Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark sætter prisen op.

Side 4 ud af 12 (119 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Bastian:

LANTHER:

Jeg må da selv afhentet en stor del af mine pakker købt på nettet på posthuset og det er da ringe service.

Selvfølgelig kan vi også evt. vælge at betale mere og få leveret direkte til døren med Post Danmark, men er vi ikke hjemme fordi vi tilfældigvis arbejder om dagen, ja så må vi atter bevæge os til posthuset i arbejdstiden.

mvh  Geeked

Øøh, du skriver først at det er ringe service at du skal afhente dine pakker på Posthuset. Bagefter skriver du at det også er fordi vi ikke er hjemme og ikke betaler for det.

Kan du bestemme dig?

Med venlig hilsen

Bastian

Post Danmark beregner en pris på levering og en pris på afhentning på posthuse, sådan kan man vælge i mange netshop mod levering hjemme for ekstra kroner udover taksten.

Vælger du leveret hjemme, betaler ekstra for denne service og er du tilfældigvis ikke hjemme, skal man alligevel en tur omkring posthuset, selv om man har betalt ekstra for levering hjemme..

Måske burde der have være aftenlevering som tilbud fremover.

Det er for nemt at holde lave priser og derefter tillægge ekstra gebyr for gebyr mv.

mvh

Hvad er det for nogle webshop? De fleste webshop har en pris på levering. Meget få webshops tilbyder at sende pakker uden omdeling.

Hvad har du tænkt dig hvis du ikke er hjemme. Det er da fair nok at man skal forbi posthuset, også selvom du har betalt for det. De har jo forsøgt at aflevere pakken.

De har også en del steder i Storkøbenhavn aftenlevering.

Med venlig hilsen
Bastian

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 11:39

Jeg har nu flere gange oplevet at pakker ender direkte på posthuset hvorefter jeg får en pakkeslip i postkassen dagen efter. Og JA - jeg har været hjemme på det pågældende tidspunkt hvor pakkebudet har skrevet at han har "anmeldt"p pakken (hvor han påstår at have ringet på).

Fra bekendte der arbejder hos PostDK er jeg nu blevet klar over at nedskæringer giver pakkebudene ekstra travlhed hvorfor de slet ikke kører forbi og ringer på. Jeg har endda siddet og ventet hele onsdag torsdag for at få en slip i postkassen fredag der forklarede at ingen havde åbnet op om torsdagen. Så måtte jeg gå ned på posthuset og hente 2 pakker á 20+ kg for at forsøge at bære dem 2-3 km hjem. Jeg har stadig ondt i armene nu...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:45

Bastian:

Hvad er det for nogle webshop? De fleste webshop har en pris på levering. Meget få webshops tilbyder at sende pakker uden omdeling.

Hvad har du tænkt dig hvis du ikke er hjemme. Det er da fair nok at man skal forbi posthuset, også selvom du har betalt for det. De har jo forsøgt at aflevere pakken.

Med venlig hilsen
Bastian

Jeg har mange netshops jeg handler med hvor man kan vinke af, hvis man ønsker hjemmelevering mod ekstra gebyr.

Jo, min kone går hjemme hver dag, men hører hun ikke ringklokken eller er hun i haven kører posten igen.

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:47

Krkli:

Jeg har nu flere gange oplevet at pakker ender direkte på posthuset hvorefter jeg får en pakkeslip i postkassen dagen efter. Og JA - jeg har været hjemme på det pågældende tidspunkt hvor pakkebudet har skrevet at han har "anmeldt"p pakken (hvor han påstår at have ringet på).

Fra bekendte der arbejder hos PostDK er jeg nu blevet klar over at nedskæringer giver pakkebudene ekstra travlhed hvorfor de slet ikke kører forbi og ringer på. Jeg har endda siddet og ventet hele onsdag torsdag for at få en slip i postkassen fredag der forklarede at ingen havde åbnet op om torsdagen. Så måtte jeg gå ned på posthuset og hente 2 pakker á 20+ kg for at forsøge at bære dem 2-3 km hjem. Jeg har stadig ondt i armene nu...

Det kan jeg nikke genkendende til og flere af mine venner siger det samme.

Ingen løsninger er nemme eller billige og bare sætte pakken efter aftale er fint nok, hvis man selv påtager sig ansvaret for om den overhovedet er leveret, eller bare stjålet på adressen.

mvh

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:57

Det mest spændende ved liberaliseringen, bliver når der ingen undskyldning bliver for at bogføre moms eller ingen moms på fragt »forkert«... Så kan det være skat får mange flere penge i kassen lige pludselig!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15082
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:36

LANTHER:

Fashion-Seller:
Der kommer til at ske NADA for webshops eller andre... Priserne bliver ik mindre nærmest tværtimod..

Det er da rent gætteværk....

Lige vilkår giver lige vilkår til konkurrence og sådan har det altid været.

Nej! Det er ret simpelt. Idag sætter nogle priserne for lavt, blot for at opnå markedsandele, men pengene fosser ud af kassen. En liberalisering vil betyde højere priser generelt for både PD, GLS and what so ever.

Er det et væddemål?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:37

LANTHER:

Fashion-Seller:

Og gå på røven, fordi der er NADA penge i den branche, og det åbenbart kun er GLS, som ønsker minus på kontoen...

Det går da ikke helt galt for GLS

GLS-koncernen har offentliggjort nøgletallene for årsregnskabet for 2009/10. På trods af finanskrisen lykkedes det pakke-, ekspres- og logistikudbyderen, der arbejder i hele europa, at fastholde antallet af transporterede pakker på næsten samme niveau som året forinden. Omsætning og afkast faldt dog som følge af pristrykket på markedet

Hvordan ændre man det? Prisstigninger... Lad nu vær med at være totalt blåøjet!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 13:40

Fashion-Seller:

Nej! Det er ret simpelt. Idag sætter nogle priserne for lavt, blot for at opnå markedsandele, men pengene fosser ud af kassen. En liberalisering vil betyde højere priser generelt for både PD, GLS and what so ever.

Måske vil priserne stige en smule for at forbedre servicen, for prisen er tilrettet efter Post Danmarks lave pris uden moms via Pakke Shops.

GLS er nu ikke et underskudsfirma........

Nej, jeg giver mig aldrig ud med væddemål!

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 13:42

Fashion-Seller:

Hvordan ændre man det? Prisstigninger... Lad nu vær med at være totalt blåøjet!

Intet andre aktører gør ved liberalisering, vil matche Post Danmarks kæmpe stigning på alene 25% moms på privatsektoren, som alle aktører vil kæmpe om at overtage flere og flere kunder.

mvh 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:45

LANTHER:

Fashion-Seller:

Måske vil priserne stige en smule for at forbedre servicen, for prisen er tilrettet efter Post Danmarks lave pris uden moms via Pakke Shops.

Og hvor er det så lige, at dette bliver en fordel for forbrugerne, som du selv omtalte tidligere? De skal betale mere for samme service... Jubiii for liberaliseringen ;D

Du giver mig jo ret i en transport debat... WOW!

Side 4 ud af 12 (119 indlæg)