Jeg har igennem lang tid vidst at jeg er meget stresset og at jeg skal gøre noget ved det snart. Men er der nogen der helt konkret kan hjælpe mig med nogle råd til det. Jeg har en FYSISK forretning, som har åben 364 dage om året fra kl 6 om morgen til kl 22 om aften. Jeg vil absout ikke pive men jeg må indrømme at jeg ikke helt kan se mig ud af det. Jeg har 7 fuldtidsansatte og 15 til 20 unge mennesker , men jeg syntes godt nok det er lidt svært at få det hele til at fungere. Jeg tror at jeg sommetider er for god af mig og ikke hård nok, men jeg ved ikke helt hvordan. Jeg er vist bare kørt surt i det hele, man skal være god chef, have overskud til lytte og være overbærende med sine medarbejder, køre med overskud, overholde fuldstændige latterlige overnskomster,, være innovativ og have overskud til følge med i hvad der ellers sker og så skal man også selv forsøge at have et liv, hvor man helst skal leve sundt, holde op med at ryge og forsøge at undgå div livsstilssygdomme som høre med til branchen. Ja jeg er vist bare lidt trær af det lige nu, har mest lyst til at sælge det hele og sætte mig på en øde ø! Jeg arbejder 7 dage om ugen og derfor syntes jeg ikke at jeg på noget tidspunkt har tid til at sætte mig ned og tænke over tingen. Jeg har altid noget der skal laves, en dårlig samvittighed der nager eller også er jeg bare så trær at jeg bare skal sove. Jeg må da gribe det fuldstændig forkert an eller hvad? Hilsen mss |
Ja eftersom at du ikke er lykkelig, bliver tingene ikke grebet ordentligt an.
Du siger du mangler søvn og har lyst til at sove hele tiden, altså du har brug for en god pause. Det betyder ikke nødvendigvis at du ikke kan lide hvad du laver, eller at du laver det forkerte, det betyder bare at du skal have en pause.
Nu håber jeg at du skruet forretningen sådan sammen , at du har råd til at tage fri, og jeg håber at du har oplært en i din virksomhed til at tage over for dig.
Hvis du ikke har råd.. er du lidt på skideren. Og mit umiddelbare råd, ville være at låne penge til at holde fri i en måneds tid. Derefter kan gennemskue situationen igen med klare øjne. Mit råd er at du sætter penge af til at holde fri en gang imellem :-)
Hvis du mangler at oplære en til at passe dit job i en periode, så gør det nu. Stille og roligt.
Mange virksomhedejere tør ikke overlade deres værk til andre. Det er dem der enten der går konkurs pga stress, eller dem der aldrig kommer ud videre end den mindre virksomhed.
Stol på at der er en der kan passe din virksomhed. 1000 `vis af virksomhedsejere har adm direktører til at hjælpe dem.
Og til sidst så find ud af hvorfor du tillod dig selv at komme derud , hvor du sætter dit værk på spidsen . Det kan der være mange grunde til : formår ikke at sige fra, føler ikke man har fortjent at slappe af og nyde og fordi man er besat af sit arbejde og/ eller penge. Man kan være besat på den gode måde, og den dårlige måde.
Det bedste er at snakke med èn der kender dig, og som tør sige sin mening. Hvis du ikke vil det, så kan en coach eller en psykolog hjælpe
God fornøjelse, og tillykke med dit flotte værk ! :-)