Hvordan ændre man det? Prisstigninger... Lad nu vær med at være totalt blåøjet!
Intet andre aktører gør ved liberalisering, vil matche Post Danmarks kæmpe stigning på alene 25% moms på privatsektoren, som alle aktører vil kæmpe om at overtage flere og flere kunder.
PDs priser stiger ik 25%!!! Hvorfor tror du, at der er kommet så mange prisstigninger i de sidste 2-3 år?
Fordi så tager PD skraldet på forhånd, og når liberaliseringen kommer, så stiger deres priser ik, men kun konkurrenternes, som derved taber markedsandele fra start af... Det er da indlysende, at det har været strategien!
Debat er en diskussion mellem flere mennesker og som kan strække
sig over længere tid, for eksempel via læserbreve i aviser.
Debatter er også blevet til en særskilt udsendelsekoncept i
tv-medierne, her inviteres f.eks. politikere, meningsdannere og almindelige mennesker ind for
at debattere.
TT-Tekstforfatter Du ved godt det er et Debatforum ikke :P?
Nej! Det er ret simpelt. Idag sætter nogle priserne for lavt, blot for at opnå markedsandele, men pengene fosser ud af kassen. En liberalisering vil betyde højere priser generelt for både PD, GLS and what so ever.
Måske vil priserne stige en smule for at forbedre servicen, for prisen er tilrettet efter Post Danmarks lave pris uden moms via Pakke Shops.
Og hvor er det så lige, at dette bliver en fordel for forbrugerne, som du selv omtalte tidligere? De skal betale mere for samme service... Jubiii for liberaliseringen ;D
Du giver mig jo ret i en transport debat... WOW!
Kan du virkelig ikke se og regne på, at hvis du efter en liberalisering vil benytte Post Danmark til dine privatkunder, vil du skulle sætte din pris op med minium 25%..UHA
Jeg tvivler på, de andre aktører lader deres takster stige med 25%, for når liberalisering træder ikraft, vil alle alternative aktører kæmpe om markedsandele der forsvinder fra Post Danmarks kæmpe prisstigninger.
PDs priser stiger ik 25%!!! Hvorfor tror du, at der er kommet så mange prisstigninger i de sidste 2-3 år?
Fordi så tager PD skraldet på forhånd, og når liberaliseringen kommer, så stiger deres priser ik, men kun konkurrenternes, som derved taber markedsandele fra start af... Det er da indlysende, at det har været strategien!
Det er vel bare lavmål at tro dette, hvorfor stiger porto så på breve fra 5.50 til 8.00 fra Nytår, når breve friholdes fra moms fremover!!
Kan du virkelig ikke se og regne på, at hvis du efter en liberalisering vil benytte Post Danmark til dine privatkunder, vil du skulle sætte din pris op med minium 25%..UHA
Jamen KÆRE LANTHER, så lad os vædde... Fresh?
LANTHER:
Jeg tvivler på, de andre aktører lader deres takster stige med 25%, for når liberalisering træder ikraft, vil alle alternative aktører kæmpe om markedsandele der forsvinder fra Post Danmarks kæmpe prisstigninger.
Hold dig nu lige til fakta!!! Jeg har aldrig nævnt at priserne ville stige med 25%, det er noget du påstår, IK MIG!
Det er vel bare lavmål at tro dette, hvorfor stiger porto så på breve fra 5.50 til 8.00 fra Nytår, når breve friholdes fra moms fremover!!
Lanther snakker vi ik pakker? Breve stiger fordi antallet falder voldsomt, og man derfor er nødtil at hæve priserne for at få det til at løbe rundt... Men det er et sidespor, som intet har med vores debat at gøre!
Lanther snakker vi ik pakker? Breve stiger fordi antallet falder voldsomt, og man derfor er nødtil at hæve priserne for at få det til at løbe rundt... Men det er et sidespor, som intet har med vores debat at gøre!
Ja, enten vil eller kan du ikke se pointen ved liberalisering..