Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - er det overhovedet muligt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Skal igang med det store projekt at sætte mig bare en smule ind i SEO. Så har nogle rookie spørgsmål jeg håbede nogle ville hjælpe mig med. Men inden da ville jeg gerne høre jeres mening om nedenstående:

Har haft en hjemmeside i snart 3 år, som jeg lever af. Jeg betaler ved kasse 1 for al marketing. Her er adwords klart den største pengesluger. Har aldrig rigtig rodet med SEO, da det simpelthen har virket for uoverskueligt. Jeg er langt fra computernørd - aner faktisk ikke en dyt.

De gange jeg har prøvet at læse lidt om det har jeg givet op, da det for det første virker som det er meget religions-baseret ifht hvad folk mener der virker. Og så må jeg indrømme det virker som om det kræver VIRKELIG meget tid og energi!

Så kort sagt - er det overhovedet muligt for et almindeligt menneske (selvfølgelig med lidt hjælp fra en prof. IT programmør der kan sætte nogle funtkioner op) der ikke har tid til at bruge en krig på det, at få en hjemmeside nogenlunde søgemaskine optimeret og rent faktisk komme op i søgeresultatet? Dvs. uden at skulle bruge en røvfuld tid hver dag på at sprede links udover det hele, opdatere diverse blogs og ændre annoncer - eller for den sags skyld skamfere sin hjemmeside med lange intetsigende tekststykker som alle og enhver kan se kun er der for SEO, og ikke for kundernes eller andres skyld.

Dernæst har jeg nogle rookie spørgsmål vedr. SEO tiltag som jeg håber nogen kan hjælpe med:

- Side Titel (Metatag) - Den ved jeg sætter teksten ind øverst i browseren. Hvor vigtig er denne?

- Side Overskrifts Beskrivelse (metatag) - hvad gør denne og hvor vigtig er den?

- Vare Nøgleord (metatag) - hvad gør den og hvor vigtig er den?

- Har pt. ikke en funktion der gør at jeg kan ændre url fra f.eks. www.mitdomæne.dk/product_info.php?cPath=72_201&products_id=413 til www.mitdomæne.dk/varenavn ... Hvor vigtigt / hvor meget gør denne funktion?

- Hvor stor en forskel vil det gøre hvis man forfatter en god artiklel der kredser om et søgeord / emne man gerne vil findes på?

- Links - hvor vigtige er de? Og kan man nogensinde opbygge nok links uden at betale sig fra det - og uden at man er nørd eller har tid til at spamme diverse forummer?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth!

Der er mange der kan side og forklare dig det hele og jeg kan helt sikkert også genfortælle nogen af de ting jeg har læst mig til.

Men.. Det bedste du kan køre er at Købe SEOLEX eller SEO 2,0. Det er 2 SEO bøger fra henholdsvis Thomas Rosenstand & Mikkel Demib. jeg valgte at købe Mikkel's Bog og jeg er blevet meget mere klogere. Du lære simpelthen "alt" hvad der er at vide om SEO på et plan hvor vi "almindelige" SEO wannabies kan være med. Der er ikke så meget teknisk i det det er for det meste let at gøre selv når du har læst en af bøgerne.

Bøgerne er lidt "dyre" men du kan starte ud med deres Light versioner for at se om det er noget for dig.

http://seo.demib.dk/ & http://www.seo-lex.dk/

Det var ikke en decideret salgstale jeg ville komme med men mere en erfaring jeg har gjort mig og jeg er sku glad for jeg betalte de for Mikkel's bog.

Pengene er tjent hjem mange gange i det lange løb :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 23:38

Hej Kenneth

Jeg vil forslå du læser følgende bøger:

SEO-LEX - gratis light version

SEO 2.0 - gratis light version

Når du er færdige med disse to, kan du enten købe de fulde versioner eller denne:

SEO FAQ

Tilsammen vil disse bøger give dig svar på alle dine spørgsmål på en forstålig måde.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:52

Hej Kenneth

Jeg kan kun tilslutte mig, hvad der er blevet svaret indtil videre.

Har selv læst/ er i gang med SEO 2.0, og den kan virkelig anbefales, også selv om man ikke er så rutineret mht. SEO.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:56

ja det kan lade sig gøre selv at lave noget af det basale, men noget af det kræver teknisk viden hvis det fx ikke er indbygget i det system du bruger.

Andre har svaret på hvor du kan starte, så det vil jeg lade være med.

Først og fremmest er SEO noget som du skal have lysten til at bruge tid på, halvhjertet arbejde kommer du ikke så langt med nemlig. Yderligere er SEO ikke noget som man på den måde bliver færdig med, det er noget du konstant skal arbejde med.

Til dine rookie spørgsmål.

Stort set alle dine punkter er vigtige i forhold til SEO. Det eneste som ikke er så vigtigt igen er den med nøgleord.

Dit sidste punkt med links, det er  nok det vigtigste punkt. og det er derfor et sted du skal bruge bare lidt tid. du kan nøjes med 1 time hver dag, så kommer du ret langt.

Men for at du kan få svar på alle dine spørgsmål er det nok en god ide at følge de anvisninger som de andre i denne tråd skriver, nemlig købe de bøger. så har du et sted at starte i hvertfald. yderligere er der også blevet svaret en del gange på de spørgsmål her på amino. så lav lige en søgning her på amino og læs de indlæg der er.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:58

jeg har som ordblind og startet med en total flash side ,jeg har fået en ny side nu , som var færdig sidste år og arbejdet og knoklet mig opad google lavet atter og links

skrevet både h1 og h2 og overskrifter lavet lidt intern links struktur og så er den hjemme efter nogle år hård slid og hvor man har lært sig frem , da ingen ved alt fra start så læs og læs og prøv og prøv dig frem lidt frem

husk nu at læse de super gode SEO bøger postet i tråden derved ikke så mange gæt

Ligger så godt som nummer 1 på alle mine søgeord

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 23:59

ja tag imod de råd der er kommet og gå så igang, der er ikke nogle lette veje og man skal igennem det om man vil eller ej, eller nogle vælger at betale sig fra det og man kan bruge tiden på det man så er god til istedet :-)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 09:24
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Til OP: Alt hvad du kan læse i de forslåede bøger, kan du læse gratis andre steder på nettet. SEO er ingen hemmelighed

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:32

tony:
Til OP: Alt hvad du kan læse i de forslåede bøger, kan du læse gratis andre steder på nettet. SEO er ingen hemmelighed

For det første er det ikke helt korrekt. Der står i hvert fald en del ting i SEO 2.0 som du ikke lige finder så detaljeret gratis på Nettet.

Dertil kommer den samlede og sammenhængende måde, som tingene præsenteres på i en bog - frem for de løsrevne, og ofte ikke kompatible, informationer du finder spredt rundt omkring.

Og endelig så er det et spørgsmål om tid. Hvis du mener din egen tid er så lidt værd, at det kan betale sig at bruge hundredevis af timer på at finde og ikke mindst validere det (meget af det du finder på Nettet om SEO er nemlig direkte forkert!) for at spare et par tusind kroner, så skal du naturligvis gøre det. Men hvis din tid som iværksætter virkelig er så lidt værd, burde du måske overveje om du beskæftiger dig med det rigtige :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:34

tony:

Jeps, men det han siger er netop at han har prøvet og har givet op. Sikkert fordi det er svært at hitte rede i alle de informationer som ligger på nettet. for der er nemlig rigtig mange infos og her i blandt er der også forkerte svar. Selv her på amino bliver der i ny og næ givet forkerte og ikke underbyggede svar på SEO spørgsmål.

I de to bøger kommer der underbyggede svar på langt det meste, man kan så selv bruge sin fornuft til at sige til en selv om det nu også er rigtigt det der står, eller man kan følge eksakt det der står i de bøger. Men fælles er at de begge taler af erfaring. og igen samlet i to bøger.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)