Jo, jeg køber faktisk søgemaskineoptimering af mine konkurrenter - og de af mig. Flere af dem andda. Hvilket i øvrigt er en langt mere omfattende og kompliceret sag i forhold til en bakke leverpostej eller simple forbrugsprodukter. Med hensyn til leverpostejen vil jeg stadig holde fast i at det at sælge et produkt, og det at forbruge det selv intet behøver at have med hinanden at gøre. Der er ingen forretningsmæssigt konflikt imellem at ville drive en lavpris-forretning, og så det man selv vil spise. Man skal ikke nødvendigvis vælge de varer til sin butik som man bedst selv kan lide, men dem som kunderne vil have og så bruge overskudet der hvor man selv har mest lyst. Og man kan sagtens sælge ting man ikke selv kan lide. Det gør jeg hver eneste dag - og mange andre gør det samme. Jeg har gennem tiden arbejdet for bl.a. andre Jubii, Kvasir (nu Eniro) og TDC Online - men jeg har da for det meste i de sidste 3-4 år brugt Google og Yahoo ligesom så mange andre. Prøv at spørge Martin Thorborg om han altid søgte i Jubii da han var på Jubii - da han ejede det! uanset hvad Martin lige gjorde ved jeg da at mange andre på Jubii har været ligeså flittige brugere af Google og Yahoo som de fleste andre mennesker. Og det er der da ikke noget underligt i. Selvfølgelig skal man kende sit eget produkt godt, og det gør og gjorde, de fleste da også på alle de portaler jeg har arbejdet med og for, men det betyder jo ikke at man skal spise netto-leverpostej hver dag :) |
MLM uden skjulte faldgrupper etc.
|