Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv mig et godt råd please...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :
    Jeg har snakket med en kvinde angående at købe lingeri ind til min forretning, hun har så et varelager liggende for 100.000  i indkøbspris, men hun siger jeg skal komme med et bud ? Jeg er totalt på bar bund! Hvad ville i give hvis det var jer? På forhånd tak
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Camilla,

Jeg synes at der er flere ting der har indflydelse på prisen. Blandt andet om det størrelser du kan sælge (hvis det er et overskudslager, er det måske mindre salgsbare størrelser), er det varianter du kan sælge (type/farver/etc.), er det mærker du kan købe mere af når du løber tør og kunderne fortsat efterspørger det?

Der findes sikkert mange flere gode spørgsmål. Men pointen er, at varer ikke bare er varer. Du skal vel lave en vurdering af om varene er salgsbare i din butik. Hvis ikke, er det jo næsten ligegyldigt hvad du kan få varene for...

Håber at det hjalp dig lidt videre...

mvh Carsten

Tilmeldt 15. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten.

 

Tusind tak for dit svar og det er nogle gode punkter du kommer med. Altså selve undertøjet er helt nyt og stadigvæk pakket flot ind og i mange foreskellige størrelser og det er meget kendte mærker, lageret kommer fra en forretning der er lukket, så bliver nødt til at sælge varelageret

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Du skal være omhyggelig med hvad du køber for ikke at risikere selv at brænde inde med produkterne. Hvis du har lavet gennemsyn på varerne og mener at de er ok, så er du et godt stykke på vejen. Få en komplet lagerliste som du gennemgår og tjekker for evt. huller i sortimentet. Skal du aftage hele partiet eller har du mulighed for at vælge ud?  Enig med Carsten, lav en grundig vurdering om du kan sælge varerne - vær kritisk.
 Er der mulighed for at forhandle prisen?

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Camilla

Den har jeg også prøvet, ganske vist inden for noget helt andet.
Forudsat du kan sælge varerne, synes jeg sagtens du kan tillade sig at komme med et markant lavere tilbud end indkøbsprisen. Du står jo også selv i alt-eller-intet situation - nøjagtig som sælger. Hvis du skal tage det hele, får du formentlig også noget med i handlen, som du ellers ikke havde købt, ligesom du sikkert får flere af nogle ting, end du ville købe i ren handel. Sælger kan jo også trække en negativ avance fra i sit regnskab (ja, undskyld jeg hader selv argumentet), så helt ude i hampen er det ikke.

Jeg går ud fra der er god avance på lingeriprodukter, så tag du og sørg for at du selv får en god handel ud af det. Kan du ikke få det - så drop det !

Mvh/

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at optælle lageret meget præcist (det kan vist ikke være uoverskueligt med lingeri for 100.000 kr. )

Del din liste op i tre dele:

1. Ting, du ville have købt alligevel

2. Ting, du ville overveje at købe

3. Ting, du aldrig ville købe

 

1erne kan du ikke tabe på - så dem kan du i princippet give næsten fuld indkøbspris for (det skal du nu ikke).

2erne skal du have meget billigt - du er ikke sikker på, at de kan sælges, så du kan komme til at ligge inde med dem i lang tid - under halv pris.

3erne kan du kun bruge som sponsorpræmier, superslagtilbud o.l. Dem skal du have stort set gratis.

 

Beregn en samlet pris for hver af 1, 2 og 3 - læg dem sammen og træk yderligere 10-15% fra til du lander på et rundt tal, som er dit bud.

Du har nu plads til at give dig en smule, eller du kan tilbyde at give afkald på 3erne (hvilket sælger ikke vil gå med til, da det jo er de mindst salgbare varer). Fortæl endelig sælger om din måde at beregne det på - hun vil være glad for at få "fuld pris" for noget af sit lager, og som forretningsindehaver, kan hun godt forstå, at du ikke vil give "fuld pris" for ting, du ikke ønsker.

 

Ved 1/3 i hver kategori kan du f.eks. beregne dit tilbud således:

 

1ere:  33.333 - afrundes til 30.000

2ere:  16.667 - afrundes til 16.000

3ere:                                           0

i alt.                                   46.000

 

Dit bud: 40.000 kr.

 

mvh Hans

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bede om at se alt lingeriet på, før jeg kunne tage stilling... - men det er en anden sag.

Når man ved at sælger er i knæ kan man godt tillade sig at være fræk. Til mit brætspil skulle jeg bruge et ordentligt vognlæs jetoner. En legetøjsforhandler havde en palle-fuld af lav-kvalitet, som han simpelthen ikke kunne sælge fordi pokerspillere gerne ofrer en tand ekstra for jetoner i god kvalitet. Jeg vidste at jeg var hans eneste udvej for at komme af med dem, og jeg lod lidt som om at jeg så let som at blinke med øjnene kunne få jetoner andetsteds. Den dag i dag er jeg stadig jubellykkelig over den slagpris jeg fik for min frækhed.

Måske kan det ikke overføres til din problemstilling, hvis sælger bare kan henvende sig et andet sted for at sælge. Men tænk ikke på "rimelig pris" tænk på en "rigtig god pris for dig selv", og go for it.


Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Som de fleste skriver skal du jo kun købe det hvis du ved du kan sælge det.
Og det skal kunne sælges til en god pris for ellers vil du jo bare brænde inde med dit eksisterende varelager.

 

Når du forhandler så lad være med at lyde for begejstret over det, men får det til at lyde som om at du da godt kan tage det men det vil tage noget tid at komme af med osv.

Og så byd lavt på det.
Maks 60% af indkøbsprisen-.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg syntes at den fremgangsmåde beskrevet af Hans er yderst fornuftig.

Det er min erfaring af det ind i mellem sker for folk der er nye inden for retail, at de oparbejder et enormt varelager med ting de ikke kan komme af med - når de så opdager at de ikke kan sælge det uden alvorlige tab, forsøger de at sælge hele til en eller anden godmodig person der gerne vil være selvstændig. Pas rigtig meget på med at overtage andres varelagre uden en yderst grundig gennemgang og analyse om du nu også kan sælge det.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg vil også bare sige at den bedste måde er at gøre beregningen, er som Hans har beskrevet

Anne 

Anne Fogel - smykker med mod
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)