Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er træt af pis!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er træls at bruge tid på "kunder" som så smutter i sidste øjeblik.

Men faktisk er det ofte ens egen skyld. Rigtig mange virksomheder har problemer med "Closing the deal". Det kan være i form af at få kunden i hus eller ikke ture tage det beløb ens arbejde er vær, eller ikke ture rykke for en betaling osv. Alt sammen hører med til "Closing the deal".

I vores branche (web/reklame/udvikling/design) har virksomhederne en tendens til at lægge ALT for meget arbejde i at "score" kunden. Nogle har næsten lavet opgaven færdig i tilbudsfasen, for at bevise over for kunden at de skal vælge dem.

Det er tilladt at vælge sine kunder. Personligt tager vi kun kunder ind, der stoler på at vi kan leverer det vi SIGER til dem at vi kan leverer. Når så kunden har sagt ja tak, så går vi igang med at lave udkast osv.

Det har sparet os for rigtig mange skuffelser. Nu tager det som regel kun et par emails, telefonsamtaler og et møde, før det er noget på skrift.

/ Charly

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 09:27
En klog kone (eller var det en Lone?) har lige lært mig, at man fanger flere fluer med honning end med eddike . og hun har ret - igen. Suk.

Jeg blev iøvrigt nok mest sur på mig selv over at jeg trods alt har brugt en del kreativ humle på denher opgave - og at det så ender i et afslag, bør vel egentlig ikke komme bag på mig. Det er bare sur røv at bruge sit personlige krudt på noget der alligevel ikke bliver til noget. I den forstand er jeg nok ikke "professionel" nok, men har måske en lidt mere "kunstnerisk" tilgang; og det kan både være godt og skidt..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 09:31
Dato: 29-11-2006 09:26:39 Forfatter: davidchristensen
En klog kone (eller var det en Lone?) har lige lært mig, at man fanger flere fluer med honning end med eddike . og hun har ret - igen. Suk.

Jeg blev iøvrigt nok mest sur på mig selv over at jeg trods alt har brugt en del kreativ humle på denher opgave - og at det så ender i et afslag, bør vel egentlig ikke komme bag på mig. Det er bare sur røv at bruge sit personlige krudt på noget der alligevel ikke bliver til noget. I den forstand er jeg nok ikke ''professionel'' nok, men har måske en lidt mere ''kunstnerisk'' tilgang; og det kan både være godt og skidt..

Men du har sikkert lært en del af det, Og den tur skal man igemmen mange gange før man bliver "kloger"  tror mig :-)

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 09:35
husk:

"Det er ja''erne der bygger vores forretning. Men nej''erne der bygger vores person,,

Begge dele er bestemt vær at tage med ;-)

/Charly

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 17:43
Jeg må lige for en god ordens skyld undskylde mit sprogbrug i denher tråd - jeg så vist lige rødt - og det naget mig hele dagen at jeg fór sådan op. Så, om forladelse :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:44

Dato: 29-11-2006 17:43:08 Forfatter: davidchristensen Jeg må lige for en god ordens skyld undskylde mit sprogbrug i denher tråd - jeg så vist lige rødt - og det naget mig hele dagen at jeg fór sådan op. Så, om forladelse :)

Hej David

At fare i flint er ikke smart, men at sige undskyld viser at man har format!

Dbh Martin

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 20:04
Tak, Martin. Det var pænt sagt :)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:07
Hvis bare "kunderne" havde sådan et format *suk*
Èn ting er jo, at nogle får kolde fødder, havde forventet noget andet eller bare ønsker at skalte og valte mellem så mange tilbud som muligt (uden at gøre opmærksom på, at det er en licitationsrunde). Det værste er unægteligt, når man ikke engang kan få et rimeligt svar og en begrundelse. Noget siger mig dog, at udeblivende respons normalt dækker over et potentielt dårligt samarbejde. Egentlig er det bare at være glad for, at man så er blevet sparet for et endnu værre tab, hvis man havde indledt et mere omfattende parløb. Og så ellers begrænse, hvor stort arbejde man laver forlods og få faste aftaler som bl.a. Lone er inde på mht. kontrakter mv.

Synes dog det er helt ok at skulle have sin harme ud - bedre her end til næste kunde, når man sidder med en tvivl om, hvorvidt man igen er blevet "snydt" (og der måske er en helt simpel forklaring som fx travlhed, uforudsete ting mv.). Måske vi skal lave en mailingliste, hvor vi andre så kan peppe op, når én har haft en dårlig oplevelse :-)

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 22:18
Nu ved jeg godt at man skal huske på potentielt fremtidig muligheder og alt det der, men man skal også huske på sin selvrespekt og ikke mindst fortælle kunden at der handles med professionelle folk (det kan også give bonus på den lange bane).

Hvis jeg skal være helt ærlig, så lyder det som om hun har haft flere firmaer kørende sideløbende og har valgt en udbyder til anden side.

Jeg formoder, at du har haft et længere forløb kørende med kommunikation løbende med hensyn til for eksempel det grafiske layout, dialog om design, kommentarer eller lignende? Og så kunne jeg forstå at I havde en skriftlig aftale om det endelige produkt samt en pris.

Hvis jeg var dig ville jeg sende hende en mail med en opsummering af jeres korrespondance (hvor mange rettelser hun har bedt om og så videre), at du ikke arbejder gratis (og slet ikke hvis forløbet har strukket sig over flere korrekturer) og så informere at der kommer en faktura en af dagene på x antal timer for dit arbejde.

Men det er også bare mig :)

Tilføjelse: Bare for en god ordens skyld, så er det selvfølgelig min personlige reaktion, hvis jeg havde eget firma og oplevede en kunde gøre den slags. Det er dermed ikke nødvendigvis mit firmas holdning :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:02
Jeg har også selv måtte lære det den sure vej, David. Når man sælger rådgivning kan det være virkelig svært at skelne mellem salgsfasen, o rådgivningsfasen. Hvornår går en salgssnak hen og bliver noget der egentligt burde betales for?

Jeg har løst det på den enkle måde, at jeg har en forretningspartner som ikke ved ret meget om hvordan man faktisk laver søgemaskineoptimering. Når folk så ringer kan de vælge om de vil have et gratis "salgs-møde" med min partner, eller et "fagligt møde" med mig. Det sidste koster penge.

Der er naturlivis undtagelser, hvor jeg går ind i den kreative process for at få en kunde hjem - men det er så projekter i milllionklassen. At få den slags projekter hjem kræver lidt mere forarbejde - men det betaler sig jo så også i den anden ende, hvis man ellers er i stand til faktisk at hive disse jobs hjem.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)