Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At være kvinde med ambitioner og drømme

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kvinder.

Jeg vil gerne høre om jeres oplevelser mht at være kvinde og have ideer og ambitioner om at være selvstændig?

Jeg kommer fra en familie af offentligansatte akademikere og jeg oplever ikke at det er nemt at få deres accept.

Jeg har selv en uddannelse som sygeplejerske og er derfor altd sikret job med gode ansættelsesvilkår, dette vil være vand til møllen for mine omgivelsers modagumenter.

Måske er det også mine egne fordomme jeg kæmper med...

Maj

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:52

Jeg oplever det slet ikke.

Tværtimod er det mine omgivelser der har fået mig lidt mere igang :0)

Mit er på hobbyplan, det er sådan jeg har det bedst.

Vi er afhængige af min indtægt og jeg føler mig mest sikker sådan her. Så må vi se en  dag ;0)

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 17:19

dd2:

Jeg har selv en uddannelse som sygeplejerske og er derfor altd sikret job med gode ansættelsesvilkår, dette vil være vand til møllen for mine omgivelsers modagumenter.

Hvorfor tror du at de vil argumenterer? Og hvad er anderledes for en kvinde end for en mand? Hvis du virkelig vil - og det lyder ikke helt sådan - så kan du blæse højt og flot på hvad familien siger. Du skal dog være opmærksom på at de godt kan have en pointe og nogle gode synspunkter, men det at være selvstændig er ikke et spørgsmål om accept fra andre, hverken familie eller venner.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04

dd2:
Måske er det også mine egne fordomme jeg kæmper med...

Big SmileBig SmileWink

men at få opbakning og anerkendelse fra familien er en god ting, og har man mand og børn, vil jeg vove den påstand at det er "et must" at få opbakning.

For mig personligt er jeg dybt taknemmelig for at min mand bakker mig opGeeked

Dbh

Sanne

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 22:10

mitSannejeg:

For mig personligt er jeg dybt taknemmelig for at min mand bakker mig opGeeked

Jeg opfattede det nu som den del af familien, der er ldit længere væk, men jeg er helt enig i at det er must at der er enighed om beslutningen i husholdningen. Det koster både tid og ikke mindst penge at være selvstændig, men det er jo ikke et kvindeproblem.

Egentlig er det eneste problem ved at være kvindelig virksomhedsejer at man ikke har en kone derhjemme. En eller anden skal jo sørge for selskabslivet, rengøring af køleskabet og gave indkøb til familien :-)

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det med opbakningen er vigtigt - især fra den nære familie, som vil komme til at mærke effekten af iværksætteriet på deres egen krop. Hvis andre er lidt skeptiske i starten, er det bare et spørgsmål om at give dem tid til at vænne sig til tanken (jeg kommer fra en familie uden iværksættertraditioner), og så i øvrigt lade dem forstå, at du respekterer deres valg ligesom du regner med, at de respekterer dit.

Omkring det med "ikke at have en kone derhjemme": Tja - det kan du have ret i. Men på den anden side, så er det jo os selv, der sætter standarderne for, hvor fint det skal være. Mine børn blev ret dygtige til at smøre deres egne madpakker (mens jeg vaskede op efter aftensmaden) i en ret tidlig alder, og uden at kunne udtale mig uvildigt, mener jeg dog ikke, at de har taget skade af det. Gaveindkøb: Internettet er pragtfuldt, og man kan få leveret til arbejdspladsen, så der ikke er noget med at hente på posthuset. Så det praktiske kan man komme uden om, og skulle ligge en enkelt nullermand i et hjørne lidt længere end hos veninderne, så er det altså bare et spørgsmål om prioritet, så længe vi holder os inden for sundhedsmæssigt forsvarlige standarder.

Det, vi giver videre til vores børn: Vi viser engagement, virketrang, mod og iderigdom. At vi tror på, det kan betale sig at knokle for at nå sine mål. At vi kan ændre vores egen tilværelse og forhåbentlig skabe mere glæde og frihed i hverdagen. Det er helt OK - også selvom der bliver rationaliseret lidt på andre områder, for at få enderne til at nå sammen i de alt for korte døgn, vi har at gøre med.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:46

Hej Navnesøster ;-)

Det er et stort spring at blive iværksætter - springet bliver større jo "ældre" man er tror jeg, for så har man været inde på hylden der hvor de andre helst vil have én, og der hvor man selv er tryg i hverdagen.... Og - måske undrer man sig ofte over tomhedsfølelsen, om det mon virkelig er dette trygge hverdagsliv der er selve meningen med livet.

Når du lufter dine tanker over for din tryghedssøgende familie, kolleger og venner bliver deres egen indre tvivl vakt - ofte ubevidst - men den slår igennem som afvisning, undren osv.

Når du selv er klar til at træffe den rigtige beslutning vil du sikkert opleve, at du udstråler noget langt stærkere, og vil sandsynligvis ikke blive mødt med så stor tvivl mere.

Held og lykke med det hele!

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 09:23

Hej May Wink

Jeg er selv sygeplejerske og tog springet som selvstændig. For mig var det ikke svært, for jeg havde først og fremmest troen på "projektet Ztrong" - men også opbakningen fra alle. Det er et privilegie, indrømmet Embarrassed

Når det nu ikke er det du har, stiller det andre spørgsmål som f.eks.:

"Hvor meget tror du selv på dine drømme mål og idé...?

Hvis du selv føler, at det er det rigtige og at konceptet er gennembearbejdet, undersøgt og bakket op økonomisk - så kom igang. For du vil for altid fortryde dit fravalg!

Overrask de skeptiske og vis hvad du kan - Jeg tror på dig!

Held og lykke

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:30

Hej Alle.

Min mand er snakket varm, han er slet ikke iværksættertypen, han har meget brug for stuktur, forudsigelighed og stabilitet.

Jeg vil helt sikkert føle jeg forspilder en chance hvis ikke jeg efterleve denne drøm. Jeg kan mærke jeg har samme følelse af en god ide, som jeg tidl. har haft 2 gange. De gange efterlevede jeg ikke følelsen, men det viste sig at det kunne være blevet "gode foretninger".

Jeg tror på det :)

Zstrong, har du været glad for THEMCOM? Synes det er en lækker hjemmeside du har.

Maj

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 17:19

Ja, jeg har været meget glad for Themcom....

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)