Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når leverandøren bliver syg....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

Jeg to gange i år været ude for, at én af mine leverandører (små firmaer, som er baseret på ejerens kompetencer) er blevet alvorligt syg.

Her sidst - og helt aktuelt - er det min anlægsgartner, som er hyret til privaten. Det medfører selvfølgelig en forsinkelse af projektet, men det er tåleligt, når der er livstruende sygdom inde i billedet.

Tidligere i år var det en underleverandør, som skulle levere en delopgave i et samlet projekt. Projektejeren kunne godt forstå og acceptere forsinkelsen, men i bund og grund står jeg jo til ansvar overfor min kunde - så er det op til mig at få løst delopgaverne til tiden.

 

Disse to oplevelser har fået mig til at tænke på, hvad der sker, hvis jeg selv bliver alvorligt syg.

Jeg har selvfølgelig noget forsikring, som sikrer mig mod økonomisk ruin, men hvis det skete på et uheldigt tidspunkt, kunne jeg jo godt have lavet en stor bestilling, som jeg endnu ikke kunne udfakturere, fordi den blot var en del af et projekt.


Jeg forsøger at lægge så mange driftsopgaver som muligt ud af huset. På denne måde vil virksomheden fortsat kunne servicere eksisterende kunder i en periode.


 

Hvordan sikrer I andre jeres projekter mod jeres egen eventuelle alvorlige sygdom?

 

mvh Hans

 

 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans

I mine øre har du gjort hvad du kunne.

Og i mine øjne kan du ikke forsikre dig mod alt.

I princippet kan et fly falde ned og splat så er du væk!!!! (må gud forbyde dette )

 

Jeg er af den overbevisning uden at kender dig rigtig (just a fornemmelse)

 

OM DU SÅ VAR LAM KAN 10 VILDE HESTE IKKE HOLDE DIG TILBAGE

 

Tænker lidt ala Monthy... Come back and fight ..... (hovedet der ligger tilbage)

 

Nyd livet og ha tiltro, at det der sker, sker.... no matter

 

Anne 

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Hans,

 

Det er et interessant spørgsmål du stiller. Jeg tror ikke mange herinde har gjort sig de tanker.

For lang tid tilbage lavede jeg dette indlæg, som snittede overfladen af den problematik som du beskriver:
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=1564

Hvis man er alene om at drive en virksomhed, så er der da en potentiel risiko for at man havner i en ret kedelig situation, hvis man skulle gå hen og blive uarbejdsdygtig. Blot fordi man har et godt helbred er der jo ikke nogen garanti for at uheldet ikke pludselig rammer en som et lyn fra en klar himmel - jeg kan jo blot henvise til min egen oplevelse: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=9162

Der er flere muligheder for at være "proaktiv":

  - Få dig nogle kolleger/ansatte. Så er du mindre udsat - med mindre du altså ikke kan finde ud af at overlevere opgaverne til dem og ikke får sat dem ordentligt ind i tingene. Men hvis de kan arbejde uden at du holder dem i hånden, så er det en god løsning. Den er logisk nok ikke billig og det skal ikke tages som den eneste grund til at være flere i en virksomhed, men derimod tages som en ekstra "bonus" ved at være flere.
  - Outsource opgaverne (ligesom Hans netop skriver). Men outsourcing af opgaver har så nogle andre problematikker i form af langsommere levering, højere omkostninger = lavere overskud. Desuden skal man også være opmærksom på at selvom opgaverne er outsourcet, så skal man jo stadig koordinere opgaverne og typisk også stå for kontakten imellem kunden og leverandøren. Disse ting kan være ret svære, hvis man af en eller anden grund f.eks. ligger på hospitalet i en kritisk tilstand.
  - Lad være med at bekymre dig og tag tingene som de kommer.

Det sidste er så det som de fleste iværksættere så vælger at gøre. Nok primært fordi at man netop har travlt med at køre forretningen, at man ikke tænker på den potentielle risiko.

Men omvendt - hvis man gik og tænkte på det, så ville mange nok ikke turde at blive selvstændige......

Det er ihvertfald min synsvinkel
 

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)