|
Men faktisk er det ofte ens egen skyld. Rigtig mange virksomheder har problemer med "Closing the deal". Det kan være i form af at få kunden i hus eller ikke ture tage det beløb ens arbejde er vær, eller ikke ture rykke for en betaling osv. Alt sammen hører med til "Closing the deal". I vores branche (web/reklame/udvikling/design) har virksomhederne en tendens til at lægge ALT for meget arbejde i at "score" kunden. Nogle har næsten lavet opgaven færdig i tilbudsfasen, for at bevise over for kunden at de skal vælge dem. Det er tilladt at vælge sine kunder. Personligt tager vi kun kunder ind, der stoler på at vi kan leverer det vi SIGER til dem at vi kan leverer. Når så kunden har sagt ja tak, så går vi igang med at lave udkast osv. Det har sparet os for rigtig mange skuffelser. Nu tager det som regel kun et par emails, telefonsamtaler og et møde, før det er noget på skrift. / Charly |
En klog kone (eller var det en Lone?) har lige lært mig, at man fanger flere fluer med honning end med eddike . og hun har ret - igen. Suk.
Jeg blev iøvrigt nok mest sur på mig selv over at jeg trods alt har brugt en del kreativ humle på denher opgave - og at det så ender i et afslag, bør vel egentlig ikke komme bag på mig. Det er bare sur røv at bruge sit personlige krudt på noget der alligevel ikke bliver til noget. I den forstand er jeg nok ikke "professionel" nok, men har måske en lidt mere "kunstnerisk" tilgang; og det kan både være godt og skidt..
Bliv gratis medlem