Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ind-ud og fortjeneste.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

golfhouse:

Det er ikke forbudt at gører det, men typisk når der er en vejledende UDSALGS PRIS er det prisen til kunden, men derfor kan hun jo sagtens prøve, dog med den risiko hendes pris vil blive dyr i forhold til andre der sælger til vejl. udsalgspris.

Havde der kun været en indkøbspris, havde det været en helt anden snak.

Mvh.

Det er jo også hendes UDSALGSPRIS. Man regner da ikke fragt og gebyr med i en udsalgspris.

Folk kan jo muligvis afhente, også skal de ikke betale fragt og gebyr.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 15:46

Bastian:

Du glemmer helt at læse indlæget.

For en kunde der køber ét produkt vil det se således ud, såfremt jeg holder mig til den vejledende udsalgspris:                                                   

Vejl. udsalgspris inkl. moms.    349 

Porto:                                                33 kr.

Gebyr til Trendsales 6%                22,92 kr.

Total udsalgspris:                        404,98 kr.

Så jeg godt, men har jeg sådan set svaret dig 2 gange på, der er forskel på en varer hvor du kun køber til "INDKØBSPRIS" og så en varer der har en "VEJL. UDSALGSPRIS"

Dit svar er korrekt hvis hun mener hun kan sælge varerne over 55 kr. dyrere end sine konkurenter, men det skriver jeg til hende ikke er normalt.

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 15:49

Bastian:

Det er jo også hendes UDSALGSPRIS. Man regner da ikke fragt og gebyr med i en udsalgspris.

Folk kan jo muligvis afhente, også skal de ikke betale fragt og gebyr.

Med venlig hilsen

HA HA HA

Kære ven,

Det er jo det jeg har prøvet at forklarer dig nu 4 gange, men hvis det er hendes omkostninger ved køb af varerne, ja så går det under Kost prisen, hvor jeg har sat dem i mit regnestykke.

Det er dig der regner dem med under salgsprisen, i dit første indlæg.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 15:50

golfhouse:

Bastian:
Hvorfor er det ikke det? De fleste lægger da fragt og kreditkortgebyr på kunden?

Du læser ikke hele mit svar ovenover færdig, når hun lægger porto på her, går jeg udfra det må være hendes fragt fra leverandøren til hende.

Hvis hun har fragt omkostninger til kunden, vil de typisk ikke indgå i en udsalgspris, men stå som + fragt.

Jeg tror bare det dig der ikke forstår indlægget. Hun skriver "For en kunde der køber ét produkt vil det se således ud,"

Det står jo også som udsalgspris + fragt + gebyr!

Hun nævner da ingen steder det er fragt fra leverandøren til hende. Det eneste hun nævner om sit indkøb, er at hun køber 60 enheder pr. gang. Så hvordan du kan tro det forstår jeg simpelthen ikke.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 15:57

Bastian:

Det står jo også som udsalgspris + fragt + gebyr!

Hun nævner da ingen steder det er fragt fra leverandøren til hende. Det eneste hun nævner om sit indkøb, er at hun køber 60 enheder pr. gang. Så hvordan du kan tro det forstår jeg simpelthen ikke.

Kan desværre ikke hjælpe dig gratis mere Bastian, videre forklaring herfra, vil være en uddannelse, som jeg måtte kræve betaling for:-)

Men et sidste hurtigt svar på dit spørgsmål, grunden til jeg konkluderer det må være fragten til hende er.

1. Salgsprisen vil næsten altid stå som + fragt eller inkl. fragt.
  2. Hun lægger gebyr til trendsale på også, hvilket, jeg går udfra er hendes gebyr
  3. Hun spørger om moms på disse priser, hvilket er unaturligt, hvis det ikke er hende der skal betale dem.
  4. skulle det mod forventning være kundens fragtpris, vil det ikke hedde Udsalgspris.

Men kan jo tage fejl, men lukke E-mail ned nu.

Med venligst

Peter

Fra København
Tilmeldt 25. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:21

Sikke en diskussion jeg har frembragt. Mange tak for, at I gider!!! Venter spændt på at se hvad I bliver enige om. :D

JEG SPECIFICERER:

Kundens pris er 349 + porto og ts-gebyr.

Det er bare mig der ikke er inde i termerne, og derfor kaldte det reel udsalgspris. Det var selvfølgelig ikke så smart af mig når det er et selvopfundet ord jeg bare brugte i hovedet...

Beløbet på 404,98 kr. er det som kunden betaler mig. Jeg forestiller mig, at det kommer til at hedde "Blablabla 349 kr. ekskl. porto og ts-gebyr.

Da produktet så godt som kun sælges over nettet, er min pris ca. den samme som andre steder. Andre sælger også produktet til 349 kr + fragt og eksp.

Jeg bliver nødt til at regne med de priser til at starte med, og når så jeg først har helt styr på hvordan det hele fungerer, kan jeg begynde at tænke i eventuel prisnedsættelse.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:39

Anna:

Hvad gør den pokkers moms godt for? Ud og ind igen og trække fra og lægge til...

Hej Anna,

MOMS er merværdiomsætningsafgift - dvs. en afgift for den værdi som dit led i kæden tilfører varen.
(og den pokkers moms gør bla. det at du har motorveje,hospitaler, skoler osv Wink)

Først er der jo udgående moms ifm. varekøb :  171,00 * 0,25 = 42,75

Du vælger nu at sælge varen til 279,20 ex. moms

Jeg antager at trendsales kun skal have gebyr af varesalget - ikke af fragt/porto.

Trendsales Gebyr 6% af 279,20 = 16,75 ex. moms. Her får du også udgående moms : 16,75*0.25 = 4,19

Så den totale udgående moms er 4,19+42,75 = 46,94

Indående moms af dit varesalg + gebyr er så (279,20+16,75) * 0,25 = 73,99

Så det er de to beløb du skal indberette til SKAT.

Du skal så trække 46,94 fra 73,99 = 27.05 som er det beløb du skal indbetale til Skat (det er 25% af den mer-værdi din vare har fået).

Din kunde skal betale (279,20+16,75)*1,25 + 33 i fragt = 402,94

Da du betaler det samme i fragt som din kunde betaler får dette ikke indlfydelse på resultatet, men skal selvfølgelig fremgå af
dit regnskab som hhv. indtægt og udgift.

Din fortjeneste vil være 279,20-171 = 108,20  (såfremt du ikke har andre udgifter ifm. indkøb - f.eks fragt fra leverandør)

Og disse 108,20 skal du så betale indkomstskat af (igen - såfremt du ikke har andre udgifter der barberer overskuddet ned).

mvh
Jan

P.S.

Skat har iøvrigt nogle introduktionskurser man kan deltage i.

Men du skal nok sætte dig ind i at føre et regnskab Wink 

Fra København
Tilmeldt 25. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:03

Tusinde tak!!

Trensales tager gebyr af det fulde beløb der overføres, dvs. også porto, men nu har du forklaret mig regnestykket på forståelig vis. Tak for det!

Jeg har bestemt plan om at skulle tale med en / deltage i et kursus inden jeg kaster mig hovedkuls ud i dette. Men det skader jo ikke at sætte sig ind i sagerne på forhånd :-)

Jeg havde umiddelbart tænkt på at tale med min kommunen om iværksætterrådgivning, men jeg vil da lige tjekke op på det du siger med kursus hos SKAT.

Endnu en gang tak for hjælpen.

V.H.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:21

Technocowboy:
Først er der jo udgående moms ifm. varekøb :  171,00 * 0,25 = 42,75

lol...

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964