Så vil konkurrencen endelig gøre noget for webshop og alle os andre.
Jeg medgiver at GLS er billigere, men shop webshop ejer, går der laaaaaaaaang tid før jeg skifter til andre end postdanmark. Prisen overgår simpelthen ikke den mangelfulde service
Vi har siden nytår haft valgmuligheden på vores hjemmeside, at kunden selv kan vælge mellem gls og pd.
Min konklusion er at på mange områder yder gls faktisk en fantastisk service..
Fx kom jeg den anden dag til at sende en pakke til en forkert adresse - jeg ringede og mens jeg var i røret, fik den flinke kundeservice-dame ringet chaufføren op, fik ham ud og hente pakken igen og tage den med til den rigtige adresse - det var Aldrig sket hos postdanmark!! Der ville de slet ikke vide, hvilken chaufføer der havde kørt med pakken.
Til gengæld har de flere "fodfejl" end posten, fx har vi fået et par pakker retur med besked om adressen var forkert, hvor den ikke var det - og det er sket et par gange at chaufføren har leveret på forkert adresse, fx ringede der en mand som bor i nr 5 på en vej i slagelse, og sagde han havde fået en pakke fra os, og denne pakke skulle have været til en anden vej nr 5 i slagelse.. Chaufføren hentede dog pakken med det samme og kørte til den rigtige adresse.
Så de laver flere fejl - men når de laver fejl, er de meget bedre til at udbedre dem end posten.
Jeg har prøvet flere gange med posten, at en kunde siger, de ikke har fået en pakke der står som leveret - ringer man til postens kundeservice, beder de dig udfylde et skema og vente 3 uger på, om den dukker op.
Ringer man til gls ringer de chaufføren op med det samme og spørger, hvor den er leveret og man får svar inden for meget kort tid - er der sket en fejl, skriver de en kreditnota med det samme.
Vi sender 30-60 pakker om dagen og ud af disse er under 5 % med posten.. Langt de fleste af vores kunder er ligeglade med, hvem der levere pakken, de vælger den billigste løsning.
Gls er dog bedst til kunder som er hjemme eller hvis pakken må stilles et sted.
Stort set alle vores kunder er erhverv, men mange driver webshops og er ikke hjemme om dagen. derfor har vi lavet det sådan, at hvis de vælger levering med gls, kommer der er felt frem, hvor de an skrive hvor pakken må stilles, hvis der ikke er nogen hjemme - de fleste har fx en nabo, garage eller lign de kan benytte sig af og det fungere rigtigt fint! vi har endnu ikke haft nogle forsvundne pakker på den konto.