Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med outsourching til udlandet

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes man binder outsourcing tit sammen med at man sender opgaven ud til et ukendt udenlandsk virksomhed og lade dem lave fra A til Z. Sådan skal det ikke være.

Man skal have en projektleder sidder i Danmark, i sted for ansat 2-3 dansk programmør mere som koster 70.000-90.000 kr. /måned, så kan man få nogle udenlandske programmør til meget billigere pris. Med hensyn til kvalitet kan man ikke sammenligner, da der findes jo lige så mange dygtigt programmør i Danmark som er i udland. Dette som er vigtigt er sammenarbejdet, på det område er dansk programmør meget bredre.

Ved at have en dansk projektleder/udvikler som sidder og styre projekt, behøves man ikke længe tænker på hvem der sidder og skriver kode mere. Men hvor mange penge skal man betaler for en person der sidder og skriv det kode som man ville have det. På den måde så få man som virksomhed meget mere ressource og det gøre at firma er meget mere fleksible.

 

 

 

 

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra Jerusalem
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

בס"ד

Hej,

Undskyld at jeg lige hopper på vognen, og udnytter chancen... Smile..

Jeg er bosiddende i udlandet hvor jeg leder IT udviklingsteam til 3D spil og WEB m.m. overfor danske kunder.

Og min opgave er netop at sørge for at det overfor den danske kunde fungere som en lokal freelancer men blot  til priser der kan konkurrere. Jeg bruger eksperter der typisk har omkring 10 års erfaring.

Fysisk tager vi det på den måde at vi snakker (gratis) via skype og kan dele skærm, ligesom hvis vi sad ved samme bord. Det fungerer rigtigt godt. Faktisk blev een af mine kunder så glad for metoden at de begyndte at bruge den internt mellem 2 af deres afdelinger (i Ballerup og Stenløse..).

Har et DK telefonnummer som du kan ringe på: 36981063

Bedste hilsner

 

db

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

dbachmann:
Har et DK telefonnummer som du kan ringe på: 36981063

Du mangler lige dit URL samt et godt tidspunkt at ringe på....

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Hey!

Jeg har ikke helt enig i det som bliver sagt, se her hvorfor....

Mvh

Peter

Du bruger eksemplet at lave en webshop og man derfor ikke behøver en udvikler. Her er vi meget enige, det er godt nok med en person der kender til webshops, MEN. Nu snakker vi om outsourcing af UDVIKLING. Ikke en simpel design og opsætning opgave på et standard system

Hvis du ikke har en udvikler til at evaluere det der kommer tilbage, ved du reelt ikke om du får det du betaler for.

Et eksempel:

Min tidligere konsulent virksomhed 41concepts (har fornyeligt solgt min andel), leverede på et tidspunkt en system arkitekt til en større dansk virksomhed i den financielle branche.

System arkitekten var ansvarlig for et team af 3-4 danske udviklere og en 6-7 indiske (så vidt jeg husker). Han var også ansvarlig for designet af systemet og få outsourcing processen defineret op og spille. Idéen var at de danske udviklere blandt andet også skulle skrive automatiseret tests (unit tests) og lave kerne logik, og skulle validere det der kom fra Inderne. 

På trods af at arkitekten har outsourcing erfaring, måtte man stadig efter nogle måneder smide en del af den kode man havde fået leveret fra Inderne ud. Dette var på trods af at alle (unit) tests var korrekte og funktionaliteten tildels funkede. Kvaliteten var for dårlig og det blev tydeligere som systemet voksede.

Learning point her er at selv om man har alle de bedste forudsætninger er det stadigt f... svært at outsource reel udvikling. Men snakker vi webshops, hjemmeside osv hvor man reelt mere sammesætter nogle eksisterende produkter og koder en lille udvidelse, ja så burde der ikke være problemer i at vælge nogen som dig Peter Smile

Fra Jerusalem
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Du er velkommen til at ringe til alm. danske arbejdstider (vi er en time foran).

Vores website er nede, vi skal have lagt den ind i en UMBRACO, det er vores dårlige samvittighed.

Min mail er sales@dbtech.co.il

 

Bedste hilsner og tak for interessen..

 

db

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
sammesætter nogle eksisterende produkter og koder en lille udvidelse, ja så burde der ikke være problemer i at vælge nogen som dig Peter Smile

Er du nu helt sikker på at vi kan finde ud af det...

Fra København / London
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Mailyourfans.dk Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 

>>
 Lundsby: Det var en overraskende konklusion, vi overvejede på et tidspunkt at gøre brug af Danida's støtte ordning til, at etablere vores afdeling. Der fortalte rådgiverne, at stortset alle de projekter der var etableret i Latinamerika, var blevet fiaskoer.
<< 

 

Hej Lundsby

Jeg finder din konklusion lige så overraskende. Men lad os tage debatten :)

Har Danida erfaring med IT outsourcing til Latinamerika? 

Det er noget af en drastig generalisering at sige, at fordi Danida (som varetager dansk ulandsbistand til udviklingslandene) har dårlig erfaring med deres projekter i Latinamerika at man ikke skal benytte sig af IT outsourcing til denne region. 

Ser frem til at høre fra dig.

Jørgen Christian Andersen 

 

 

 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Nu er det jo ikke Danida, men danske virksomheder der lavede outsourcing projekterne. Så der er altså formendtligt en bred skare at tage af. Og som rådgiveren sagde det, så var der ikke en eneste succes.

Det betyder selvfølgeligt ikke at alle outsourcing projekter i Latinamerika, er dømte til at blive fiaskoer. Men det er ihvertfald nok til at jeg på vegne af mit firma, har valgt at den region kigger vi ikke på.
Så hellere kigge på f.eks. Vietnam, hvortil puljen er vist nu er lukket pga. for mange succesfulde projekter.

 

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes umiddelbart diskussionen har taget en drejning til, hvilken geografi man kan outsource til. Personligt synes jeg mere det handler om organisationsstruktur, kultur, evner og kvalitetsstyring hos det konkrete firma der outsources til og hvorvidt typen af projekt passer til leverandøren.

I min bog er det en for bred generalisering at vælge leverandører fra pga. deres geografi. I teorien kunne et team af danske udviklere jo have besluttet sig for at flytte permanent til f.eks. latinamerika og arbejde derfra uden at have en eneste lokal ansat.

Venlig Hilsen

Allan

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hele drejer sig vel i alt sin enkelthed om at finde en virksomhed man går i spænd med som ved hvad de har med at gøre og som kan leverer varen til en fornuftig pris. Om det firma ligger i Rønne, Godthåb, Gurtamala City eller Ulanbataar er i bund og grund ligegyldigt. 

At et par Danida folk / konsulenter / rådgiver eller hvad vi nu skal kalde dem siger det ene eller det andet vil jeg nok tage med et grand salt.

Husk på at vi lever i en globalized verden, din største konkurrent sidder måske 10,000 KM væk....

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)