellers, som sagt rigtig god ide. Held og lykke med den.

Kommer snart...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Simply Law:
Simply Law går hele vejen og stævner krænkeren hvis nødvendigt.

Er det ikke noget med at man skal være Advokat for at kunne procedere i retten?

Mvh

Ravn

 

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)