Er der skarp konkurrence eller er der bare mange nybegyndere som lover guld og grønne skove?
Nej - der er en stærk underkapacitet, så det er ikke konkurrence, det marked er præget af. Og det levner jo så kun én anden mulighed.
Jeg tror, at min og andres til tider lidt skarpe måde at stille spørgsmål på hænger sammen med, at vi ugentligt sidder med ulykkelige mennesker, der er faldet for rådgivning fra "rådgivere", der ikke har taget deres ansvar alvorligt.
Jeg siger ikke, det er tilfældet her - jeg siger blot, at der ikke er nogen hjemmeside i et konkurrencepræget marked, der kommer nogen vegne med Googles guide for begyndere. Og så spurgte jeg pænt Allan Hansen (ikke agressivt), om der blev ydet rådgivning mod betaling med basis i den guide.
Det kan sagtens være, jeg tager fejl. Måske er det i virkeligheden sådan, at revisorer er overflødige, for der er jo en vejledning fra Skat. Og advokater behøver vi heller ikke - vi kan bare læse i Karnovs lovsamling.
Og hvad du skal gøre? Du skal entrere med den anerkendte SEO rådgiver med referencerne i orden, som du føler dig mest tryg ved. Og du kan jo købe en af de to glimrende SEO bøger på markedet - så er du bedre klædt på (og f.eks. slet ikke i tvivl om, om indgående links har værdi mere)
Kan I nu have en god fredag - og må jeres SEO bære frugt.