Også tak til dig Keld, for de supplerende ord:)
Har nu været til opstartsmødet.
Det drejer sig om teleselskabet "ACN".
ACN siger at de tilbyder følgene produkter:
- Fastnettelefoni (samarbejde med tdc)
- Mobiltelefoni ( samarbejde med call me)
- Internet
- satelit tv
De var vilde med at snakke omkring digitaltelefoni, som de selv troede på skulle blive et af de store hit i fremtiden.
For en digital telefon skulle anskaffelsesprisen være 1673 kr. og det månedlige abonoment på 89 kr. Herudover vil det så blive gratis at ringe til fastnet telefoner i hele Danmark.
Min provision som repræsentant for firmaet vil komme til at ligge mellem 1% og 10%.
Vil prøve at gengive en model, for min provision af mit teams kunder. (det gik lidt hurtigt med at skrive noter):
Niveau Provision Team
1 1/4% Mig
2 1/4% 2 (under mig)
3 1/4% 4
4 1/4% 8
5 1% 16
6 2% 32
7 7% 64
Det var nogenlunde sådan den så ud:)
Der var en licens på 3000 kr. + moms (30 dages fortrydelsesret)
Årlig fornyelse på 1100 kr + moms
Mit job skulle bestå i at værge nye kunder samt nye repræsentanter.
Måden at stige i "rang" på i virksomheden, er ved salg. Jo flere salg jo højere rang. Samtidig får du så også del i de repræsentanter du har værgets salg.
ACN afholder trænings arrangementer omkring:
-Hvordan man formidler kunder
- Hvordan man opbygger sit team
De siger selv, at de på et tidspunkt har fået en pris for verdens bedste support system.
Ved godt at alt dette virker lidt rodet, men det er de noter jeg kunne få fat i i farten. Jeg tænker at det kan give folk et indblik i deres mlm, og et indtryk af mine chancer?:)
Personligt synes jeg at det lød meget fornuftigt.
De eneste ting jeg bare ikke helt forstår er følgende:
- Hvordan kan de bruge 3750 kr. på administration
- Hvordan kan et team, ofte bestående af uendeligt mange repræsentanter, alle få del i salg? Hvor er det lige at der bliver noget til overs til virksomheden selv?
- Hvordan kan min gode ven, der har været i firmaet i ca. en uge, anbefale mig det, og virke så utrolig overbevidst, hvis der ikke er noget om snakken? Han påstår allerede at have tjent omkring 7000 kr. på grund af et bonus system de køre med.
Bør nok også lige kort fortælle om bonus systemet.
Så vidt jeg forstod, var det et system de havde lavet, for at de nye også kunne være med, da der ellers godt kan gå lidt tid, før man tjener ordentligt på det.
Håber at ovenstående kan give folk der har forstand på det, et indtryk af virksomheden. Jeg håber samtidig at der er nogen der vil hjælpe mig.
Vil gerne lige understrege, at jeg hellere vil være foruden svar som: "Det er noget lort, hold dig fra det", "MLM er spild af din tid og dine penge" osv.
Vil derimod være ekstremt taknemlig for svar fra folk, der ved hvad de snakker om:)
Mvh.
Anders Hempel