Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønudbetaling ved ApS?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er pt i gang med at starte et firma op.
Tanken er, at jeg vil arbejde gratis hen over sommeren (dvs. de første 2-3 måneder), så jeg kan få opbygget et økonomisk fundament, inden jeg begynder at udbetale løn til mig selv.

Jeg vil gerne lave et ApS fra starten, da jeg ligemeget hvad, vil ende med den løsning, og så kunne det jo være ligeså fint, at det var lavet på den "rigtige" måde fra starten. Jeg er dog nu kommet i tvivl om, hvorvidt man kan have et ApS uden at udbetale løn?? 
Og i fald man ikke kan, om løsningen så er at lave et enkeltmandsselskab først og efter 2-3 måneder lave dette om til et ApS?

På forhånd mange tak for hjælen. 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:18
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:48

Du kan sagtens have et ApS der ikke udbetaler løn, det er der ikke noget problem i.

Men hvis du arbejder i ApS'et uden løn er der jo stadigvæk nogle lovpligtige forsikringer der skal være på plads.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 11:53

Anders Christensen:

Du kan sagtens have et ApS der ikke udbetaler løn, det er der ikke noget problem i.

Men hvis du arbejder i ApS'et uden løn er der jo stadigvæk nogle lovpligtige forsikringer der skal være på plads.

Som fx........ ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:57

Business:

Anders Christensen:

Som fx........ ;o)

Arbejdsskade forsikring for ansatte, lønnet som ulønnet... ;)

flere info kan du finde her http://www.startvaekst.dk/vhnordjylland.dk/lov-krav-forsikringer

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 11:58

Anders Christensen:

Kan du uddybe?
Jeg er nemlig også i gang med ApS.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 11:59

Brian Knudsen:

Business:

Anders Christensen:

Som fx........ ;o)

flere info kan du finde her http://www.startvaekst.dk/vhnordjylland.dk/lov-krav-forsikringer

Hvad hvis man ikke har ansatte?

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Skrevet kl. 12:05

#LRA

Det er en meget dårlig ide at arbejde uden løn, om du så nøjes med at udbetale 5000 kr. i løn i en måned er det stadigvæk mentalt bedre end 0 kr. osse selvom du vil spare op.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:08

Thomas De Oliveira:

Du er selv ansat i firmat - også selvom du ikke får løn ud derfra foreløbig. Men hvis det er dér du arbejder (også selvom det er ulønnet), så skal firmaet også have den lovpligtige arbejdsskadeforsikring.

Hvis du f.eks. har et holdingselskab - og derunder et ApS - så skal du selvfølgelig ikke have en arbejdsskadeforsikring til holdingselskabet, da det blot fungerer som en "pengetankt". Men hvis du af en eller anden grund begynder at udfakturere yderlser/produkter fra holdingselskabet, så skal dette juridisk set også have en forsikring.

/Jesper

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Skrevet kl. 12:08

Thomas De Oliveira:

Brian Knudsen:

Business:

Anders Christensen:

Som fx........ ;o)

vi prøver lige igen.. lønnet som ulønnet.. Det er et lovkrav at have for Anparts selskaber og skulle din mor vælge at gå med reklamer for dig, eller din kammerat flytter dit skrivebord eller pakker et par kasser er det stadig i lovens øjne dine medarbejdere osse selvom de gør det frivilligt, ergo du skal have forsikring

og det koster peanuts.. Det sidste tilbud jeg betalte for fik jeg forsikring på tre mand for 6500, dette var erhvers og ansvars forsikring plus udvidet med dækning til privat hospitaler hvis en af de ansatte smadrede et knæ eller lignende

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)