Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sender man vare og pakker dem??

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Lundsgaard:

Med mindre det er et hobbyprojekt bør dit fokus først og fremmest være på lønsomhed.

Sjovt nok har iværksættere i rigtigt ange sammenhænge virkeligt svært ved at forstå hvad lønsomhed betyder!

En ny papkassen kan fås for et par kroner, så vil det jo være totalt vanvidigt at bruge tid på at tilskære egne papkasser i den tro at det er billigere.

Mvh

Ravn

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 10:46

Der er faktisk et andet problem med avispapir, udover at det er grimt Smile

Når det bliver mast sammen pga. varenns vægt eller bump på kassen, udvider det sig ikke nødvendigvis igen. Det betyder, at din vare kan komme til at ligge og rasle rundt i kassen sammen med en flok flad-maste avissider.

Avispapiret skal krølles ret hårdt sammen, hvis man skal undgå dette - så hårdt så låget/flapperne på kassen sidder i spænd.

Jeg ville nok vikle et par lag bobleplast rundt om varen og så fylde ud med avispapir efterfølgende.

Jeg har arbejdet 10 år som elektroingeniør og været med til at sende (og modtage) dyrt udstyr til hele verden - alt fra så elektronikkomponenter til tonstunge maskiner - så jeg har efterhånden set lidt af hvert, incl avispapir Big Smile

Jeg arbejder i et elektronikforma med en årsomsætning omkring 30 mill og produkter fra ca. 125000 kr. og opefter, og vi sender rigtig meget i genbrugsemballage.

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 11:28

Ravn:
En ny papkassen kan fås for et par kroner, så vil det jo være totalt vanvidigt at bruge tid på at tilskære egne papkasser i den tro at det er billigere.

Det vil jeg nu ikke give dig helt ret i.
En for stor papkasse kan med 4 snit med en kniv, tildannes på 5 sekunder.

Kan lønnen for dette arbejde ikke matche de par kr. du taler om, som en papkasse skulle koste (den papkasse må være meget lille). Og den skal, inden den kan bruges, foldes ud, hvilket jo også tager tid.

Så dit udsagn om lønsomhed passer ikke helt, men indrømmet, vi er vist her inde i 'flueknepperi'.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 22:48

Knud S.:

Det vil jeg nu ikke give dig helt ret i.
En for stor papkasse kan med 4 snit med en kniv, tildannes på 5 sekunder.

Kan lønnen for dette arbejde ikke matche de par kr. du taler om, som en papkasse skulle koste (den papkasse må være meget lille). Og den skal, inden den kan bruges, foldes ud, hvilket jo også tager tid.

Så dit udsagn om lønsomhed passer ikke helt, men indrømmet, vi er vist her inde i 'flueknepperi'

Jeg forstår ikke lige hvor du får det med 4 snit fra ?  Min kommentar var affødt af det Jakub skrev

"Ja, jeg har gået og overvejet om det ikke kunne være en god ide at genbruge pap kasserne fra cyklerne og skærer dem ud i 3-4 kasser man kan sende mindre ting i, ville det holde."

At du ikke kan købe papkaseer til nogle få kroner stykket siger vist noget om dine evner som købmand!  Men det hanler jo om at købe de rigtige steder.

mvh

Ravn

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 23:10

Ravn:
Jeg forstår ikke lige hvor du får det med 4 snit fra ?  Min kommentar var affødt af det Jakub skrev  "Ja, jeg har gået og overvejet om det ikke kunne være en god ide at genbruge pap kasserne fra cyklerne og skærer dem ud i 3-4 kasser man kan sende mindre ting i, ville det holde."

Nu var det jo svært at læse dine tanker, men med henvisning til det du nu refererer til, vil jeg give dig ret.

Ravn:
At du ikke kan købe papkaseer til nogle få kroner stykket siger vist noget om dine evner som købmand!  Men det hanler jo om at købe de rigtige steder.

Hvor er så de rigtige steder?

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 23:34

Knud S.:

Jakodan.dk:
Derfor har vi nu gjort det, at vi har trykt nogle små lapper på genbrugspapir, hvor der ganske kort står forklaret, at vi genbruger emballagen for at passe på miljøet og at vi opfordrer alle kunder til at genbruge emballagen eller aflevere i papirscontainer frem for at smide ud med husholdningsskraldet.

Er det ikke muligt, at jeg kan få denne at se - det lyder interessant.

Hej Knud, jo det kan du i hvertfald.. jeg kan da lige smække et foto herind i morgen engang, når jeg kommer forbi lageret og smide én i posten til dig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 11:46

Knud S.:

Ravn:

Hvor er så de rigtige steder?

Der er flere muligheder men det er vigtigt at huske på at deres stand prislister er alt alt for dyre.  Hos f.eks Søren Berggren har jeg uden problem kunne få over 50 % rabet på liste prisen.

Her er nogle få leverandører mend er findes også andre der kan tilbyde billige priser, bare du gider forhandle lidt.

Søren Berggren   www.sberggreen.dk

Smurfit kappa ( Kolding afdelingen)   www.smurfitkappa.dk/

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 12:59

Det der var i det  er at jeg ville høre om det var en god ide at genbruge, da jeg gerne vil gøre det så godt som muligt, og derfor kan man ligesågodt genbruge de materialer man alligevel får ind af døren..

Ikke fordi jeg er nærig, for de kroner det koster for at købe papkasser, men fidusen i at genbruge, det man har. . . 

Men svaret er vis tydeligt at jeg bare skal kyle lortet i skralderen, og købe "Skumbananer" fremfor aviser, og nye kasser... Det er også ok. 

Det med at give kunderne valgmulighed mellem kvalitet og få pakket dine ting i en genbrugskasse .. er ikke det billed man vil skabe af sin webshop

Men tak for de mange svar. ! 

Ha en god dag, Selvom det pisser ned :D

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 04:47

Jakub Slusarek:

Det med at give kunderne valgmulighed mellem kvalitet og få pakket dine ting i en genbrugskasse .. er ikke det billed man vil skabe af sin webshop. 

Men tak for de mange svar. ! 

Ha en god dag, Selvom det pisser ned :D

Det tror jeg kommer an på hvordan man lige drejer den. Hvis man nu der hvor man indtaster leveringsadresse har muligheden for

Standard indpakning O

Miljøbevidst indpakning O (lige så sikker, bare miljøvenlig)

Så skal standard indpakning bare være afkrydset normalt så folk ikke føler de bliver snydt til at vælge miljøbevidst.

Håber det gav mening

Mvh

Nyt Projekt - www.celestina.dk

Kvalitets smykker på nettet.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)