1) Man sælger en bog for 160 kr til en kunde. 2) Efter et par måneder sender man et nyhedsbrev, hvor man fortæller, a) at den næste bog er på vej b) at de gamle kunder eller en af deres venner kan købe den gamle bog for 100 kr ved at bruge en speciel kode c) hvis koden er blevet brugt en gang, sparer den oprindelige kunde 1/3, to gange 2/3 af den nye bogs pris. |
Lidt for kreativ online promotion
|
Hejsa Morten, Vær lige OBS på, at hvis man ved handel på internettet opgiver sin e-mail adresse, så er det faktisk lovligt af firmaet at fremsende reklamemails og tilbud på andre produkter! Men som det fremgår af nedenstånde (fra danmark.dk), så det et krav, at kunden let kan framelde sig reklamemails. Umiddelbart vil jeg dermed sige, at den nævnte sag faktisk er helt i overenstemmelse med markedsføringsloven. Dog uden at kende de nærmere omstændigheder! (Uddrag fraq danmark.dk omkring SPAM Mail) Den eneste undtagelse fra disse regler er, når du selv har opgivet din e-mail-adresse til en forretning i forbindelse med internethandel. I det tilfælde har firmaet lov til at bruge din e-mail-adresse til at sende dig reklamer for andre tilsvarende produkter. Du skal dog altid have mulighed for at sige nej tak til reklame-e-mails fra forretningen, både når du afgiver din elektoniske adesse og når du senere modtager reklame emails. Disse regler træder i kraft d. 25. juli 2003 |
Ja, og hvis vi lige læser ind ad i Flemmings udddrag fra danmark.dk, så står der jo, at man skal have mulighed for "Reklamer Nej Tak" når man opgiver sin email til dig i købssituationen. Der er ikke nogen vej uden om. Du skal have lov af kunderne inden du sender dem emails med tilbud etc. Hilsen Anders |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Hvorfor ikke gribe den omvendt an og se på tingene fra kundens side. Hvis jeg f.eks. var kunden ville jeg opfatte det som en fordel at: - jeg kunne få rabat på efterfølgende køb. - at jeg kunne få at vide hvor når efterfølgere udkommer - at jeg kunne få foreslået andre bøger inden for samme emne - sov osv osv Med andre ord. hvis I laver en service der er fornuftig for kunderne og gør dem opmærksom på denne service, så vil der være folk der tilmelder sig, måske oven i købet før de foretager deres første køb, hvis servicen er god nok og så slipper i helt for at folk bliver sure over noget der ligger på kanten af spam hvis du ikke er interesseret. Hvis servicen er god nok, så skal tilmeldingerne nok komme |
Kunden skal have mulighed for at sige "nej tak" til yderligere reklamemails, men det er helt efter bogen at sende en mail med tilbud på produkter, der ligner det der er købt før, sålænge førnævnte kriterie er opfyldt. |
er ikke sikker på jeg er rigtig på den, måske misforstår jeg dit spørgsmål |
|
mig bekendt gælder dørsalgsloven helt klart her, de eneste der uopfordret må sende reklamer på mail eller ringe på din fon eller ringe på din dør er: falck, forsikringsselskaber og aviser.(når det er med salg for øje).................og hvorfor lige disse har fået dispensation...det er mig en gåde! alle andre skal have en klar positiv tilladelse fra kommende kunder...feks et "flueben" når man bestiller på nettet mvh jan kristensen, nordisk-handelshus |