Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GRATIS La Fonera

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu vil jeg skrive lidt om Fon...
Fon er et netværk hvor man deler af sit internet...

Der er 3 måder man kan værer medlem af Fon...
Der er Alien som er en der ikke deler af sit net og derfor skal betale 3€ for 1 dag...
Så er der Bill han deler af sit net men får penge ud af det når Alien logger på Bill''s Fon AP... Bill skal osse betale for at logge på andres...
Linus deler ud af sit net gratis og kan derfor osse logge på andre Fon AP''er gratis inkl Bill''s AP...
(se evt denne video... LINK)

Hvad er Fon? LINK
Bestil en GRATIS Fon AP LINK

Hvorfor få Fon?
Du gratis logge på nettet når du har brug for det over hele verden (alså hvor der er dækning)
Hvis du skal på kunde besøg og skal tjekke mail måske hente nye priser?
Hvis du holder lidt ferie i udlandet og ikke vil rippes for penge når du bare vil tjekke mail...

Ved at få en Gratis FON AP hjælper du med dækningen i Danmark for andre brugere og dig selv med gratis internet ude i verden...

Det bedste ved denne AP er du får 2x SSID den ene er til FON brugere og den anden er din egen private AP som du selv bruger...

(Når jeg mener gratis mener jeg du skal vælge Linus)
Og dette er ikke noget MLM eller andet fusk jeg har fået en AP (har så betalt 130Kr fordi jeg ikke gad vente på de gratis kom)
Mange af jer har osse nok læst diverse nyhedsbreve om Fon...

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:30
Skide god idé - jeg har tidligere i dag bestilt en FON-router, som dog udelukkende kommer til at blive brugt af andre. Jeg har i forvejen to routere på mit interne netværk, så det er ikke fordi jeg mangler trådløs dækning. ;) Til gengæld glæder jeg mig til at få trådløs dækning rundt omkring, og jeg håber mange vil gøre brug af det gode tilbud. FON uddeler i alt 15.000 routere i Danmark (i første omgang :)), så det er bare med at få bestilt.

Nå ja, routeren giver naturligvis mulighed for at du selv kan definere hvor meget af din forbindelse du vil låne ud til andre, så den ikke pludselig lægges ned. :)
Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 16:50
Drøn godt system!
Der er selvfølgeligt begrænset rækkevidde, MEN hvis et antal hustande med en ADSL forbindelse sætter en FON router op, så kan vi komme på nettet overalt, også selv om vi skal betale et mindre beløb for det visse steder.
Jeg har selvfølgeligt bestilt een.
Kommer den ikke snart?

Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:20
Ja - undskyld mig, men jeg er sikkert en ignorant. Hvorfor i al verden skulle jeg dog dele min forbindelse med andre? De kan da købe en selv.
Desuden er der vel også alvorlige sikkerhedsproblemer i dette. Jeg skal da ikke have naboen til at rode i mine ting.
Endelig er der jo hot spots overalt, så det hele virker som rent nonsens for mig.
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 17:25
Dato: 24-11-2006 17:20:23
Forfatter: Nikolaj - 2nik Gruppen - www.2nik.net
Ja - undskyld mig, men jeg er sikkert en ignorant. Hvorfor i al verden skulle jeg dog dele min forbindelse med andre? De kan da købe en selv.

Fordi du enten gerne selv vil have fri adgang hvor andre har en FON-enhed (Linus) eller fordi du gerne vil tjene penge når andre benytter din forbindelse (Bill). :)
Desuden er der vel også alvorlige sikkerhedsproblemer i dette. Jeg skal da ikke have naboen til at rode i mine ting.

FON-enheden kommer med to separate netværk, et til dig og et til alle de andre. Dermed ingen sikkerhedsproblemer.
Endelig er der jo hot spots overalt, så det hele virker som rent nonsens for mig.

Der er masser af betalingshotspots, det er korrekt. Hvis du hentyder til andre personers åbne hotspots, så er det ikke lovligt at gøre brug af dem, på trods af at de er åbne. Dette mangler dog at blive prøvet rent juridisk, men de fleste juridiske kompetencer sidestiller brug af andres internetlinje uden tilladelse med indbrud.

Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:26
Hmmmmm - og hvad er rækkevidden på sådan en FON enhed?
Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Skrevet kl. 18:28
AP''en giver kun adgang til din gateway ud på nettet og ikke til andre ip''er på dit lokal netværk...
Trafikken kan self. sniffes (trådløst) men der har vi VPN o.s.v...

Jeg har så valgt at smide Fon på sin egen port i min FreeBSD spand så den ikke kan røre/se mine andre netværk...

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Skrevet kl. 18:30
Dato: 24-11-2006 18:26:27
Forfatter: Nikolaj - 2nik Gruppen - www.2nik.net
Hmmmmm - og hvad er rækkevidden på sådan en FON enhed?

Ca. 100m har ikke lige tested det... har dog sat en 8dBi ant på den kunne række ca. 3-500m på min gamle AP...
Smider dog snart en 12dBi outdoor ant. på :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 20:59
Nyheden diskuteres også på newz.dk, hvor nogle af overvejelserne bl.a. er:

* Hvad hvis en fremmed bruger begynder at hente ulovlige ting gennem FON-netværket?
* Hvor stor er dækningen p.t. i DK?
* Hvordan håndteres de mange internetydbyderes klausul om at forbindelsen ikke må deles?

Nå.. Initiativet hilses velkomment.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Skrevet kl. 21:26
Der er en log hvor man kan se hvem der har logget ind på sin AP...
Man kan se hvornår de har logget ind og ud... Hvor lang tid brugeren var på og hvor meget bruger har uploadet + downloadet... og self. brugernavnet...

Så i mit hoved ser jeg ingen problemer imod at sætte en AP op og dele ud...
Alt er jo logget...
Hvis det er en Linus eller Bill der laver lort kan man jo finde deres adresse via FON...
Hvis det er en Alien har man jo personens kredirkort oplysninger at finde brugeren på (hvis det alså ikke er et nakket kort).

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)