Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brændenælde te?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Te-manden:

Er der ingen som kan hjælpe,?

Kan hjælpe med hvad? Samle brændenælder?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26

Fama:

Te-manden:

Kan hjælpe med hvad? Samle brændenælder?

ja du ?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:29

Første skridt er som nævnt at kontakte din lokale fødevareregion for kravspecifikation.

De er ganske hjælpsomme. Smile

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 18:39

Te-manden:
ja du ?

Ha ha... Ja når jeg får taget mig sammen til at fornye mit fisketegn kan jeg da godt smide et par brændenælder i tasken, når jeg alligevel er ved åen - pladsen er jo desværre sjældent optaget af ørreder ;)

Men bortset fra det.... så skal du passe lidt på med at få folk til at samle ind for dig. Jeg kan ikke huske hvem, men mener det var Aalborg Akvavit, private kunne sælge ingredienser til.... Kan ikke huske om det var porse eller hyldeblomster.... Men hvorom alting er blev de nødt til at stoppe med det fordi rabatterne på landets motorveje pludseligt var oversvømmet af gamle damer, i jagt på en ekstra skilling. De gamle damers sikkerhed har sikkert også betydet noget, men det største problem var at ting der gror lige op og ned af motorvejen har en tendens til at være fyldt op med tungmetaller og andet skidt :)

Pointen er at hvis du "outsourcer" din råvareindsamling på den måde har du ikke en skid styr på noget som helst.... Med andre ord risikerer du meget hurtigt, at din te bliver fyldt med round-up, bly og hvad ved jeg.... Hvilket nok ikke er en ubetydelig bekymring, da brændenælder jo anses for at være ukrudt og derfor sjælden findes i rigelige mængder på den bedste jord, og gør de er det nok ikke utænkeligt, at de har fået et sprøjt et-eller-andet.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

ja, Mit Brændenælde te skal også være økologiske, så ja jeg tag min foreholds regler,

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 21:15

Te-manden:

ja, Mit Brændenælde te skal også være økologiske, så ja jeg tag min foreholds regler,

Ja ok så skal du lige sørge for at de steder du henter dine nælder er certificerede økologiske og det er ikke nemt og slet ikke muligt for private husholdninger hvis du altså stadigvæk holder fast i at benytte 'families have'

Jeg tror du skal lave noget mere dybdegående research omkring dit projekt.

Men start nu med at kontakte fødevareregionen. Jeg tror desværre ikke vi kan hjælpe med meget mere her.

Men under alle omstændigheder sørg for at få dine tilladelser inden der udskrives nogle store bøder eller i værste tilfælde nogen bliver syge.

En ting er nemlig at brygge noget til sig selv, venner eller familie, en anden ting er at sælge et produkt kommercielt.

Det bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 21:17

Te-manden:

Så skal du ikke bede mig om at indsamle dine råvarer.... Jeg samler kun brændenælder i nærheden af a-kraftværker, kemisk industri og stærkt trafikerede veje - alle mine indsamlingssteder er naturligvis også godt oversprøjtet med både gift og uorganisk gødning Geeked

Pointen er at Søren har givet dig et skidegodt svar... Det er dig der står med ansvaret. Så du kan tage alle de forholdsregler du vil, men overlader du indsamlingen un-supervised til trediepart kan du også være sikker på at det ikke er de højeste gærde, der bliver sprunget over.

Med andre ord skal du nok satse på at finde en professionel leverandør eller selv stå for indsamlingen. At få alle mulige mennesker og deres moster til at indsamle for dig kan ihvertfald meget nemt sætte dig i en rigtigt dårlig situation.

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25

Ok konklusion er at det er et umulig projekt...

Men tak for hjælpen ;)

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 21:34

Te-manden:

Ok konklusion er at det er et umulig projekt...

Men tak for hjælpen ;)

Tror nu ikke det ligefrem er umuligt, at lave en virksomhed der forhandler brændenælde te... Man skal nok have lidt flere produkter, men umuligt tror jeg bestemt ikke det er.

Der er bare forskellige måder at gribe den slags an på...og din plan, der lyder lidt i stil med "jeg får sgu da bare en hel masse til at samle brændenælder ind til mig og så sælger jeg dem som økologisk/sund te" kan du nok også godt se lige mangler den sidste afpudsning - for at sige det pænt ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52

Jeg har aldrig sagt, at jeg vil have andre til at indsamle for mig, jeg synes bare at folk skal kunne få brændenælde te til rimelig priser.

jeg har set 80 kr økologiske bræbdenælde te 70 g... det vil jeg gerne gør meget billigere! måske 35 for 70g...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)