Så sker det, min første affiliate side ryger til salg. Jeg sælger den fra fordi jeg skal igang med et nyt projekt. Alle nedenstående informationer kan dokumenteres, hvis køber ønsker det. Overblik Der er tale om billig-ps3.dk. Siden har været online siden 1. marts, men har kun eksisteret en måned i dens nuværende form. Der er også en blog tilknyttet domænet, som trækker trafik til hovedsiden. Kort fortalt er der tale om en simpel prissammenligningsside, som foruden Playstation 3 priser, også har en top 10 liste over Playstation 3 spil. Daglige unikke besøg svinger mellem 54 og 169. Siden har haft 15.125 sidevisninger og 6.200 besøg siden 1. marts 2010. Afvisningsprocenten er på knap 49% for hele perioden. Siden har lidt flere end 3.000 besøgende fra 1. april til 1. maj, og jeg forventer at dette niveau er stabilt. 60% af trafikken til siden kommer fra organiske Google søgninger. Sidens vigtigste søgeord er: Billig PS3 (Placering #1) Billig Playstation 3 (Placering #1) PS3 spil (Placering midt side to) Billigste PS3 (Placering #1) Forsiden har flest indgående links, mens jeg ikke har arbejdet så meget med PS3 spil delen. Jeg oplever dog, at potentialet her er gigantisk. Siden konverterer rigtig fint. Siden har siden 1. marts skabt omsætning for knap 70.000 kr. hos forskellige annoncører hos Tradedoubler og det har resulteret i en indtjening på 2.600 kr. til udbetaling. I sidste uge indtjente siden 600 kr., hvilket giver mig et praj om, at den organiske trafik er ved at slå igennem. Det får du Siden, domænet - men ikke hosting. Jeg har en masse andre domæner liggende på samme server, så denne side bliver solgt særskilt. Prisen på grisen Bud starter ved 5.000 kr + moms. Det er ikke akut for mig at få siden solgt, og jeg vil gerne have, at den siden går videre til én, som kan videreudvikle mit guidæg. Der venter stort potentiale for eventuelle SEO og konverteringshajer. |
Hej Ulrik
Jeg kan ikke se blog-delen. Hvor er bloggen placeret?