Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finde rjeg den rigtige pris på et website?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet et website der er til salg, og som måske godt kunne have min interesse, men er i tvivl om prisen.

Sitet eksisteret siden år 2000 har en Page Rank på 4, og ca. 520.000 indgående links.

Kan man på nogen måde finde frem til en ca. pris, eller er det bare ren mavefornemmelse, og hvad man ser af muligheder i det?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 13:41

Som tommelfinger regel siger man 12 måneders omsætning ved salg af websites. Jeg ved selvfølgelig ikke om du har adgang til de informationer :).

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 13:45

12 mdr omsætning er meget alm.

Der kan dog også være andre faktorer som besøg og sidevisninger..

Lidt flere data ville gøre det nemmer og vurdere om en pris ville være iorden ;-)

MedieHuset

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 13:49

Hej Kenneth =)

Hvad besøgende har den om måneden? 

Og hvad handler siden om?

Det rimelig relevant information, men hvis du ikke kan skrive det uden at afsløre siden, så lad helt sikkert værd, for ellers får du vist hurtig konkurrence fra Amino

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 14:41

Siden har ca. 700 besøgende om dagen.

Ja, jeg vil ikke sige så meget herinde :D

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 14:42

Den har forresten så vidt jeg er klar over, ingen omsætning.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:50

520.000 indgående links, og så kun 700 besøgende om dagen.

Det typer på at enten er alle disse links lige kommet, eller også er stort set alle disse indgående links ubrugelige.

De burde ihvertfald afføde en seriøs mulighed for gode placeringer i google, uanset om hjemmesiden så er optimeret eller ej, blot disse links er af en lille bitte smule værdi.

Men måske er det i virkeligheden 520.000 spam-links eller på anden måde ligegyldige links, som ingenlunde hjælper. Vær derfor varsom med at basere en eventuel værdi på disse.

Besøgstallet giver dig nok en bedre indikation, samt evt. hvor disse besøg kommer fra. om de kommer fra relevante sites eller relevante søgninger, eller om det bare er tilfældig trafik som er umulig at konvertere i forhold til emnet som hjemmesiden omhandler.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:54

gweb:

Som tommelfinger regel siger man 12 måneders omsætning ved salg af websites. Jeg ved selvfølgelig ikke om du har adgang til de informationer :).

Er det ik 12 x årets overskud? Du kan jo nemt drive en side, som Wupti.com, som har en mega omsætning, men giver mega underskud...

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:58

præcis fashion-seller, vi kan sgu allesammen lave en mega omsætning, hvis vi må bruge uanede midler til det og det ikke gør noget at omkostninger overstiger omsætningen :)

Man gør bare sådan her:
Køb et banner på min hjemmeside for kr. 1000,- pr. md, så køber jeg et hos dig for kr. 2000,- pr. md.
Så skaffede jeg lige en omsætning på 12.000 kr om året Surprise

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:00

Fashion-Seller:

Er det ik 12 x årets overskud? Du kan jo nemt drive en side, som Wupti.com, som har en mega omsætning, men giver mega underskud...

1 års overskud har jeg også hørt før, men det er jo ikke meget, hvis der ikke før har været nogen indtægtskilder på siden.

Hvis de 700 daglige besøgende alle kommer organisk, så find ud af hvad en besøgende normalt koster inden for den branche, så kan du danne dig et billede af prisen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)