Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

masser af besøgende - alt for få ordrer

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Molini

Jeg er i din målgruppe - men klikker hurtigt væk, da dine produktfotos ikke er indbydende nok. Og så har mikkel ret. Du skal fange mig i løbet af 30 sek. ellers er jeg ude igen. Skriv lige herinde igen, når du har lavet ændringer. Så skal jeg nok kommentere.

Min kone er helt vild med Pompdeluxe - både hjemmeside og produkter. Tag et kig derinde, hvis du vil have lidt inspiration.

Michael

Fra Herning
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Molini,

Din side er egtl meget pæn, men jeg bliver forvirret af at der er menuer i både højre og venstre side samt i toppen, jeg bliver også usikker på hvor jeg skal gå hen, for at finde en specifik vare. Måske ville det hjælpe hvis du havde nogen simple kategorier på forsiden. Som inspiration kan du kigge på bonarparte.dk. Det de har er meget mere traditionelt men virker også langt bedre:-)

Held og lykke med din shop

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Molini. 

En ting der springer mig i øjnene, som professionel IT mand er svartiderne på din hjemmeside. 

Om det er fordi der sidder 10.000 flittige amino'er og bedømmer dit site skal jeg lade være usagt - men min erfaring siger mig, at hastigheden på en side kan være altafgørende for et køb. Hvis kunden skal sidde og vente på at en side loader, så er han væk hurtigere end du kan sige databaseoptimering.

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:

Hej Molini

Jeg er i din målgruppe - men klikker hurtigt væk, da dine produktfotos ikke er indbydende nok. Og så har mikkel ret. Du skal fange mig i løbet af 30 sek. ellers er jeg ude igen. Skriv lige herinde igen, når du har lavet ændringer. Så skal jeg nok kommentere.

Min kone er helt vild med Pompdeluxe - både hjemmeside og produkter. Tag et kig derinde, hvis du vil have lidt inspiration.

Michael

30 sekunder Surprise Så har du vidst god tid.

Ej, jeg forstår godt pointen, men får at skære det ud i pap så vil jeg nærmere sige det er 6-8 sekunder man har.

Så der er virkelig noget som skal fange.

Men måler du på din hjemmeside? Alt skal trackes.. Ved du hvor folk falder fra? Er det når de skal skrive kortoplysninger, når de læser din firmaside, eller hopper de alle væk fra forsiden? :) Det er ret relevant at vide, i forhold til hvad man skal gøre.

Svært at rense et sår, hvis man ikke ved hvor såret er :)

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bettina, 

Udover svartiderne osv., så er nogle af de ting der sprang mig i øjnene: 

Forsiden:  
Kæmpe billede af strikket dukke og ikke ret meget andet. Hvad nu hvis man ikke er interesseret i den dukke? Vis hellere noget bredde - vis, hvor stort udvalg I har. Når man klikker på dukken og lander i jeres Sebra-afdeling er det pludselig meget mere indbydende. 
Gør også mere ud af på forsiden, at vise at du både er en børneshop og en voksenshop. Det kan man slet ikke se, med mindre man scroller ned og kigger på "sidst solgte varer" (som nu tilfældigvis er voksenprodukter. Det vil de jo ikke altid være).  

Produktsiden: 
Igen, virkelig, virkelig, virkelig kedelig. Hvorfor er billedet så småt? Det er meget mindre, end det er på oversigtssiden. Gør det større. Meget større. Især hvis du ikke har særligt meget tekst.
Relaterede produkter el. lign kunne evt. også hjælpe med at gøre siden lidt mere indbydende. Som andre har nævnt, er siden pt. vildt kort, så på min skærm ser man mikrobillede, mikrotekst og så fire kilometer hvid.

Læg i kurv-knappen:
Farver på dyret, du. En limegrøn eksempelvis.  Ét er at den pt. falder lidt i ét med det hele, men grå på grå? Det ligner at den er disabled. Altså, helt alvorligt. Første gang jeg så den tænkte jeg "øv. Varen er ikke på lager". Jeg troede ikke det var en knap, man kunne trykke på. 

Læg i kurv: 
Når man lægger en vare i kurven, så gå til kurven. Som der blev nævnt tidligere er det forvirrende for nogen (mange), at der "ikke sker noget".  Hvis du absolut ikke vil have, at man bliver sendt til kurven med det samme, kunne en stor, floater med "Din vare er nu lagt i kurven, klik her hvis du vil fortsætte til betaling eller klik her, for at fortsætte med at shoppe"-agtigt noget.

Venstremenuen: 
Gør mere ud af overskrifterne. Evt. en anden farve end grå - måske skrevet i caps lock, eller andet der gør at man kan se det er forskellige "afdelinger". Lige nu flyder det hele lidt sammen.  

Højrebaren: 
Igen, virkelig forvirrende. Der er ikke engang en overskrift der forklarer hvad det er (som jeg dog regnede ud, var navigering efter mærker). Læg det over i venstre side i stedet for. Du kan evt. bruge højrebaren til "Top 10" eller "Anbefalede produkter" eller "Vidste du, at vi leverer fra dag til dag" eller noget andet, indbydende.  Husk overskrifter og se måske om det kan gøres lidt grafisk indbydende :-)

Det var lige et par skud fra hoften :-) Jeg håber du kan bruge det til noget. 

 

 

Fra Nibe
Tilmeldt 25. Apr 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone!

TAK det er noteret! Lækker med konstruktivt feed back..

Jeg sidder netop og arbejder på at der kommer skiftende billeder på forsiden, så de fanger mere. Og billederne bliver også rettet til større...

Dine andre ting er noteret!

Takker

Bettina

Fra Nibe
Tilmeldt 25. Apr 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper!

Hastigheden er noget vi arbejder hårdt på. Min kassesystem leverandør er meget meget ustabil og vil ikke rigtig samarbejde med mig, så det er åbenbart en længere process... (SUUUK) men nu er jeg ligesom fanget med den leverandør og har ikke råd til at skifte lige nu....

Men tro mig, det er opmærksomhed på det - selvom det selvfølgelig ikke er nok!

Tak for dit svar

 

Bettina :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg klikkede på Baby 0-2 år og der kom kun 12 produkter frem.. Min første tanke var, at det var lidt en "hobby"shop.. kun 12 produkter at vælge imellem i dén kategori og ud af de 12 manglede der foto på 3 af produkterne.
Normalt ville jeg allerede der gå videre til en anden side, men nu skulle jeg jo kigge din shop igennem, så jeg klikkede på en uinderkategori og opdagede, at der jo var mange flere ting.. så klikkede jeg tilbage og kunne nu se, at man i "overkategorien" Baby0-2 år kan klikke for at se flere fotos. det havde jeg slet ikke set, nok da skriften har en meget neutral grå farve ligesom boksene, så det er billederne der fanger øjet og ikke overskrifterne.
Hvis det var mig, ville jeg lade kategorien Baby 0-2 år vise alle babytingene - og så kan man så klikke på en underkategori, hvis man fx kun vil se pigetøj.

Som andre siger, er din hjemmeside for langsom.

Der mangler noget mere tekst ved billederne - Jeg vil ikke kun vide at det er en "sød lang top med masser af print" jeg vil også gerne vide hvilken slags stof det er lavet af, hvor lang den er, hvordan den skal vaskes, hvilke bukser man kan få som passer til, osv. kort sagt alt det man ikke kan se på et foto. Og hvis muligt, vil jeg gerne se, hvordan toppen ser ud på bagsiden også.

Dine billeder kan gå an, men ikke specielt iøjenfaldende.. lav fx hvid baggrund på dem alle sammen, så farverne springer mere i øjnene.

På de fleste hjemmesider linker logoet i øverste venstre side til forsiden.

Jeg tror, du med fordel kan spille lidt mere på, at du også har en "rigtig" butik ved siden af - det giver tillid for dem der er lidt utrygge ved at handle på nettet. Så skriv det fx i en lille boks på forsiden eller andet sted og ikke kun under kategorien "om molini".

Og slutteligt, når du nu alligevel har dankort, hvorfor så ikke også have visa, mastercard osv. Vi blev i hvertfald glædeligt overrasket da vi fik det på vores shop for et par år siden, der er flere der bruger det end man lige umiddelbart tror.

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også i din målgruppe, og blev helt glad, da jeg så tråden, da jeg går og leder efter et par ventebukser. Mange af de netbutikker, hvor jeg har kigget efter ventebukser, der har de desværre ret kedelige/dårlige produkfotos. Og desværre blev jeg ikke glædeligt overrasket her. Hvis jeg skal købe et par ventebukser til 729 kr. så vil jeg se nogle flere billeder af dem - og jeg vil læse en beskrivelse, der kan overbevise mig om at købe. Du har meget korte produkttekster, og det virker ikke så overbevisende.

Din produktmenu er også lidt forvirrende. Når jeg trykker på ventetøj - så kommer der kun 4 produkter frem. Min første tanke var så "nå, der er kun de 4 produkter" og her ville jeg nok hurtigt smutte igen. Men jeg fandt da ud af at jeg skulle trykke igen, og så kom der nogle flere frem. Men her tror jeg du kan miste mange.

Designet synes jeg er lækkert nok, og jeg synes også det er rart at du kombinerer vente-/amme-/børnetøj, så man kan slå flere fluer med et smæk Big Smile

Te, kaffe og delikatesser på teacup.dk

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bettina,

Har du set på dine priser i forhold til konkurrenterne ?

Jeg tror at du befinder dig i et marked hvor kunden faktisk bruger meget tid på at finde de rette produkter. Dette betydernok også at villigheden til at se hvor det er billigst er større end andre produkt-kategorier.

Jeg checkede spontant 2 produkter og i forhold til dem der topper hos Google så er dine produkter dyrerere.

Reelt set er der ikke noget galt i at sælge varerne dyrere end andre - det betyder bare at du skal kunne tilbyde noget andet. Det være sig de ekstra gode beskrivelser, fotos og inspirationssøgning bare for at nævne noget.

Du kunne også overveje at have produkter du reelt ikek tjener noget på men som kan bruges til at tiltrække folk.

Forestil dig at du i stedet for fri fragt over 600 gav et gratis sæt undertøj hvor du vælger hvilke modeller og mærker de kan vælge imellem.

Du kan også overveje at lave et loyalitets-program. se evt. successen for H&M med deres bonus-program.

Derudover kan du overveje utraditionelle aktiviteter for at få opmærksomhed. Alle kan købe bannere og Adwords (forresten - er det kun mig som mener at bannere er dødt som reklame-medie hvis fokus er på at få solgt noget her og nu) og alle gør det. Forstil dig at du fik en flyer med i et mor/barn-magasin med en gavekorts-kode på 39 kroner. Det vil nok betyde at du ikek tjener så meget på disse ordre men du vil få folk til at prøve forretningen.

Slutteligt vil jeg anbefale dig at bruge markedsføringskronerne på SEO-optimering idet dette er en investering i din forretning hvorimod Adwords ikke opbygger forbedret konkurrencelraft på sigt.

Det var en lang smøre og jeg kunne blive ved men overvej hvilket marked du befinder dig i og se på konkurrencesituationen og de konkurrenceparametre som der bliver brugt.

Et spørgsmål - er du aktivFacebook med dit firma og er konkurrenterne ?

Niels

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)