Er det en tom trussel? Jeg er i opstartsfasen med min hjemmeside. Man kan vel kalde det et indekseringssite, hvor jeg skal bruge oplysninger som blandt andet pris til sammenligning. Jeg vil først og fremmest gerne have et godt forhold til firmaerne, som skal med i "indekset", derfor skal de selv lave deres "indekseringsannonce". Jeg håbede de fleste takkede ja til idéen, da det er gratis og rigtig god reklame for de flest. Men sagen er den, og jeg nu har modtaget en mail som lyder: Hvis jeg finder noget om mig på din side bliver du politianmeldt! Mit spørgsmål lyder så: skal jeg have en tilladelse fra et firma, for at fortælle hvilken pris de tager for en ydelse, som blandt andet står på deres hjemmeside? Jeg er overrasket over, hvorfor han går direkte til trusler, frem for at sige, at han ikke vil med på siden. Jeg vil selvfølgelige respektere at han ikke vil med på siden, men jeg kunne alligevel godt tænkte mig at kende til det juridiske aspekt i denne sag. Hvordan fungere det på andre " inderkseringssites/ sammenligningssider" ? kelkoo, pricerunner, ja selv mange er jeres affiliate sider? Mvh Mark Andersen
|
Du skal ikke tro du skal vide! Undersøg tingende før du laver dem.