Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændige bliver ALDRIG syge...!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ztrong:
Jeg har hørt, at man kan forsikre sig, så man får udbetalt hvad der svarer til en gennemsnitlig månedsløn. Men løsningen er vist temmelig dyr!

Forsikringer er jo at sammenligne med væddemål. Du satser på at der sker en masse forfærdelige ting (bilen bliver stjålet, taget falder sammen osv.) og forsikringsselskabet satser på der ikke sker noget.... Så dybest set handler det om at du må overveje "odds'ne". Er sandsynligheden høj for at du bliver syg og er "gevinsten" stor nok, så er valget jo oplagt. Men man kan ikke sige noget generelt om det.... Det afhænger i sidste ende helt af dig og din situation.

Men man kan vel sige at lige i dit tilfælde er der nogle ting, der taler for at du ihvertfald bliver nødt til at tænke seriøst over de forskellige muligheder. For det er mit indtryk at din virksomhed er ret afhængig af dig - det giver vel sig selv, når din virksomhed dybest set er dig og dine evner :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 09:09

Den sidste sætning... netop.

Jeg må ud og undersøge markedet og få sammensat det produkt, som er bedst egnet til mig Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Man kan sagtens gå gennem livet uden én eneste sygedag, eller på arbejde selvom man er syg. Det er bare en rigtig dårlig ledelsesmæssig dispotion ikke at tage højde for at situationen kunne opstå.

Er det ikke sket at man har været lige ved at snuble,at nogen har været ved at ramme en i trafikken eller lign. dagligdags skærmydsler? Derudover er der mange sygdomme der overføres gennem luftvejene, så uanset om man er adræt og elegant og verdens bedste billist, så kan man jo ikke holde op med at trække vejret. Så risikoen er tilstede.

En selvstændig erhvervsdrivende får en kold afvaskning når sygdommen så rammer, for selvom vi har et velfærdssamfund, så er der ikke meget hjælp at hente. At være selvstændig erhvervsdrivende er nok den værst tænkeligt position man kan sætte sig i, når det kommer til offentlige ydelser.

Hvad skal man så gøre? Det afhænger af hvad man laver. Som oftest er man motiveret til at komme hurtigt igang, og som egen chef kan meget jo arrangeres lemperligere. Møder kan flyttes/aflyses og opfindsomheden er ofte stor. Heldigvis er de fleste sygdomsforløb også korte, - for det går nemlig kun et vist stykke tid. Derefter kollapser det, og det går stærkt. Rigtigt stærkt.

Jeg har valgt at konsolidere mig. Uanset hvad jeg er tilbudt af gode forretninger, uanset hvor fristet jeg kan blive af noget nyt og smart, - så har jeg et beløb jeg aldrig rører ved. Jeg har vænnet mig til at det ikke er mine penge. Pengene skal ikke bruges til at betale mine udgifter i en vis periode, men til at få hjælp til at få hjælp. Det er penge der i tilfælde af alvorlig sygdom, - skal bruges på en socialrådgiver(!)

Jeg skal hverken skære kommuner eller offentlige ansatte over en kam, - men min erfaring fra de iværksættere jeg har hjulpet er, at rigtigt mange ikke får den optimale hjælp. At medarbejderne på socialkontoret ikke er klædt godt nok på, rent fagligt. At der er en masse værktøjer som bringe den syge på rette vej, men at brugsanvisningen er kompliceret, ofte uforståelig svær, og at arbejdsbyrden er stor på de offentlige kontorer. 

Jeg kunne have valgt at tegne en forsikring, at lave en selskabskonstruktion og blive ansat som lønmodtager, men jeg har valgt fortsat at være den styrende i forhold til min egen situation. Hvis mit firma går ned fordi jeg bliver syg, så er det fordi det ikke kunne være anderledes. Ikke fordi jeg ikke fik læst det med småt i policen, - ikke fordi min sagsbehandler på kommunen er på barsel.

Jeg kunne have valgt at ignorere det, - men det ville være en fornærmelse af mit eget intellekt. Dét overlader jeg til andre, for jeg kan ikke bruge det til noget ;-)

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18

Selvstændige BLIVER også syge!!! Tro mig, jeg har i 15 år arbejdet som socialrådgiver i en kommunal sygedagpengeafdeling...

Hvis du har mere end 10 sygedage om året, kan det godt betale sig at købe en forsikring fra 1. sygefraværsdag. 10 dage lyder umiddelbart af meget, men en gang influenza og et par enkelte dage, så er du der.

Skal jeg råde dig, så køb en forsikring. Husk at det skal være fra 1. sygedag, den er ikke så meget dyrere.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 09:23

Dyrebilen.dk:
Man kan sagtens gå gennem livet uden én eneste sygedag, eller på arbejde selvom man er syg. Det er bare en rigtig dårlig ledelsesmæssig dispotion ikke at tage højde for at situationen kunne opstå.

Det er efter min mening det klogeste, der endnu er skrevet i denne tråd :)

Hvad man så skal gøre kan man naturligvis altid diskutere. Men Michael rammer hovedet på sømmet - det er usandsynligt dumt, ikke at have forholdt sig til muligheden.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 09:55

Hejsa.

Prøv at gå ind på bac.bm.dk, der står noget om, hvordan man kan forsikre sig mod sygdom. Og hvordan/hvornår du får udbetalt sygedagpenge. Jeg er faktisk overrasket over, at forsikringen ikke koster mere - helt tåbeligt at lade være :-)

/Nina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15

Et underliggende spørgsmål er vel: hvor længe kan du klare dig uden en indtægt?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg følger lige med her...

Relevant og god iværksætter tråd - som ikke omhandler SEO :-D.
Flere af dem på Amino!

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)