Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finde rjeg den rigtige pris på et website?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Æhm.... Det er det værd du er villig til at give for det. Nu er det ikke for at lave rav i den - de svar der er kommet er for så vidt rigtigt gode. Men de tager jo udgangspunkt i prissætning fra sælgers side.

Men de hjælper dig jo ikke rigtigt, hvis indehaveren af sitet ikke ønsker at sælge til den pris du måtte komme frem til, ved at følge rådene fra denne tråd.

Så hvad med om du hev fat i ejeren af sitet og hørte hvad han/hun skal have for det? Så kan du jo vurdere om det er en pris du vil give.... I den vurdering kan du jo så passende bruge de øvrige råd herinde og sætte dig i sælgers sko. Men i sidste ende kommer det jo an på hvad du ser af muligheder i sitet og om prisen kan forhandles til at stemme overens med de muligheder.

Prøv f.eks. at se på dr.dk. Det er nok begrænset hvad det afleder af direkte omsætning - de har godt nok en webshop. Men i forhold til antallet af brugere er omsætningen i den sandsynligvis marginal. Derudover er der absolut ingen reklameindtægt på sitet. Med andre ord tror jeg de fleste godt kan se at den reelle værdi af dr.dk ikke engang kan tilnærmes, hvis man ser på omsætningen det direkte genererer.

Hvis de var villige til at sælge til en pris regnet ud på det grundlag måtte de da ihvertfald gerne lige sende mig en mail med et tilbud Geeked

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:14

Fama:
Prøv f.eks. at se på dr.dk. Det er nok begrænset hvad det afleder af direkte omsætning

Tilgengæld har de nok et rimelig højt stabilt besøgstal, som jo er et af de parametre der nævnes i tråden her :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 23:27

Lars Meyer:
Tilgengæld har de nok et rimelig højt stabilt besøgstal, som jo er et af de parametre der nævnes i tråden her :)

Bestemt... Jeg var måske også lidt hurtig til at skære alle over en kam. Da jeg forfattede mit indlæg havde du og Jesper jo allerede været inde på besøgstal. Så jeg burde have gjort det mere klart, at det udelukkende handlede om de forslag, der gik på prissætning ud fra omsætning.

Men hvorom alting er så er der altså kun én person, der kan svare på hvad den rigtige pris er...og det er trådstarter - for dig eller mig er det sikkert en heeeelt anden pris, der er den rigtige :)

Men jo... Du har naturligvis ret i at besøgstal er en rigtigt vigtig parameter og det er også et supergodt råd til trådstarter, at tage det med i sine overvejelser - beklager hvis det så ud som om jeg forsøgte at så tvivl om dit og Jespers input :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:32

Fama:

Prøv f.eks. at se på dr.dk. Det er nok begrænset hvad det afleder af direkte omsætning - de har godt nok en webshop. Men i forhold til antallet af brugere er omsætningen i den sandsynligvis marginal. Derudover er der absolut ingen reklameindtægt på sitet. Med andre ord tror jeg de fleste godt kan se at den reelle værdi af dr.dk ikke engang kan tilnærmes, hvis man ser på omsætningen det direkte genererer.

Hvis de var villige til at sælge til en pris regnet ud på det grundlag måtte de da ihvertfald gerne lige sende mig en mail med et tilbud Geeked

Tålmodighed er en dyd... Snart kan du overtage hele byen, når konkursboet skal sælges... Og så er det vist kun ejendommene, som har en reel værdi ;D

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 23:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Tålmodighed er en dyd... Snart kan du overtage hele byen, når konkursboet skal sælges... Og så er det vist kun ejendommene, som har en reel værdi ;D

Ha ha.... Når Bamses hus ryger på tvangsauktion kan du være sikker på jeg sidder klar med pengepungen Skype-BigSmile

Vil du være med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:41

Fama:

Fashion-Seller:

Ha ha.... Når Bamses hus ryger på tvangsauktion kan du være sikker på jeg sidder klar med pengepungen Skype-BigSmile

Så køber jeg fandme Ællings kostume og badering ;D

Gad vide, om du får Aske med i prisen? ;D

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 23:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Så køber jeg fandme Ællings kostume og badering ;D

Gad vide, om du får Aske med i prisen? ;D

Hæ hæ... Vi er håbløst off topic, men kan sgu ikke lade være....

Jeg ville nu hellere have Luna med i den handel.... Tror vi er mange mænd omkring de 30, der har hende som den første store kærlighed Embarrassed

Man burde i øvrigt kunne få en god pris på Bamses hus - den skorsten må være en klar K3'er Geeked

Sorry... Skal nok lade tråden komme tilbage on topic nu....

Vil du være med?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)