Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BRANDING

Side 5 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spørger hvordan et brand laves og eksekveres. Det er måske det spørgsmål, man ikke skal stille. Det der er med marketing er jo at det ikke er nogen eksakt videnskab og derfor kan man ikke give en opskrift på hvordan man laver sit brand og hvordan det eksekveres. Marketing raditionen er bygget op om emperiske forhold og derfor vil det være en god idé at se på hvad andre har gjort. Det der så bliver den store opgave for dit vedkommende er at vælge de elementer fra andres brandingstrategier som du mener du kan bruge.

Et brand er noget folk forbinder med visse værdier og på den ene eller anden led har en holdning til... det være sig positiv som negativ. Tag bare Mcdonald. Vi har næsten alle spist der, men synes alligvel deres mad er usund og andre foretrækker Mcdonalds som stedet at hærge når de er sure på USA. Derfor er det også ekstremt svært at vurdere værdien/værdierne af ens brand, da det er forbrugerne, der giver et brand dets værdi og ikke ejeren af brandet.

Det jeg ville mene du skulle prøve i forbindelse med at lave dit brand og det jeg mener at man i det hele taget bør gøre er at prøve at lægge "clues" ud til folk omkring dit mærke som gør at DE kan danne sig nogle værdier omkring brandet. En god ide vil altid være at få folk til at snakke om det. Altså skab positiv opmærksomhed omkring det.

Herfra er det op til kreative hjerner hvordan man laver en reklamekampagne som fænger eller som adskiller sig fra oversvømmelsen af alle de reklamer, der er på markedet.

Lad mig endelig høre hvis du vil spørge ind til noget...

Tjek evt. følgende link: www.brandbase.dk
Side 5 ud af 5 (41 indlæg)