Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mødebooking

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har en IT virksomhed og er ved at etablere et samarbejde med en mødebooker virksomhed.

Under samtalerne har mødebooker virksomheden nævnt ordet kvalitetsmøder - men hvordan defineres det? Det foruroliger mig at virksomheden ikke klart kan definere hvad de mener med ordet - ud over at det jo er min egen indsats på et møde der danner grundlaget for et samarbejde/salg ("logik for høns"...).

På det indledende møde brugte jeg meget tid på at specificere virksomheden og produkterne - og i oplægget til samarbejdsaftalen nævnes udelukkende konsulentydelser, hvilket jeg undrer mig en del over. Er jeg krakiler eller der det meget normalt at der forsøges brugt for brede (i mine øjne) produktbetegnelser.

Desuden vll jeg høre om en pris på lige omkring 8K for 8-10 møder er rimeligt? Jeg ved godt at man kan sige "det afhænger jo af en givet ordre/aftale" osv., så en tilbagemelding må gerne gå dybere end det.

På forhånd tak for de svar jeg får - og god søndag til alle.

Mvh.

René

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg forstår godt du gerne vil være helt sikker på ikke at træde ved siden af, for det er jo mange sure penge man taber på et dårligt samarbejde med en mødebookervirksomhed.

 

Hvad er det for en slags møder der skal bookes? Hvis sælgeren bare skal ringe og spørge om du må komme ud til en hyggelig snak hvor du byder på kage og en lille en, så er 1.000kr pr. møde rimelig meget.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

René Højgaard Frederiksen:

Hej Aminoer!

Jeg har en IT virksomhed og er ved at etablere et samarbejde med en mødebooker virksomhed.

Under samtalerne har mødebooker virksomheden nævnt ordet kvalitetsmøder - men hvordan defineres det? Det foruroliger mig at virksomheden ikke klart kan definere hvad de mener med ordet - ud over at det jo er min egen indsats på et møde der danner grundlaget for et samarbejde/salg ("logik for høns"...).

På det indledende møde brugte jeg meget tid på at specificere virksomheden og produkterne - og i oplægget til samarbejdsaftalen nævnes udelukkende konsulentydelser, hvilket jeg undrer mig en del over. Er jeg krakiler eller der det meget normalt at der forsøges brugt for brede (i mine øjne) produktbetegnelser.

Desuden vll jeg høre om en pris på lige omkring 8K for 8-10 møder er rimeligt? Jeg ved godt at man kan sige "det afhænger jo af en givet ordre/aftale" osv., så en tilbagemelding må gerne gå dybere end det.

På forhånd tak for de svar jeg får - og god søndag til alle.

Mvh.

René

Jeg går ud fra at det han mener med kvalitetsmøder er, at de folk du så besøger, har en reel interesse i dit produkt. Dårlige møder kan så være de aftaler, hvor en virksomhed, 'modvilligt', har accepteret et møde, uden måske at være reelt interesseret.

Eksempel:

Booker: Det kan godt være at du umiddelbart ikke er interesseret, men et møde skader dig vel ikke?

Virksomhed: Nej, det kan du have ret i, men jeg køber altså ikke noget

Booker: Ok, så kommer hr: X forbi dig på tirsdag kl. 14, er det ok?

Virksomhed: Ja......ok......

I jeres aftale er det jo hans ydelse til dig det handler om, nemlig mødebooking, så det er vel helt naturligt at det er i fokus i Jeres aftale.

800 pr. møde er sikkert ok. Fås både dyrere og billigere.

God søndag

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Et kvalitetsmøde er et møde der opfylder de krav, du stiller til et møde eks:

  • At det er med beslutningstager
  • At de har x antal brugere
  • At kunden er i markedet for udskiftning af IT

Det var bare eksempler, du har sikker andre krav. Men jeg definerer et kvalitetsmøde, som et der overholder de kriterer der er sat op.

Når vi bruger mødebookere, er jeg som udgangspunkt ligeglad med forskellige krav. Bare det er med beslutningstager, og at han ved et jeg kommer. Så er det min opgave at sikre, at det bliver et kvalitetsmøde. Vi brugte en gang et firma, hvor jeg flere gange kørte forgæves, fordi mødebookeren og kunden måske havde en lidt forskellig opfattelse af hvad en aftale var.. Men dem bruger vi så heller ikke mere.

Du skal ikke forvente at et TM bureau kan være lige så godt inde i dine ydelser som du er. Heller ikke selvom du bruger meget tid på at beskrive dem. Du har jo heller ikke lært det du kan, på en eller to dage. Derfor er det sandsynligvis en god idé at udpege ét forretningsområde, som er omdrejningspunkt for samtalen, og derefter lægge mere på. Men det er ikke til at vide om det er det de har i tankerne.

Hvis du sidder med en dårlig mavefornemmelse, ville jeg finde nogle andre i stedet. Men det er igen en vurderingssag.

Det er svært at sige om det er en rimelig pris. Det afhænger jo rigtig mange ting, bl.a. om du får oplysninger om dem der ikke bookes møder med, om du er garanteret 8 - 10 møder der oveholder dine krav, hvor mange de skal ringe igennem og meget mere. Hvis ét af disse møder fører til salg med 40 - 50.000 i DB, har de jo været godt givet ud. Men jeg synes selv, at det lyder en smule pebret. Især hvis de ikke kan fortælle, hvad du kan forvente af møderne.

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 04:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

Et kvalitets møde i mine øjne, er et møde som opfylder de krav/kriterier, som du har aftalt med TM bureauet, at et møde må bookes udfra!

Om prisen er for høj kan ikke ikke vurdere da jeg intet kendskab har til dine kriterier eller produkter/services. Er det en no cure - no pay løsning, eller betaler for at få ringet x antal emner igennem? Hvis det er den sidste løsning, har du så hørt om der er nogen garanti for at du får 8-10 møder?

Når vi hos Peak indgår samarbejde omkring mødebookingkampagner, lader vi selv vores nye kunder fastlægge kriterierne for hvornår et møde er relevant. Ud fra disse kriterier bookes møderne, og har et møde ikke "opfyldt" aftalte kriterier, erstatter vi med nyt, uden ekstra diskussion og beregning. Da vi tilbyder denne model på no cure - no pay, sikrer vores kunder sig relevante KVALITETS møder.

Du er meget velkommen til at kontakte mig på kjo(ad)peak-marketing.dk

Mvh

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har drevet et mødebooking firma i omkring 5 år. prisen er sådanset ok alt efter hvilken opgave der er tale om, noget er mere omfattende end andet.

vi tilbyder møder 650 kr pr. stk. 10= 6500

der vil altid være fokus på kvalitet og salg.

du kan altid ringe for et godt tilbud.

vi giver gerne et møde gratis så du kan se hvad der ligger i et møde.

mvh. jydskbooking

Fra FRB C
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

René Højgaard Frederiksen:

Hej Aminoer!

Jeg har en IT virksomhed og er ved at etablere et samarbejde med en mødebooker virksomhed.

Under samtalerne har mødebooker virksomheden nævnt ordet kvalitetsmøder - men hvordan defineres det? Det foruroliger mig at virksomheden ikke klart kan definere hvad de mener med ordet - ud over at det jo er min egen indsats på et møde der danner grundlaget for et samarbejde/salg ("logik for høns"...).

På det indledende møde brugte jeg meget tid på at specificere virksomheden og produkterne - og i oplægget til samarbejdsaftalen nævnes udelukkende konsulentydelser, hvilket jeg undrer mig en del over. Er jeg krakiler eller der det meget normalt at der forsøges brugt for brede (i mine øjne) produktbetegnelser.

Desuden vll jeg høre om en pris på lige omkring 8K for 8-10 møder er rimeligt? Jeg ved godt at man kan sige "det afhænger jo af en givet ordre/aftale" osv., så en tilbagemelding må gerne gå dybere end det.

På forhånd tak for de svar jeg får - og god søndag til alle.

Mvh.

René

 

Hej René,

Selvom jeg selv er i mødebookingsbranchen vil jeg alligevel give dig det fuldstændig klare råd at trække følehornene til dig hvis du har en dårlig fornemmelse - der findes super dygtige folk i branchen, find dem.

Personligt synes jeg at møder til 800-1.000 kr. lyder billigt, og måske endda for billigt, særligt set i lyset af at du skal have booket så få møder at der efter min bedste vurdering dårligt ville være tid til at sætte sig ind i din virksomhed, produkter og ydelser samt dine ønsker med møderne - måske derfor det bare er udeladt af aftalen.

Var der tale om 75 møder over en måned, eller 100 møder pr. uge over 6 mdr. ville det jo give rum til at sætte sig ordenligt ind i opgaven, og løbende holde sig orienteret branchespecifikt eller lign.

Derudover handler det i mine øjne om afstemningsforventning.. Lever møderne op til det du forventer, og har I forhandlet en pris med udgangspunkt i hvor let/svært det er at få møderne aftalt samt hvilken ROI de kan forventes at give?

Afhængig af produkt/ydelse osv. er der en lang række punkter der kan være afgørende for dig.. Et mere specielt eksempel kunne være emneudnyttelsen. Ønsker du fx aftaler med regionere indsnævre det jo målgruppen en del.., og så bliver det afgørende at man etablerer en meget positiv kontakt til hvert enkel beslutningstager, og ikke kun kører på dem der takker ja til et møde.

Håber det kan bruges, og sov godt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hermed en kort opdatering/spørgsmål:

Når et emne til et kvalitetsmøde får tilsendt en mail med ordlyden:

Som aftalt sender jeg hermed lidt information om os, samt forslag til et inspirationsmøde. Hvad siger du til onsdag d. 30 juni kl. 13.00 på jeres adresse...

Er det så et booket møde? Har det karakter af et kvalitetsmøde?

Og når der svares tilbage med ordlyden:

Jeg har nu haft rig mulighed for, at læse jeres præsentation og hjemmeside, men må ty til bekendelse, at vi er fuldt ud tilfreds med vores nuværende IT-samarbejdspartner.

Derfor synes jeg det vil være ærgerligt, at bruge kostbar tid på et møde, da vi pt. ikke er interesseret i, at skifte leverandør!

Er det så en aflysning af et kvalitetsmøde?

Og hvad med de møder, hvor man finder ud af at emnerne er blevet presset - eller egentligt ikke har aftalt mødet (jf. deres egne udsagn) - har det karakter af et kvalitetsmøde?

Spørgsmålene har mere retorisk karakter - men hvad mener I, kære Amino'er?

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene,

Nej det er IKKE et booket møde - Det er et forslag til et møde, og har derfor intet med et kvalitets møde at gøre. Et møde skal bekræftets således: Kære (beslutningstager) Som aftalt sender jeg en bekræftelse på vores møde d 7/7 kl 10 00, på flg adresse xxxxxx, Mit forslag til agenda er således xxxx. Bekræft venligst at ovenstående er korrekt. Jeg ser frem til et godt møde!


Og JA, det er en aflysning atfMØDEFORSLAGET!

De møder som er presset ind ville du hos os ikke skulle betale for, i det, jeg formoder de så ikke har overholdt de kriterier som su har aftalt med mødebooking-bureauet. ( Og går selvfølgelig ikke under betegnelsen KVALITETS MØDE). Et KVALITETS møde skal være booket med beslutningstageren, på et fast aftalt tidspunkt, og skal overholde aftale krav/kriterier.

Håber det hjalp en smule

Dbh

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra FRB C
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Kort svar: nej der er naturligvis ikke booket møde - hverken kvalitetsmøde eller andet..

 

:-) og undskyld smily'en, men det er jo lidt tragi-komisk..

Rette sted, rette tid og rette vedkommende samt en præcis aftale er vel ikke urimeligt at forvente.

Umiddelbart behøver man ikke alene ringe for at booke møder. Der kan passende bygges på med salgsbreve/direct mail, tilmelding til nyhedsbrev, notering af særlige leads (måske dato for genforhandling af større samarbejdsaftaler) etc.

Men personligt synes jeg det er vigtigt at være meget præcis i hvad der aftales.., hvis du selv bliver i tvivl hvordan mon så kunden har det?...

Og det er vel ikke urimeligt at holde de ting rimelig klart, og adskildt.

Hvis kunden ønsker materiale forud for stillingstagen til eventuelt besøg sender man vel materiale, noterer det, og vender tilbage mhp. booking af besøg.

 

Man kan selvfølgelig aldrig 100% undgå at nogle vil fortryde eller at der bliver talt forbi hinanden..., men det lyder ikke som de heldigste erfaringer..

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)