Indtil videre ejer jeg ovenstående og arbejder med dem i mit personligt ejede selskab. Kan jeg sælge en eller flere af ovenstående til mit nydannede ApS, således ApS betaler med de 80.000 kr. jeg har indskudt og dermed får jeg mit indskud tilbage skattefrit, fordi jeg ikke betaler personligt skat af salg af mine private MOTIVAR aktiver.
ApS´et vil dermed ikke have 80.000 i kassen, som jeg har indskudt fra starten, men i stedet vil ApS´et have nogle aktiver til en værdi af 80.000 kr.
Er det lovligt at gøre det på denne måde??
Kun hvis det er eksternt (betyder at din vurdering ikke kan bruges) vurderet til at have den pris, for ellers vil du givetvis få problemer.
Men omkostningerne til sådan en vurdering er helt sikkert større end omkostningerne ved at lukke ned, som du blot gør ved at udfylde denne formular
og afleverer den i kampmannsgade i formiddag og får et stempel.
Og skulle du så senere have brug for et ApS, så stifter du det bare og det kan du så gøre med kontanter, kontanter+aktiver, eller med aktiver alene hvis de eksternt er vurderet til at have den værdi der kræves som minimumskapital i et anpartsselskab.