Hej Peter, Hvis jeg gør dom du siger og sælger et privat aktiv til ApS selskabet, skal jeg så betale personlig skat af salgsprisen?
|
Bastian..låne til selskabet..ja.....men det spørges der vel ikke om her?
MvH
Peter
Bastian..låne til selskabet..ja.....men det spørges der vel ikke om her? MvH Peter |
Hej igen! Tja..kommer lidt an på, hvad det er du sælger.....og hvor det kommer fra! Private aktiver vil jeg dog mene....nej! MvH Peter |
Computer eller andet udstyr/aktiver der bruges i virksomhedens regi fremadrettet er vel ok, blot det værdisættes korrekt og så indgår som et aktiv i selskabet. |
Køb ren argan olie her
Sorry, i har fuldstændig ret i at indskud skal betales af egen lomme. Med venlig hilsen Bastian |
Som privat aktiv tænkte jeg specifikt på at sælge flere ting: 1. Mit MOTIVAR.dk internetsite 2. Mit MOTIVAR brand (navnet) 3. Mit MOTIVAR (Salgskoncept) Indtil videre ejer jeg ovenstående og arbejder med dem i mit personligt ejede selskab. Kan jeg sælge en eller flere af ovenstående til mit nydannede ApS, således ApS betaler med de 80.000 kr. jeg har indskudt og dermed får jeg mit indskud tilbage skattefrit, fordi jeg ikke betaler personligt skat af salg af mine private MOTIVAR aktiver. ApS´et vil dermed ikke have 80.000 i kassen, som jeg har indskudt fra starten, men i stedet vil ApS´et have nogle aktiver til en værdi af 80.000 kr. Er det lovligt at gøre det på denne måde??
|
Ja, det er lovligt at gøre på denne måde. Dog vil jeg anbefale dig at få en vurdering af alle 3 "dele" fra en uvildig 3.mand, da der er tale immaterielle aktiver og vurderingen heraf kan være endog meget vanskelig at fastsætte præcist. Herudover skal du være opmærksom på, at salgsprisen til selskabet vil blive beskattet hos dig personligt, idet du skriver, du sælger dem fra dit enkeltmandsfirma og sandsynligvis har fratrukket omkostningerne her.' Hilsen Tonny |
Har du haft disse aktiver i en personligt ejet virksomhed før eller har du ejet dem privat? |
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense