En gang i mellem kunne det være virkelig rart at kunne optage sine samtaler. På min mobil har jeg et lille program der kan gemme samtalen på mit memorykort, men min fastnetlinie (som er den alle de irriterende sælger ringer på) er jo ikke så nem at installere et "program" på. Jeg har dog planer om et fremtidigt telefonanlæg baseret på asterisk (linux software pbx), men det er lidt overkill pt. Lige nu er jeg ude efter noget som er "keep it simple" a la tryk på 1 knap og optag. Måske et voicemodem og noget software på pc''en? Nogen erfaringer??? |
Brinck Elektronik har et lille kredsløb til at koble på lydkortet i PC´eren.
Det kobles på PSTN linien sammen telefonen, og via en omskifter, slår du intefacet til og fra under en samtale.
Det kobles på PSTN linien sammen telefonen, og via en omskifter, slår du intefacet til og fra under en samtale.
Ellers tager du en 1:1 trafo på 600 ohm. Den ene side kobler du til indgangen på lydkortet eler en båndoptager.
Den anden side forbindes med en kondensator på 100nF på det ene ben.
Det andet ben forbindes med en modstand på 100Kohm.
De andre ben fra kondensatoren og modstanden, kobles til telefonlinien via en afbryder.
HUSK afbryderen skal være afbrudt. når der tilringes telefonen.
Den anden side forbindes med en kondensator på 100nF på det ene ben.
Det andet ben forbindes med en modstand på 100Kohm.
De andre ben fra kondensatoren og modstanden, kobles til telefonlinien via en afbryder.
HUSK afbryderen skal være afbrudt. når der tilringes telefonen.